AMD lanserar sajt för Dtx

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar sajt för Dtx

Tillverkaren AMD lanserade den 10 januari formfaktorn Dtx för sff-datorer (small form factor). Ingen specifikation publicerades vid lanseringstillfället och AMD har inte fört speciellt mycket väsen om den nya formfaktorn.

Läs nyheten: AMD lanserar sajt för Dtx

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad hände med Intels BTX? xD

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Vad hände med Intels BTX? xD

Den fick inget stöd av varken moderkortstillverkare eller särsilt många chassi tillverkare. Vilket ifs var synd eftersom BTX var rätt nice

Permalänk
Hedersmedlem

DTX verkar vara rätt inressant ur då det är helt atx-kompatibelt vad det gäller skruvhål och io-plåt. Visserligen blir korten lite större än ITX, men de blir bra mycket mer användbara då det får plats två kortplatser på dem. Priset lär antagligen bli rätt så bra också då de inte lär vara lika krångliga att tillverka.

BTX dog ut samtidigt som Intel la ner Prescott eftersom behovet från deras sida försvann då

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

BTX syfftade ju på att kyla proppen till all kostnad först med 1Kg+ kylfläns och 120mm+ fläkt och allt annat var sekundär piroritering. Muma å värma upp graffet med en 170W+ prechott.

DTX standarden verkar nice både pris och storlek. lagom komprimis mellan prestanda, storlek och pris skulle jag tro.
Det kommer finas DTX med måtten 234.84 mm x 203.20mm.
Sedan kommer det finnas Mini-DTX med måtten 170.18 mm x 203.20mm.

Mini-DTX tycker jag ser satans nice ut. lite störe än via epia moderkort

Permalänk
Medlem

Mycket intressant. Ser bra ut, liten och kan med rätt komponenter vara rätt så kraftig oxå.

Permalänk
Hedersmedlem

DTX är inte mycket mindre än mATX så jag är inte så impad då datorn ändå blir allt för stor för den framtid som är nu!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag brukar låta bli att klaga på små saker, speciellt inte språk relaterade, men denna gång kan jag inte hålla tyst: Sajt?! sluta genast "J-stava" engelska ord, det irriterar mig fruktansvärt mycket.

DTX ser trevligt ut, hoppas bara att tillverkare börjar spotta ur sig moderkort och chassin så det inte blir ett nytt BTX-fiasko.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Låt oss få en dominerande standard bara och inte 5

Permalänk
Medlem

bra med olika standarder för olika saker.. skulle ju inte va särskillt roligt med ett fulltower som htpc..

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
bra med olika standarder för olika saker.. skulle ju inte va särskillt roligt med ett fulltower som htpc..

Jag mennade självklart inom sitt område, mini-itx och dtx är väll exempel på standarder som överlappar varandra