Permalänk
Avstängd

Är moderkortet sönder?

Tjena. Pidde här. Jo jag har köpt ett Asus A8N32-Sli Deluxe som beteer sig konstgt. första problemet datorn får slumpmässiga låsningar. Och alla spel laggar som tusan. Eller går snappt som fan. Sen blir cpu'n varmare än vanligt. och min dvd läsare better sig konstigare än vanligt. Jag har letat efter fel på hårdvaran såsom grafik korten minnena och hdd'sna men hittade inget ovanligt. Så jag testade upd bioset nu när jag inte använder mitt creative ljudkort längre, Men det gjorde bara saker värre :(. Så är det bara till att lämna in mobot å få ett nytt eller finns det mer att göra som kan rädda mitt moderkort

Allt körs i org clock även graffe korten

MVH//peter_86

Permalänk
Medlem

Kollat efter virus?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte låta som om jag idiotförklarar dig Peter_86, men du har väl formaterat och installerat om allt sen du bytte moderkort?

Gör man inte det så kan precis allt hända, allt dåligt alltså.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basep
Nu vill jag inte låta som om jag idiotförklarar dig Peter_86, men du har väl formaterat och installerat om allt sen du bytte moderkort?

Gör man inte det så kan precis allt hända, allt dåligt alltså.

Hehe åjo klart jag har formaterat och kollat efter virus ;). Vet inte om det har nån betydelse men mobot är/var en demo produkt när jag köpte den och såg ganska dålig ut. Typ repor och böjda kondensatorer på mobot. Kan batteriet vara kasst eller?

MVH//Piddeman

Permalänk
Medlem

alla drivisar i ordning?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Re: Är moderkortet sönder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Tjena. Pidde här. Jo jag har köpt ett Asus A8N32-Sli Deluxe som beteer sig konstgt. första problemet datorn får slumpmässiga låsningar. Och alla spel laggar som tusan. Eller går snappt som fan.

MVH//peter_86

Det är inte så att du har cool'n'quiet installerat & aktiverat?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Är moderkortet sönder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är inte så att du har cool'n'quiet installerat & aktiverat?

Jepps jag såg nu att C&Q var installerat men inte aktiverat i bioset, Men jag avistallerade det ändå. Sen tankade jag ner dom senaste drivrutinerna till Nforce4. Men det hjälpte inte :(. Sen kollade jag vidare och kollade drivrutinerna en efter en som zsimpey sa. Ni kan aldrig gissa vem som var boven bakom detta ;).......Jo Nvidias drivrutiner till graffekortet. Dom hade gått i sönder efter alla flyttningar osv. Så jag laddade ner dom igen och woila! datorn klarar av 3dmark05 utan laggningar eller låsningar. Men får endast ~10000(Överclockat) innan fick jag 14000 i score =/ (Överclockat) Hoppas bara det är stabilt när man spelar riktiga spel :).

Edit: inte konstigt att jag fick sån score (10000) Jag hadeglömt att aktivera Sli -.-

Nu så! liknar det mera min dator http://service.futuremark.com/orb/resultanalyzer.jsp?projectT...

Permalänk
Medlem

Jag kör med Nvidias drivrutin till ljudkortet med.. 6.86 forceware närmare bestämt..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

det var ju bra det löste sig lillbrossan

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag kör med Nvidias drivrutin till ljudkortet med.. 6.86 forceware närmare bestämt..

Ok ska testa dom Jepp nu hoppas jag att problemet håller sig borta nu bara ;). Tack för hjälpen Ses.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
det var ju bra det löste sig lillbrossan

Var det han som skulle ha moderkortsskivan?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Jepps Fast nu får vi sluta chatta innan tråden blir låst :P. Jag tackar för hjälpen!