Samtliga program under OS X "ostabila"

Permalänk
Medlem

Samtliga program under OS X "ostabila"

Lekte lite för mycket tror jag...

Jag gissar vilt på att detta är pga. programmet Xslimmer. http://www.xslimmer.com/ (Strippar program till endast-intel kod för att spara plats). Jag sa åt Xslimmer att banta ned alla program den kände för...

Det mesta fungerar fint, men lite då och då "Avslutas program oväntat" och jag får välja mellan öppna igen etc. Någon lösning på detta? jag aktiverade inte backup funktionen då jag tyckte det kändes menlöst att skala bort kod iaf man ändå skulle behålla den...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Du får nog dra en runda i installationsprogrammet. Så den får återskapa vissa apps och bibliotek.

Permalänk
Medlem

Jag har kört xslimmer på nästan alla mina program och har inga problem. Har kört så ett par veckor nu. Har du nåt annat skumt program inlagt?

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt... ! Men det är mer eller mindre exakt samma beteende för alla program. BitRocket, Word, Text.app etc..! Oväntat avslutat etc starta om programmet. Verkar helt random, ofta när datorn idlar.

Jag kör nog inte sådär jättemånga ovanliga apps på mac'en... Kan inte tänka mig något utöver standard. Vart hittar man loggar etc i OS X? Hur felsöker man "generellt" ?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Du har ju Systemmeddelanden att rocka loss med, till en början.

Men om du kör ett program som slimmar ner dina binärer till Intel, hur smart är det om du kör PPC-binärer?

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Repair Disk Permissions i diskhanteraren har du gjort va?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Förr kunde 'update_prebinding' göra susen - men numera skall det visst skötas automagiskt, men jag har aldrig hört något om att det skulle kunna ställa till något (mer än en ofrivillig kafferast)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!