Permalänk

AM2 Moderkort??

Tjenare

Jag ska snart köpa ett nytt moderkort socket am2. Jag funderat på att köpa ett ASUS M2N-e Ultra. Det verkar vara bra men jag e inget proffs på just moderkorts funktioner. Jag vill att de ska vara bra överklockning funktioner på det och så, och allmänt bra saker. Så om någon vill vara trevlig att hjälpa mig så vore de bra. GLHF:D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det går att överklocka men är svag på minnes sidan då det enbart går att ha till 1.95 volt.
Man kan flasha det till ett M2N-Sli och överklocka mer.
Jag tycker att det är väldigt bra och stabilt.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Re: AM2 Moderkort??

köpte själv för ett tag sedan.MSI k9n sli platinum

som är väldigt trevligt. det går att klocka i bios. men för goda resultat så krävs också såklart att man har så snabba minnen som möjligt gärna 800mhz minnen. sj kör jag bara med 533minnen men det går att klocka en del ändå.

dess utom så följer bland annat core center med. ett pogram som gör att man kan hoppa över bios klockning för enkelhetens skull. även ntune. som är envidias info och klocknings program. obs gör inte som jag kombinera ej dem båda sammtidigt då stängs datan av. men de går ha dem båda installerade. men ändra bara med ett av dem alltså inte ändringar med måda.

msi live uppdate är också super. bara tanka hem senaste drivisar...

å kanske framför allt bios. och sedan välja i "inbakade" menyerna att installera och "flasha" alltså användarvänligt och enkelt med allt samlat i programet.

så man slipper flasha i bios från disket eller dyligt. som dem varnar för att absolut inte göra i textfilen jag läste som följde med då jag först laddade hem filen på hemsidan. nä hade glömt bort hur bar det är med msi live.

ps:bara väntar på att få råd till att kunna köpa mera megabyte och snabbare minnen. tänkte inte mig fö då jag prutade på kostnade med endast ett 533 på 512megabyte. det "krävs" minst 1024 i rainbow six. å gärna snabba såklart. men jag kan faktiskt spela. men snacka om att hårdisken låter. efter som ca 400megabyte laddas in till växlings filen. som inte går att tala om 533mhz 16g/s

eller eller hur mycket dagens nordbrygor kan skyfla med snabbaste minnena. vet att n-force2 2002 sas med pc3200 minnen kunna komma upp i ca 6gig

så antar med dagens fsb och minnen att de är drygt det dubbla. berätta gärna.
för det va ett tag sedan jag läste. men menar just att de faktum att om minnet ej räkcker till i storlek så lägs det på hårdiskens växlingsfilens . så jag väntar med späning på det dramatiska förändringen med mera minne i rainbow six.

andra spel som cs1.6 har jag konstant 100fps som är max . och får 5200 i 3dmark06 . som är ca 10 gånger så mycket mot vad jag fick med mitt amd2400xp radenon 9700pro och nforce2 moderkort. så de blev väldigt mycket mera

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Vila i frid

Vanliga M2N-E funkar det också, enda skillnaden mot SLI Deluxe är att M2N-E stoppar vid 2.1 volt på minnena, annars är det inga större skillnader förrutom fajervajer.