Permalänk

NSA-linux

Är det någon som har prövat den här?
Bara jag som är lite fundersam över att dom som har uppgift att övervaka alla har ett eget os?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Om du inte litar på dom är det ju bara att tanka källkoden och inspektera själv.

Permalänk
Medlem

Får väl säga att jag inte skulle installera det där utan en oberoende genomgång av koden, men jag är åandra sidan lite paranoid också

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många som använder SELinux-patcharna så har nog både ett och annan kritiskt öga gått igenom den koden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Får väl säga att jag inte skulle installera det där utan en oberoende genomgång av koden, men jag är åandra sidan lite paranoid också

Det är redan integrerat i v2.6 av linuxkärnan.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Och är aktiverat som standard i Fedora.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det är redan integrerat i v2.6 av linuxkärnan.

Då antar jag att någon oberoende grupp har gått igenom koden. Det lär vara fler än jag som är paranoida när det kommer till Amerikansk säkerhets politik.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk

Har använt det med Fedora och man kan undra om det är den som ger alla tillfälliga frysningar.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Jag har inga som helst tvivel på att NSA's kodare kan skriva bra och säker kod.
Dessutom kontrolleras all kod som går in i det stabila trädet av kerneln av Linus själv eller någon annan.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com