Tidiga prestandatester på Bearlake

Permalänk
Melding Plague

Tidiga prestandatester på Bearlake

Intels kommande styrkretsfamilj Bearlake skall lanseras i tredje kvartalet. Det handlar totalt om sex olika styrkretsar som använder sig av en 65 nanometers tillverkningsprocess. De skall lanseras samtidigt som processorerna Yorkfield och Wolfdale som i sin tur skall produceras med en 45 nanometers tillverkningsprocess.

Läs nyheten: Tidiga prestandatester på Bearlake

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, blir perfect efter sommarjobbet då man har sparat lite pengar för att köpa ett helt nytt data system, lär ju bli en quad-core med 2gb ddr3 minne och nått gött geforce 9xxx eller R600 (vi får se):)

härligt med 1333 mhz buss tror detta kommer bli grymt......

Skulle inte amd komma med nått nytt nu till sommarn eller ?

Permalänk
Avstängd

DDR3 minnen kommer nog att vara dyra när de kommer...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

DDR3-1066 skulle ha latenser startandes vid 7-7-7-7- & DDR3-1600 läste jag skulle ha latenser startandes vid 9, jag tror inte de kommer vara snabbare än DDR2 i början precis som med DDR1 vs. DDR2. Så DDR3 tåget kommer nog inte lönsa sig att hoppa på nån gång snart. Fast iofs om man matar dem med runt 2,4V så kan de nog bli lite tightare

Inget crossfirestöd tvingar tyvärr alla som vill använda det att köpa ett AMD baserat system istället som jag fattat det. Ati har väl inte licens att göra styrkretsar för intel längre? (om nu intel väljer att inte ha stöd för det vilket verkar troligt).

Jag hoppas AMD's nästa CPU blir ngt riktigt bra som kan konkurrera med intel för allas skull.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ska det alltså skippa PATA helt eller rör jag ihop det nu?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ska det alltså skippa PATA helt eller rör jag ihop det nu?

Jag kan tänka mig att det blir som med 965 korten, att om man vill ha PATA så är det upp till moderkorttillverkarna att slänga in nån kontroller (som oftast funkar kasst).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag kan tänka mig att det blir som med 965 korten, att om man vill ha PATA så är det upp till moderkorttillverkarna att slänga in nån kontroller (som oftast funkar kasst).

Problemet är att PATA fortfarande behövs då utbudet av optiska enheter med SATA är minimal. Så jag tycker det är lite synd fast det är en mycket skönare känsla att hålla i en PATA-kabel än en SATA-kabel

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Problemet är att PATA fortfarande behövs då utbudet av optiska enheter med SATA är minimal. Så jag tycker det är lite synd fast det är en mycket skönare känsla att hålla i en PATA-kabel än en SATA-kabel

Jag är inte så mkt för PATA eller SATA faktiskt. Mina sata uttag på 3 hårddiskar har pajat, och 1 kontakt på ett moderkort. Och PATA tar för mkt plats och kan vara svåra att ta bort i en liten låda. Jag vill ha ngn kontakt man kan låsa fast som verkligen sitter och sitter säkert. Och om man "låser upp" den så ska den knappt sitta alls, den ska nästan ramla ned av sig själv.

Nu om jag lutar ned min dator och öppnar den bara för att kolla ngt, sen stänger jag den och ställer den upp så kan SATA kontakterna lossna från hårddiskarna. Väldigt irriterande. (kan iofs vara dåliga sladdar).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ja jag tycker de flesta kontakter på korten både internt och externt är riktigt värdelösa, för usla lösningar som bara är fastlödade trots tunga kontakt med stor brytfaktorer..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint