Permalänk

Mono-ljud i OS X

Sitter här och försöker klura ut om det finns någon väg att göra allt ljud som går ut genom hörlurjacket monotont.
Problemet är att jag har ett 2.1 högtalarsystem där ena högtalarugången inte funka för någon konstig anledning.
Då jag bara den vänstra högtalaren funkar och dom flästa mp3 låtarna är i stereoformat så får jag inte ljudet som borde komma från den högra högtalaren. Detta är väldigt störande i vissa låtar då man t.ex. bara får melodin eller bara sången.

Har kollat runt lite i systeminställnignarna och i inställningarna i itunes men har inte hittat något tillfredsställande.

Är som saggt inget större världsomskakande problem men det skulle vara kul att vet om det går att fixa.

MVH Black-Raven

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem själv. Det visade sig vara balansen som var vriden 100% åt höger.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Förutom Xerents förslag:

- Trasig förstärkare i ditt högtalarsystem
- Trasigt telejack i din Macbook

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att styra panoreringen med tangentbordskombinationer?
För jag har ett antal gånger upptäckt att ljudet är utpanorerat åt höger eller vänster en bit, utan att jag själv varit in och pillat bland inställningarna..
Eller är det en bugg i Mac OS? Jag kör senaste 10.4.8 i fall det spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zkronk
Finns det något sätt att styra panoreringen med tangentbordskombinationer?
För jag har ett antal gånger upptäckt att ljudet är utpanorerat åt höger eller vänster en bit, utan att jag själv varit in och pillat bland inställningarna..
Eller är det en bugg i Mac OS? Jag kör senaste 10.4.8 i fall det spelar någon roll.

Jag vet att jag har sett något program som fixar det någonstans... Googla, är mitt tips.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

http://www.whamb.com/balanced/

Problemet uppstår när man ändrar volymen när datorn har en hög load och köar dina kommandon.

Permalänk
Medlem

Intressant...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

det har ingenting med datorn eller något sådant att göra. Vet att det är ut-jacket i min subwoofer som är sönder. Har varit likadant när jag hade systemet inkopplat till tv:n

Tack för ditt förslag Sidde, ska testa med det.

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk
Medlem

Mitt tips: Byt kontakt! Köp en ny på Clas Ohlson eller så, låna en lödpenna och sätt dit den nya på den kabel som krånglar.