HJÄLP! Linux + Internet osv.!!!

Permalänk
Medlem

HJÄLP! Linux + Internet osv.!!!

Jag är fortfarande ny imon Linux! Nu tänker ni säkert "Not another topic by Arcteec the noob" Men så är det. Och jag behöver rejäl hjälp. Jag har nu förstått att Linux är ett riktigt avancerat OP. Men jag är fast bestämd för att lära mig detta ändå. (Tack gode gud att jag är medlem här.

Iaf! Till mitt problem. Jag har precis installerat Linux Ubunto. När jag sedan ska installera vanliga saker som drivrutinerna till mitt nätverkskort (D-link) som jag har på en cd skiva, fungerar det inte. Jag har läst i olika trådar och förstått att det inte fungerar som windows.

Jag undrar vad jag behöver för att kunna installera med den cdskivan för att kunna använda internet. Hjälp uppskattas!

Fråga nummer 2 för att jag ska slippa skriva en tråd till sedan är : Vilket program kan jag använda min msn på? OCH fungerar steam, cs 1.6 ?

SNÄLLA SVARA SERIÖST! Alla är nybörjare! ;D

Permalänk

amsn har bäst stöd för msnprotokollet (vad jag vet).

du kanske kan få steam att funka. kolla hur du gör här: http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HO...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapus
amsn har bäst stöd för msnprotokollet (vad jag vet).

du kanske kan få steam att funka. kolla hur du gör här: http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HO...

Okey, tack så mkt! Behöver fortfarande hjälp med att få internet att fungera. och kunna installera från mina cdskivor. har 2 saker jag vill få igång. Settings programmet till min mus (mx518) och nätverkskortet!

Permalänk
Medlem

GAIM är väll den skapligaste MSN klienten, även om MSN är mest likast.

Dina drivrutiner som följer med fungerar inte, så är det bara. Antingen har ubuntu stöd för dina saker, eller inte. Man använder till 99% aldrig "externa" drivrutiner.

Tycker de flesta nätverskkort brukar fungera, visa gärna exakt vad det är för kort du har.

Steam och CS är ingen vidare att köra på Linux, eller något annat än Windows. Däremot server-versionerna går bra.

Logitech-musprogram och annat hårdvaru-specifika program kan glömma helt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
GAIM är väll den skapligaste MSN klienten, även om MSN är mest likast.

Dina drivrutiner som följer med fungerar inte, så är det bara. Antingen har ubuntu stöd för dina saker, eller inte. Man använder till 99% aldrig "externa" drivrutiner.

Tycker de flesta nätverskkort brukar fungera, visa gärna exakt vad det är för kort du har.

Steam och CS är ingen vidare att köra på Linux, eller något annat än Windows. Däremot server-versionerna går bra.

Okey, jag trodde de var bättre ? Kanske kan trycka i den tråkiga xp skivan igen då "/

Permalänk
Medlem

Om du ska spela, ja.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Skräm nu inte bort honom. Det går att spela CS 1.6 under Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Skräm nu inte bort honom. Det går att spela CS 1.6 under Linux.

Det är både jobbigare och få igång och fungerar inte lika bra som för windows, ska man spela windowsspel så använd windows.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Det är både jobbigare och få igång och fungerar inte lika bra som för windows, ska man spela windowsspel så använd windows.

själv har jag inte haft några större problem att få igång det, har gjort det på ett par datorer. Men sålänge man inte förväntar sig 100fps eller nåt så går det utmärkt.

Permalänk
Medlem

Det går såklart, men massa fifflande..

Vill inte höra något "ypperligt", för det är mycket meck.

Permalänk

Men man ska heller inte säga att det bara går att spela windowsspel i windows (även om de stämmer i de flesta fallen).

Permalänk
Medlem

Varför har ännu ingen tipsat om dualboot?

I alla fall, du kan ju ha en windowsinstallation på 20GB till exempel och resten till Ubuntu så kan du ju bara starta upp windows om du känner för att spela