Adtron 160 gigabyte ssd-hårddisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Men om det ligger på 100 gigabit så är det ju fortfarande väldigt långt kvar till 160 gigabyte. Vad gör man med de resterande 147 gigabytena?

jonaktiv: Jag förstår inte alls vad du menar.

Du tycker nog att det är viktigt är tala om för alla hur intelligent du är, namedropping är ju hur coolt som helst!

Så, även om jag VET att du förstod att Gb i själva verket betydde GB i den citerade meningen kände du ett oemotståndligt behov av feltolkning.

kul kille.

OnT:

Känns som utvecklingen sker åt rätt håll, SSD åt folket!

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
oemotståndligt behov av feltolkning.

Precis!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Haha, Thallid. bra humor.

Skulle räcka med mellan 15 och 25gig för mig, lagom för windows och program, men väntar nog tills de ligger under 1000:-.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Jo, jag är på din sida vad gällande det enorma lagringsutrymmet. Fast jag tycker egentligen att det är svårt att uttrycka sig om hur onödigt så stora utrymmen är med tanke på att vi inte vet hur detaljerade uppgifter militären har eller kommer att få i framtiden.

Jag skulle vilja veta hur stor plats satellit- och flygbilderna över Sverige som har poppat upp på internet de senaste åren tar.

eftersom vikten att det ska var stöttåligt är grejen här förutsätter jag att det är antingen pansar eller infanteri som skulle ha det främst, jag begriper inte vad de ska med detaljerade flygfoto till. har orientering strukits från lektionerna i det militära tro?

flyget behöver det givetvis, men där är ju kostnaden per enhet lite mer motiverad åas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Vi kan ju omöjligtvis veta hur mycket plats deras detaljerade kartor och strategier mm.mm. tar, så vill dom ha 160GB så ska dom väll få ha det, det är ju bra för oss med

inte vet jag, men om nån fångar in en enda soldat som bär omkring på hela landets infrastruktur är det inte alls så värst bra antar jag..

läste förresten om skumma snutar som säljer mobilnallar nyss, tänk vilket svindleri det skulle kunna bli av detta, "basse sålde 100000kr superhårddisk till tekniktokig datanörd" ..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ge mig en thoughbook med denna hårddisken! <3

det vore läckert

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jävla massa diskussioner om ett påstående som Herr Nyhetsskribent har dragit ur röven.

"Eftersom det är dyrt måste det vara till regering och militär!"

Permalänk
Medlem

allt är ju dyrt i början..

köper militären allt som är dyrt coolt

det måste betyda att de är extrema prylbögar.. ÖB sitter och leker med sin nya Laptop med SSDHD och spelar sänka skepp

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det är väl föga troligt att någon annan skulle ha någon nytta av den? Möjligen diverse expeditioner, eller de som åker Paris > Dakar.

Flygplan tar inte bara bilder. De kan väl även ta video. Minnena kan i mindre storlekar användas för att lagra uppdrags-info på. Vet ej modell på flygplan med såg en dokumentär där jänkarna använde nån form av löstagbar lagringsmedia med färdplan etc på som de tryckte in i flygplanet. Så nog kan flyget ha nytta av den. Sen är ju naturligtvis stridsvagnar och liknande också i behov av ej stötkänsligt media.

När priserna går ner kan jag tänka mig att de börjar stoppa in dessa i BMW-bilar också

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Men om det ligger på 100 gigabit så är det ju fortfarande väldigt långt kvar till 160 gigabyte. Vad gör man med de resterande 147 gigabytena?

jonaktiv: Jag förstår inte alls vad du menar.

OT:
Ursäkta att jag missade Shift tangenten på tangentbordet..

Det är faktiskt synd om dig, antar jag, du får säkert stryk ofta så du måste hävda dig.

Tillbaka till ämnet, är det någon som vet varför denna ssd disk är snabbare än föregångarna?

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
allt är ju dyrt i början..

köper militären allt som är dyrt coolt

det måste betyda att de är extrema prylbögar.. ÖB sitter och leker med sin nya Laptop med SSDHD och spelar sänka skepp

Det är allmänt känt att försvarsmakten aldrig varit intresserade av sina utgiftskonton.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Det är allmänt känt att försvarsmakten aldrig varit intresserade av sina utgiftskonton.

iaf tycks folk tro det iaf hur mycket sanning det ligger i det är en annan sak

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
iaf tycks folk tro det iaf hur mycket sanning det ligger i det är en annan sak

Med tanke på dels hur försvaret hanterar sina inventarier samt proceduren för att få ut sådant och deras EXTREMT generösa utbildningssystem så är det svårt att anta något annat.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
OT:
Ursäkta att jag missade Shift tangenten på tangentbordet..

Du är givetvis ursäktad, alla kan göra fel såklart.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Du är givetvis ursäktad, alla kan göra fel såklart.

Är du tjock ?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Det bjuds på tårta i tråden, smarrigt!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg ner pajkastningen och tramsandet. Annars börjar jag dela ut varningar och avstängningar.

Direktlänk till forumreglerna:
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?s=

Permalänk
Medlem

Jaja tramsigt av mig sorry. *kramar Thallid*

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900