Permalänk
Medlem

OSX, 'standard'-visning?

Tjabba, har en liten grej jag stör mig på mes osx, det är att när jag använder finder så envisas den med att börja med att visa alla filer som stora ikoner, och jag, nästan, varje gång manuellt får trycka att jag vill ha dom i kolumner.

Finns det något sätt att ändra så att finder ALLTID visar filer i kolumner, så länge jag inte väljer annat i det aktiva fönstret?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Finder, inställningar, där finns svaret.

Permalänk
Medlem

Tyckte jag kollade tillräckligt där, men icke. Tack.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Vitsen är väl att du ska kunna anpassa varje mapp inviduellt, därmet kommer den ihåg "ditt" visnings alternativ varje gång.
Prova själv att gå in i en mapp och ändra till tex detaljerad lista.
När du nästa gång går in där så visas just detaljerad lista.
Vissa mappar kanske man inte vill visa detaljerat som tex. Bilder är en sån som man kanske vill ha tumnagel visning.

Något man inte gillar först som gammal win användare men som visar sig vara en bra funktion.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jo, börjar fatta det nu, men jag vill ha det tvärt om isf:
kolumner överallt, behövs det ändras ska det ändras från kolumner till miniatyrer istället för tvärt om.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Jo, börjar fatta det nu, men jag vill ha det tvärt om isf:
kolumner överallt, behövs det ändras ska det ändras från kolumner till miniatyrer istället för tvärt om.

Går inte vad jag att göra så vad jag vet som på windows för alla fönster i ett svep.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Jo, börjar fatta det nu, men jag vill ha det tvärt om isf:
kolumner överallt, behövs det ändras ska det ändras från kolumner till miniatyrer istället för tvärt om.

Men klicka i rutan för "visa nya fönster i kollumnvy" då
Stänger du i annan vi så koms det ihåg…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Men klicka i rutan för "visa nya fönster i kollumnvy" då
Stänger du i annan vi så koms det ihåg…

Jo, det har jag gjort nu. Men så testade jag att att byta till minatyr-vy i mitt iphoto bibliotek, men då blev det så för alla mappar under "bilder." Bra drygt, men jag kan leva utan miniatyrer. ^^

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.