Permalänk
Medlem

206BW låter mycket?

Hej
jag har precis fått hem en 206BW av samsung. Och vid justering av Brightness under 85 iom längre användande (20min+) börjar den låta med ett tjutande ljud lite likt en myggaellr något ditåt.
Detta ljudet är mycket störande och jag undrar om andra har liknande erfarenheter och om det såfall har lämnat på service eller om det skall vara så.
Är i övrigt mycket nöjd så detta var väldigt störande. Har prövat at mixtra med kontrast och dyl utan resultat.
Ps Behöver sätta ner Brightnessen då och då så att ha på 100 funkar ej. DS
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med 205BW, fast där spelade ljusstyrkan ingen roll. Bytte skärmen en gång, den andra lät likadant och därför kravde jag pengarna tillbaka. Köpte Viewsonic VX2025WM i stället och är mycket nöjd.

Förmodligen har Samsung problem med nätaggregaten i 205/206-serierna, skulle gissa att det är switchningen som gör att någon konding börjar pipa vid belastning.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem

En skärm ska absolut inte pipa oavsett vilka inställningar man har,, reklamera skärmen.

Permalänk
Medlem

Tackar, den åker tibax på måndag då. Tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Livar upp tråden då jag har fått en likadan skärm gratis som tjuter, så det går med andra ord inte att skicka tillbaka den.

Någon som har något tips på en bra lösning? Är det svårt att byta en kondning?

Mvh
Laasek