Permalänk

Har amd blivit efterblivna ?

jag gillade amd innan och körde det.. men vafan nu är dem ju inget gämfört med conroe.. så tänkte kommer inte det komma en ny amd kärna någongång som motsvarar conroe? har inte hört något :S

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Avstängd

conre är framtiden nu. precis som athlon var mot p4'orna

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra vem det är som är efterbliven här :rolleyes:...jaja, nu ska jag inte vara elak utan istället upplysa dig om AMDs nya kärna som heter Barcelona
Massa nyheter om den kärnan poppar upp lite hela tiden nu de senaste dagarna tycker jag, kolla bara in den här länken tex: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2939&p=1
Rubriken lyder alltså följande: "AMD on the counterattack" så de kommer nog igen...hoppas jag på. Konkurrens är ju faktiskt bra för oss konsumenter.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Wow, det var lite att läsa, nyss lutade det mycket åt intel hållet, nu lutar det en del mindre åt intel hållet. Så nu ligger man nånstans mittimellan. Bara at intel har sina grejer ute, inte amd.

Permalänk

när kommer barcelona då vad kommer den ha för socket am2 ?
el någon ny sort orkade inte läsa igenom alla sidor

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att man kan designa om och uppdatera en cpu-kärna på en eftermiddag så är det inte så fruktansvärt konstigt om det tar mer än ett år innan de har en ny generation som kan mäta sig med conroe.

anandtech-artikeln var intressant läsning, de ser ut som att amd har bra grejer på gång i alla fall.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

WHAT !?

Kan man inte köpa AMD i butiker ??

Jag har faktiskt alldirg tänkt på det, men det stämmer nog

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HP_ÄGAREN
WHAT !?

Kan man inte köpa AMD i butiker ??

Jag har faktiskt alldirg tänkt på det, men det stämmer nog

Har läst ett par inlägg i denna kalibern av dig nu ikväll....Du är aningen förvirrad va ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Efterblivna har de nog inte blivit. Hoppas barcelona smiskare c2d :D:D
Jag blir glad om det blir mer konkurrans.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Har läst ett par inlägg i denna kalibern av dig nu ikväll....Du är aningen förvirrad va ?

Jag skulle vilja påstå att hp_ägaren inte är särskilt gammal (kanske 14år) och det skulle kunna förklara hans förvirrade inlägg.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Om AMD är efterblivna så fort dom legat under prestandamässigt i ett halvår så var Intel rejält efterblivna då dom låg under större delen av 7 år.

Permalänk

citat:
Ursprungligen inskrivet av HP_ÄGAREN
WHAT !?

Kan man inte köpa AMD i butiker ??

Jag har faktiskt alldirg tänkt på det, men det stämmer nog

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Har läst ett par inlägg i denna kalibern av dig nu ikväll....Du är aningen förvirrad va ?

HAHAHAHAhahahaHAHAhahaHHAHAHAhahahaHAHAhaha
Fan va roligt hehe:P
kan seriöst inte sluta skratta

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.