En röst som säger nåt med system failure

Permalänk
Medlem

En röst som säger nåt med system failure

Hej, en kompis bror har åkt på ett jobbigt problem med sin dator. Idag när han skulle sätta på den så säger en kvinnlig röst något med system failure .... Hon säger det så snabbt att man inte hör vad hon säger efter failure. Men det låter lite som: System Failure Deviator/Daviator. Har kollat upp ordet och finner inget som kan ha med det att göra.

Hade hon inte varit så snabb i käft så skulle man förmodligen höra va hon säger i det sista. Har kollar runt på asus sida, efter support men finner inget. Inte google heller. Rätt svårt när man inte är 100% säker på va hon säger.

Moderkortet är ett: Asus K8N4-E Deluxe

Igår kväll innan han stängde av den fungerade allt normalt. Är tacksam ifall någon vet på ett ungefär vad jag/hon menar och vet vad det är för fel.

Tack.

Permalänk
Medlem

Jag har likadant moderkort i en av mina datorer, rösten säger "cpu overload" på slutet på min dator någon gång ibland, men den funkar lika bra ändå, så det verkar inte vara mycke att bry sig om.

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus

Permalänk
Medlem

Ok, men låter inte som hon säger det utan något annat. Glömde påpeka att det inte blir någon bild på skärmen eller något sånt, helt dött. fläktarna, dvd fungerar, skärmen är i off läge hela tiden.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har också använt mig av några asuskort och hört endel av dessa varningar.
De jag höt är:
system fail cpu (hörs väl att hon säger cpu).
system fail vga (kan vara lite knepigare att höra vga..)
system fail memorytest (hörs också väl)
system fail motherboard (svår stt tyda)

Kanske kan dessa ge en ledtråd om vad rösten säger nästa gång du lyssnar.
Alla ovanstående fel resulterar fö i att skärmen inte startar.

Visa signatur
Permalänk

kanske inte så relaterat till ämnet men på min gamla celeron bräda kunde man få henne att snacka engelska,tyska osså var det nå till språk heh drog ut musen bara för att höra om hur det lät på tyska

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Har också använt mig av några asuskort och hört endel av dessa varningar.
De jag höt är:
system fail cpu (hörs väl att hon säger cpu).
system fail vga (kan vara lite knepigare att höra vga..)
system fail memorytest (hörs också väl)
system fail motherboard (svår stt tyda)

Kanske kan dessa ge en ledtråd om vad rösten säger nästa gång du lyssnar.
Alla ovanstående fel resulterar fö i att skärmen inte startar.

Ok, tack för svaren. Ska kolla närmare. Inte snackat me han på ett par dagar. Fixar det sig inte får han ta mitt gammla s754 kort.

Men av de ovanstående så är ja inte så säker på att de är nåt utav de. "Radiation" är något som låter ungefär de hon säger. Men det betyder väl strålning så är väl inte det heller. Men aja, tack iaf.