Permalänk
Medlem

AMD Status för framtiden

Funderar på att uppgradera min dator och byta ut moderkort ,minnen, processor och grafikkort. Har lite frågor är det gäller AMD. För 1,5 års sedan var det AMD för hela slanten me nu verkar Intels grejor vara mer prisvärda.

Kommer AMD inom kort att komma med en sockel och nyare/andra processorer?

Om man ska köpa ett amd moderkort nu ska man välja ett med AM2 sockel?

Vilka minnestyper ska man ha och är dessa minnen sådana man kan använda vid kommande uppgraderingar?

Vilken processor är det som är mest prisvärd för tillället?

Vilka kretstyper är nyast för moderkorten? Förslag på prisvärda moderkort!

Visa signatur

Bara den som sover gör inga misstag. Problem är en möjlighet "Ingvar Kamprad"

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=66679...

Och ja, dom nya processorerna kommer att fungera på SocketAM2

Köp Socket AM2 idag och en billig dualcore, typ X2 3800+ som ligger på 1000 lappen, och invänta en brutal quadcore som kommer.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=66679...

Och ja, dom nya processorerna kommer att fungera på SocketAM2

Köp Socket AM2 idag och en billig dualcore, typ X2 3800+ som ligger på 1000 lappen, och invänta en brutal quadcore som kommer.

Jepps. När Amd quadcore kommer då ska jag göra min Uber upg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jepps. När Amd quadcore kommer då ska jag göra min Uber upg.

Du hade problem med dual-core vad tror du händer med quad-core?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Re: AMD Status för framtiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobnyb
Vilken processor är det som är mest prisvärd för tillället?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331451

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd

Eftersom det bera är en processor medans man väntar så duger en 3600+ gott. Man ser ingen skillnad ändå på prestandan utan benches. Och klockar man så kan man få upp den riktigt fort.

Permalänk
Medlem

När kommer de nya quadprocessornerna att släppas till AM2 då? Nå som vet datum/kvartal?

Visa signatur

Bara den som sover gör inga misstag. Problem är en möjlighet "Ingvar Kamprad"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du hade problem med dual-core vad tror du händer med quad-core?

Men jag kan ge quad en chans ;):P:). Fast denna gången ska jag inte gå efter all hipe. Ska riktigt kolla alla tester och hur K10'an presterar i spel osv.

Permalänk
Medlem

Re: AMD Status för framtiden

om minnena kommer kunnas användas kan kanske inte vi vanliga svara på idag. men formodligen inte men ändå i vissa fall(vissa val)

men sj köpte jag am2 moderkort nyss. ett msi k9n sli platinum
och en smd64 x2 4200. å tycker inte rycktet om att intel ska va så mycket bättre stämmer alls. med ddr2 800 minnen så går det desutom att klocka en hel del. sj kör jag bara med ett 512megabyte 533 minne och det klockar en del redan.

så snälla kan sweclockers visa lite mera av klockning med am2 å inte bara intel. värkar nästan som dem för tillfället är sponsrade av dem
eller bara sett sig blinda på vissa resultat med cor2 duo prollar.

nä minna resutat i 3dmark 06 är redan snart i nivå med intel i min pris klass å ändå långt ifrån de ricktigt snabba och öveklocknings vänliga minnena.

obs lärde mig nyss vad överklocknings vänligt innebär. JO då jag klockar prollen så stiger klockan för minnena. och de sätter stop för mera klockning....
men ganska trevligt att 533 minnena kommer upp i kring 590mhz innan det är stopp. då snurrar minn prolle i 2444 som ligger på 2200 orginal. så jag tippar på någon stans 2650-2900 med snabbare minnen och det är en himmla massa. klockad nu idel 28C. fullloade med orginal boxad kylning ca 45. men va jag vet så blir allt skumt och varmare om man som jag klockar med "slöa" minnen. varje fall så vlir det tillsut knas för både minnen och nord bryggan

även kallt chipset. alltså styrkretsen för minnen.....

gud va jags kriver å destomera för andra att rätta i fråga om infon är rätt eller fel:)

stavning som jag lärt mig är inte forum till för. då får man googla stavnings forum kanske hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobnyb
Funderar på att uppgradera min dator och byta ut moderkort ,minnen, processor och grafikkort. Har lite frågor är det gäller AMD. För 1,5 års sedan var det AMD för hela slanten me nu verkar Intels grejor vara mer prisvärda.

Kommer AMD inom kort att komma med en sockel och nyare/andra processorer?

Om man ska köpa ett amd moderkort nu ska man välja ett med AM2 sockel?

Vilka minnestyper ska man ha och är dessa minnen sådana man kan använda vid kommande uppgraderingar?

Vilken processor är det som är mest prisvärd för tillället?

Vilka kretstyper är nyast för moderkorten? Förslag på prisvärda moderkort!

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan