problem med processor efter byte av OS

Permalänk
Medlem

problem med processor efter byte av OS

Hej

Behöver hjälp, är inte så haj på detta.

Köpte en Acer Aspire 5113 WLMI med..Windows Vista. Vista var ju inget "wow" direkt. Efter att ha bråkat med detta OS ett par dagar bestämde jag för att köra ut det från disken o installera XP istället. Sagt och gjort. Inga jätteproblem. Förutom att min dator nu anger att processorn är på 797 mhz istället för 1,6. Det är en AMD Turion X2 1,6 ghz. Har inte den ringaste aning om vad detta beror på. Laddat hem nya drivrutiner för processorn men tro inte att det hjälpte. Enhetshanteraren anger att där sitter två stycken AMD Turion X2. Hur ska jag få rätt på det?

Så är det nån kunnig person här som kan hjälpa mig att få rätt på det här nya skrället?

Visa signatur

e8400 @ 3,6 ghz Freezer 7 pro. Gigabyte GA-EP35-DS3. XFX 5770 Corsair XMS2 8500 2*2024 mb. Corsair 650w. Antec three hundred.

Permalänk

Det är Cool'nQuiet som är akvtiverat, om du kör igång något krävande tex två st Prime95 så ska du se att processorn går upp i fullt varv. C'nQ är energisparning som klockar ner prollen när den inte behöver arbeta i full kapacitet.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Det är Cool'nQuiet som är akvtiverat, om du kör igång något krävande tex två st Prime95 så ska du se att processorn går upp i fullt varv. C'nQ är energisparning som klockar ner prollen när den inte behöver arbeta i full kapacitet.

stämde bra! förutom att jag inte har något cool n quiet vad jag vet installerat! men den fick upp i varv vid lite ansträngning. stort tack för tipset!

Visa signatur

e8400 @ 3,6 ghz Freezer 7 pro. Gigabyte GA-EP35-DS3. XFX 5770 Corsair XMS2 8500 2*2024 mb. Corsair 650w. Antec three hundred.