Permalänk
Medlem

Har gått över från PS2 till Xbox 360 och är jättenöjd men jag undrar om det finns nåt spel till 360 som liknar Gran Turismo? jag menar med att man ska ta körkort till de olika licenser och att man kan uppgradera bilerna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
Har gått över från PS2 till Xbox 360 och är jättenöjd men jag undrar om det finns nåt spel till 360 som liknar Gran Turismo? jag menar med att man ska ta körkort till de olika licenser och att man kan uppgradera bilerna?

Forza 2 kommer i maj.

Permalänk
Medlem

Är det inte sagt april? :/

Permalänk
Medlem

25/5 är det datum jag kan hitta.. det ser ju verklig bra ut det här

Permalänk
Medlem

Är det på väg några bra/efterlängtade spel i vår? När kommer nästa Brothers in Arms?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Ok, gav crashdown en chans värd namnet idag. Tjejen jobade så jag kunde fokusera helhjärtad. Vilket jeffla röj!
Nu vet jag inte vad ni andra sitter med för övrig utrustning men med 6.1 ljud och 40-tums hdtv så var detta lir som fet käftsmäll.
Det är väldigt likt GTA fast med möjlighet att kunna hoppa väldigt högt och bli onaturligt stark. Sista striden jag hade (mitt på motorvägen, jag råkade sätta ett tjog kulor i däcket på ett par skurkars sportbil) så kastade jag en mindre last bil på dem samt hoppsparkade deras bil av motorvägen.

Man har alltså 5 områden som man blir bättre och bättre i när man utövar dem. Rörlighet (hoppa, springa), Köra bil, Sprängmedel (allt som sprängs, sprängs ännu mer och gör ännu ondare), Styrka (Sparka skurkar i magen så de flyger 50 m, eller varför inte sparka på bilen så den flyger 10m innan de hoppat ur, skitkul) och sist Skjutvapen som gör att du siktar bättre.

Man har verkligen lagt krutet på striderna och explosioner för det smäller och dundrar så jag trodde att tavlorna nästan skulle ramla av väggen.
Precis som i GTA så blir man belönad om man lyckas med diverse prestationer. T.ex. skjuta 200 skurkar utan att stryka med själv,bilrace, stunttricks med bil, hoppa på hustaken eller sjuka saker som att spränga en skurk så att hans kropp föyger iväg och håller sig i luften i minst 10 sekunder eller så.
Ja jag har då aldrig spelat ett spel med så mycket explosioner som detta, Bomber, granater raketgevär, gasbehållare bensintankar t.o.m. bensinmackar som flyger i luften. Folk bilar och annat löst skräp flyger åt alla håll. På ett kul sätt.

Kan säga att jag var tveksam först eftersom storyn är sådär. Men spelet med sin halv cel shading grafik och beroendeframkallande höghastighetsröjj var precis vad jag behövde efter Fight Night 3.

Så till de som gillade GTA3 spelen rekommenderar jag Crashdown.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Heter dock Crackdown

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

någon som vill spela något arcade spel med mig nu? jag har svin trist här hemma

Permalänk
Medlem

Blir och inhandla ett nytt lir imorrn. Det står mellan GRAW2 och Crackdown

Någon som lirat båda? Vad tycker ni?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
Vilket tycker ni är det bästa multiplayer spelet just nu?

Halo 2, gears of war är skit om man inte hostar själv eller lirar med svenskar.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Blir och inhandla ett nytt lir imorrn. Det står mellan GRAW2 och Crackdown

Någon som lirat båda? Vad tycker ni?

Japp jag har - har dock mer kött på benen gällande Crackdown än GRAW2, klarade CD häromdagen.

CD är ett typiskt GTA-lir med lite levlingsfunktion för din gubbe, samla erfarenhet och hoppa längre, få bättre explosionskraft osv, grymt fängslande. Spelet i sig är väldigt enkelt och relativt kort, men det är kul! Väldigt svårt att sluta spela tills du dödat alla tre faktioner och fått max i alla dina olika skills.

Rekommenderas för den som vill ha ett enkelt kuta och skjutaspel. Är man dock en snålis som vill ha väldigt mycket speltid för 599:- skulle jag kunna ana en viss besvikelse i spelets relativa enkelhet och korthet. Spelet är snyggt med en Marvel-tecknad grafik, coolt och påminner inte så lite i utseende om spelet XIII om någon minns det.

GRAW2 har jag inte hunnit köra så mycket än, men det är än så länge jävligt sweet. Typ den totala motsatsen till CD, här är det svårt, taktiskt, man måste ta det försiktigt och planera sina moves.

Mycket känns igen från GRAW1 naturligtvis, men de har bättrat på spelet mycket känns det som. Spelet är ju jävligt snyggt, med trevliga ljus och rök/sandstormseffekter, här visar 360 vad den kan. Svårt att säga mer om det eftersom jag just börjat på det, men det är definitivt inte ett dåligt spel!

Hoppas det är någon behjälpligt.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem, testade idag att sätta igång min 1månads gratis guldmedlemskap och testade att spela PGR3 som är orginal (om det har nån betydelse) och det kommer fram en ruta som säger att jag måste ladda ner uppdateringar men när den väl börjar ladda ner detta så stängs detta av och det kommer fram en annan ruta som säger att det är nåt fel på internet connection. Provat med internettestgrejen och det funkar men kan inte spela live, nån som vet vad som felet är?

(konsolen är flashad...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Core paketet kommer nog tas bort och premium priset kommer sänkas till core priset, sen kommer svarta 360 i maj för ett pris på runt 400€
http://xbox360.qj.net/RUMOR-from-new-Xbox-360-models-to-kissi...

Stämmer det kommer premium kosta mindre än wii, och man kommer nog få se priser som 1999kr då siba och elgiganten tävlar lite.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer gå att köpa 120 gb hårddisken till "gamla" 360:n ? Nån som läst nåt nånstans?

Permalänk
Avstängd

Redan i maj? Låter konstigt att inte MS har sagt något om det isåfall.
2 Månader tills släppet i EU liksom, och den borde släppas ännu tidigare i usa.
Låter som ett lika stort rykte som förr, men om det är sant är det bara trevligt
Om en premium går ner till 1999 köper jag nog en för forza2 iaf, tvivlar dock på att det ryktet är sant, speciellt datumet.

Permalänk
Medlem

Joo än så länge är de ett rykte(står "From reliable sources we experienced now that Microsoft plans release of a new Xbox 360 version in May 2007." på tyska sidan)
Jag tror nog MS vill få ut den så snabbt som möjligt i Europa så att den kan konkurera bättre med PS3.

Översatte lite dåligt med bable fish men som jag förstog de så börjar core modelerna ta slut i affärerna och de får inte "påfyllning". Så om den tas bort och premium tar gammla core priset (Officiela priset är 250€, kostar 2 490kr i sverige).
Vill bara understyka att siffran 1 999 är något som jag tror kan bli möjligt en stund då de stora kedjorna slåss, som att premium sjönk ju under 3k ett tag...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Jo tänkte mest på att det är typ 2 månader dit och man har inte hört något alls från MS, men dom kan ju hålla det hemligt fortfarande för att bli av med andra maskiner eller något.

Men om det stämmer som är det bara bra som sagt, prispressningar,lösning osv är alltid bra för oss konsumenter så

Permalänk
Medlem

Goddagens. skulle vilja ha lite tips på några bra spel. Har just nu Call Of Duty 3, Gears Of war, Nhl 07 samt Rainbow Six - Vegas. Är inte så sugen på att införskaffa ännu en shoter så dom behöver ni inte ta upp, annars är alla tips intressanta. Tack på förhand.

Visa signatur

Robin

Permalänk
Medlem

Tycker att FIFA 07 och Fight Night 3 håller väldigt bra

Oblivion annars kanske? Så har du nåt att pula med om kvällarna

Visa signatur

sad panda

Permalänk

fifa,nhl och fight night håller länge.
alla dessa ligor man kan köra i nhl och fifa är nästan oändliga.
så jag håller med bleak,håller länge.
samma med oblivion,inget man klarar av på nån vecka precis(om man gör ALLT i spelet).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Alla typer av sportspel brukar hålla väldigt länge om man tycker dom är roliga dvs
Jag är ex stort hockeyfan och NHL kan jag sitta och spela hur länge som helst utan att tröttna direkt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin
Goddagens. skulle vilja ha lite tips på några bra spel. Har just nu Call Of Duty 3, Gears Of war, Nhl 07 samt Rainbow Six - Vegas. Är inte så sugen på att införskaffa ännu en shoter så dom behöver ni inte ta upp, annars är alla tips intressanta. Tack på förhand.

Oblivion är ju riktigt lång och trevligt, finns drivor med quests och grottor att utforska. Dock tycker jag att det kan bli lite långsamt ibland så då kan du ju istället införskaffa direkta motsatsen, Crackdown.
Har spelat det ett par dagar nu och är helt såld på det spelet. Grannarna har dunkat i väggarna nu för jag spelade sent in på natten och spelet för ett jäkla liv med alla explosioner och Automatkarbinseld (har man 6.1 så kan man ju inte spela med låg volume damnit!).

Sen är jag själv grymt sugen på Saints row så om nån har spelat det eller The Godfather får ni gärna sriva vad ni tycker.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff

Sen är jag själv grymt sugen på Saints row så om nån har spelat det eller The Godfather får ni gärna sriva vad ni tycker.

Jag har Saints Row, och jag tycker det är sådär. Köpte det inte för storyn utan endast för att kunna glida runt på stan och göra lite som man vill (som man gör i GTA ^^ ). Saknar dock motorcyklar och båtar. Men annars är det bra mycket fräckare än gta.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Underbart, nu har min 360 börjat repa sönder mina spelskivor. Min Oblivion Collector's Edition är helt ospelbar nu, får konstant en felprompt där det står att skivan är skitig. Går ett par hack på några millimeter i längden runt skivan. Precis innan felmeddelandet, så knakade det en aning om maskinen för att sedan tystna ner som om den varvade ner läsaren.

Kan man skicka in en 360 som förstör spel? Har absolut inte rört maskinen när den har varit igång, jag vet bättre. Nu när jag tänker efter så är det inte det enda spelet den har skrapat små hack i, men det spelet är utlånat nu så jag kan inte undersöka om de ser likadana ut som de på Oblivion-skivan.

Anger... rising...

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Alla typer av sportspel brukar hålla väldigt länge om man tycker dom är roliga dvs
Jag är ex stort hockeyfan och NHL kan jag sitta och spela hur länge som helst utan att tröttna direkt.

vad är din gamertag så ska jag krossa dig i nhl 2k7 om du nu har det riktiga nhl spelet

Permalänk

hejsan

jag har en liten fråga jag skulle gärna vilja få svar på.
har blivit rätt sugen på en 360 nu och tänkte om jag skulle skaffa en.
Dock måstej ag fixa en ny skärm/tv då.

så jag tänkte fråga men kan jag köpa en datorskärm och använda den som skärm för xboxen ? en plattskärm är då tanken

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

javisst, du behöver en kabel då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
vad är din gamertag så ska jag krossa dig i nhl 2k7 om du nu har det riktiga nhl spelet

Har ingen 360 länge så lite svårt

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen svara i gears of war -tråden ställer jag frågan här:

Tja jag har precis köppt en ny tv (lcd givetvis) och när jag kör komponent med upplösningen 1080i lr 720p blir grafiken helskum!

Det blir liksom ljusa kanter runtomkring karaktärerna speciellt, miljöerna e snygga men det verkar som om kantutjämningen av gubbar och vissa objekt blir totalknas, någon som vet vad det här beror på?

kan tillägga att jag testat alla upplösningar och även andra spel som q4 och advanced war fighter där dessa problem inte existerar!

Dessutom märker man att grafiken blir "korekt" i ca 1 sec när man pausar och sen går tillbaka in i spelet.

Grejen är att jag har sett spelet både på en crt-tv med 100hz och en annan lcd, grafiken ska liksom vara mjuk och följsam men det är precis som om man stängt av vissa effekter just nu :S

snälla någon hjälp!

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB