Permalänk
Medlem

Smokerdave: Jag drar mig till minnes att man inte ska jävlas med dig angående tangentkombinationer (;)), men: i Safari skapar du flikar med cmd-t och byter flik med cmd-ä/ö. Jag byter webbläsare ganska ofta och jag tycker att det fungerar minst lika bra.

Permalänk

Safari igen, safariblock och inquisitor som tidigare har nämnts.

Integrationen med operativet är fördelen mot FF.
Att den använder keychain, inbyggd ordbok, ordentlig drag n drop, mm...

Gillar också RSS-funktionen, när jag inte använder Netvibes.

Permalänk
Medlem

2st plugins som jag använder till Safari som jag tycker är trevliga är Inquistior och PicLens.

Om ni vill testa något nytt så testa Shiira. "A web browser based on Web Kit (Safari's rendering engine) and written in Cocoa. All source code used in this software is publicly available."

Laddade ner den idag och ska testa den lite, verkar trevlig hittills, snygg är den iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
[B] i Safari skapar du flikar med cmd-t och byter flik med cmd-ä/ö.

1. Det måste man göra med höger hand isf
2. Då kan du inte växla mellan tab 1 och 5 med ett tryck gissar jag?

VÄRDELÖST!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
VÄRDELÖST!

Men vad du klagar! Gå in i systeminställningar>tangentbord och byt de kortkommandon du inte gillar istället.

Permalänk
Medlem

Inget Mac-folk som använder Opera? Tilllåt mig att gråta. :'(

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk

Opera är trevligt på windows, men inte så bra implementerat på OS X.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
Inget Mac-folk som använder Opera? Tilllåt mig att gråta. :'(

Använde mig mycket av det i windows men när jag bytte till mac så fick det bli FX då opera strulade väldigt mycket crachade osv. =(

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Men vad du klagar! Gå in i systeminställningar>tangentbord och byt de kortkommandon du inte gillar istället.

Men kortkommandot är "Nästa tab" eller "Föregående tab" vilket inte är det jag letar efter. Jag vill gå mellan tab 1 och 4 på ett knapptryck, inte tre. Dessutom är det bara utseendet på andra webbläsare jag är lite avundsjuk på, allt annat funkar skitbra i Firefox.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio