Permalänk
Medlem

MSI k9n Platinum + AM2 funkar inte

Hej
Jag har köpt en ny dator och då när jag har kopplat ihop allt och ska bota datorn så kommer det fram

****** Warning Unknown Processor Revision ******
The processor(s) installed in your system are of an unknown revision.
Please contact your BIOS vendor for appropriate updates.
Fatal Error... System Halted.

Är det någon som vet vad det problemet är?
Dom komponenterna som jag använder är

K9n platinum
AMD 64 AM2 3800+
Radeon x1950 pro
2*1 gb pc2 5300 cl5 kingston

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej. Ladda ner MSI Live Update 3 och lägg in senaste bios så löser det sig nog. http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

jo han har rätt . men lite svårt att flash om inte prollen finns i det bios han har. sj har jag samma moderkort fats med sli stöd.

kör en 4200+. och flashat från windows med msi live uppdate. tänk på att va nogran då du flashar från bios. msi varnar själva i textfilen som följer med bios från hemsidan att inte flasha från disket. det går nog men se till att ha en ny disket... nä du de bästa är att lämna in för servise. det där tar inte mera än max 30 minuter att fixa. å det brukar kosta 500kr i timmen. 250kr. fast dem kan ju va fula sägga det tar 2 timmar å då skulle dom ljuga. för dem behöver bara sätta dit an prolle som stöds. sedan flash. från ned tankad fil.

men har du en annan AM2 prolle sedan innan. så kan du ju så klart flasha själv från vindows med msi live uppdate. som finns på msi's hemsida.

de finns till mitt moderkort bios ver1.5 som jag just "installerrat". och
läste att tidigare bios uppdaterings saker som "alltid" följer med i den senaste inehöll just cpu id...för tidigare cpu revisioner. snart kanske det kommer för nya också:). men risken finns ju att det blir nytt moderkort redan om 1-3 år som vanligt för oss alla

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan