Intel Core 2 Duo E6850 siktad

Permalänk
Melding Plague

Intel Core 2 Duo E6850 siktad

För ett par dagar sedan publicerades det överklockningsresultat på processormodellen Core 2 Duo E6850 från Intel, en modell som inte skall släppas på marknaden föränn det tredje kvartalet tillsammans med styrkretsserien Bearlake.

Läs nyheten: Intel Core 2 Duo E6850 siktad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nu är ju 3800mhz fortfarande en respektabel klockfrekvens men är även Core2Duo på väg mot sin absoluta topp?

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen. Det gick jävligt fort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

är det quadcore?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Hedersmedlem

Säkert en bra och lovande processor.

Dra bara inte för mycket växlar på överklockningsfrekvenserna, för ingen av orthos instanserna hade körts längre än under 30 minuter, vilket tyvärr säger nada, om än mer än 1M SuperPi.

Permalänk
Medlem

Som sagt detta tidiga test säge inte allt om dessa cpu. Jag är inte säker men har för mig att det ganska ofta i "början" av testandet av en cpu serie är problem med höga volt.
Denna cpu presterade inte mycket bättre än en E4300 MEN en stor skillnad är att den gör det på 1.42V.
Det verkar som att c2d reagerar ganska bra mot voltökningar i vanliga fall så med 1.6V eller liknande på en riktigt bra luftkylning kan dessa nog haman runt 4ghz på luft när de mognat lite. Men detta är bara spekulationer.

EDIT såg att orginal volten var väldigt låg på dessa så glöm allt jag skrev

Permalänk
Medlem
Citat:

Trust Execution Technology

har de kortat ner det eller är det nått annat stöd det är frågan om?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
har de kortat ner det eller är det nått annat stöd det är frågan om?

Skulle tippa på att det är TCPA (m.fl namn, hatat barn har många namn i det här fallet) som det gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

usch tvi för TCP... stannar nog på mitt 3700+ ett tag till.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Det är en på marknad som påstår sig sälja en E6850, 4100 kr skulle han visst ha för den
http://www.sweclockers.com/annons/?id=35922

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland