Permalänk
Medlem

vad är felet?

jag vet inte om det passar här igentligen men jag har ett litet problem.

jag vet inte vad som är fel men när jag spelar så fryser blden sig och sedan slutar grafikkortet sända till skärmen(den blir svart och lampan som visar att den är på blinkar). när den får tillbaka bilden så får jag följande medelande från catalyst control center:
"VPU Recovery has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver comands".

det andra felmedelandet får jag av Bitlord och det säger
"instruktionen på 0x7c918fea refererade till minnet på 0x00000010. det gick inte att utföra en minnesåtergärd. följande fel returnerades: The memory could not be written"

jag skulle vilja veta vad det är fel på så att jag vet vilka varor jag ska returera

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Avinstallera Bitlord och sluta tanka piratkopierat matrial!!!

Min teori är att Bitlord (torrentprogrammet) krockar med ditt spel och det resulterar i en krasch.

Enligt mig har du brutit mot paragraf § 7.
Eftersom felet nog är pga ditt fidelningsprogram Bitlord.

Permalänk
Medlem

det blir liknande felmeddelande för Firefox och andra program..

jag tankar bara manga och den är inte piratkopierad utan dom använder torrenter för att distribuera dem..

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Förmodligen har kanske ett minne gått sönder, när den försöker skriva över det trasiga minnet så blir det helt enkelt fel.

Kanske grafikkortets minne eller ngt ramminne är defekt någonstans.

Testa starta en massa program och fyll upp windows alkollerade minne.
Kraschar datorn är ngt ramminne trasigt.

Om inte så testa med ett annat grafikkort och se om det fungerar felfritt.
Om det gör det så är nog grafikkortet lite trasigt, eller i behov av nya drivisar.

Permalänk
Medlem

ok tack så mycket.

jag har kört flera memtests så jag tror inte är fel på minnen, men dom kanske missar felet i fråga..

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

hej..
jag läste om ditt problem.
jag har haft precis samma fel =/
jag slog en singnal te datorbutiken åå dom sa använd de nyaste Moderkorts drivisarna så kmr de lösa sig.
Så jag tankade de nyaste drivisarna å WOSH problemet löst
prova de

Permalänk
Medlem

king tackar så mycket

är det alla drivers eller bara chipssettet?

Visa signatur

innocence proves nothing