Permalänk
Medlem

939 - AGP - tar vilket som helst

Hej!

Jag behöver ett nytt moderkort, har ett MSI K8N Neo2 Platinum 54-G, men jag står inte ut med fryslagget som moderkort avger, det är grymt irriterande.

Jag har letat som en tok efter ett rekommenderat 939, AGP och som finns på lager. Ett ASROCK 939-DUALSATA är ju min största önskan i dagsläget.

Har kollat på ett Asus A8V, som också finns på lager, men det verkar inte rekommenderas, verkar bli samma problem som jag har just nu.

Ett ECS Elitegroup KV2 Lite hade ju också varit perfekt då det är inom den prisram jag tänkt mig, men det verkar inte rekommenderas, många som verkar ha samma problem som mig även med detta.

Så, ja, ett 939, AGP-kort för max ~750 kr.

Mycket, mycket, tacksam för svar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Asus A8V-X, Socket 939 Via chipset med agp. dock inget om du ska klocka, har i princip noll alternativ i bios för det och inget pci/agp lås.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vashy
Asus A8V-X, Socket 939 Via chipset med agp. dock inget om du ska klocka, har i princip noll alternativ i bios för det och inget pci/agp lås.

Inte ens med senare BIOS?

Funderar starkt på ett ECS KV2 Lite nu, men som sagt, så verkar det inte vara gud att klocka med direkt tyvärr.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lossah
Inte ens med senare BIOS?

Tyvärr inte, kör med 0703 vilket är den senaste.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Re: 939 - AGP - tar vilket som helst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lossah
Hej!

Jag behöver ett nytt moderkort, har ett MSI K8N Neo2 Platinum 54-G, men jag står inte ut med fryslagget som moderkort avger, det är grymt irriterande.

Jag har letat som en tok efter ett rekommenderat 939, AGP och som finns på lager. Ett ASROCK 939-DUALSATA är ju min största önskan i dagsläget.

Har kollat på ett Asus A8V, som också finns på lager, men det verkar inte rekommenderas, verkar bli samma problem som jag har just nu.

Ett ECS Elitegroup KV2 Lite hade ju också varit perfekt då det är inom den prisram jag tänkt mig, men det verkar inte rekommenderas, många som verkar ha samma problem som mig även med detta.

Så, ja, ett 939, AGP-kort för max ~750 kr.

Mycket, mycket, tacksam för svar.

Ger du 750kr för ett beg. AsRock 939- Dual SATA2?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix