Biljetterna till Dreamhack Summer 2007 är släppta

Permalänk
Melding Plague

Biljetterna till Dreamhack Summer 2007 är släppta

Igår kväll släpptes biljetterna till årets upplaga av Dreamhack Summer. Evenenmanget kommer som vanligt att hållas i Elmia-hallarna i Jönköping den 16-19 juni.

Läs nyheten: Biljetterna till Dreamhack Summer 2007 är släppta

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"avkopplande lan"

höhö skämt eller?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Biljetter inhandlade, transport ordnad, nedräkning påbörjad

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Avstängd

Besväret att släpa ner datorn dit ner är inte värt. Kul om det skulle råka bli fel med nåt, så har man inte Windows skivan med sig

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Det är lätt värt det... Man får alltid datorbekymmer på DH varje gång. Så är det bara.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Avstängd

Ja, jätte avslappnade att boka biljetter, ordna transport, dra med datorn, sätta upp datorn, sitta där hela dagarna, äta koffeinpiller och inte sova, ha blodspräckta ögon och vistas i en lokal med 5000 nördar.
Om man ska sova, oroa sig för sin dator.

Nej, det ända som är bra med DreamHack är demoscenen.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

Inget DH för mig de här året heller. Åker till norge och tjänar storkovan istället

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Inget DH för mig de här året heller. Åker till norge och tjänar storkovan istället

Onödigt när du kan göra som jag, utbilda dig till robottekniker och jobba i din hemstad och tjäna mer än de som jobbar i norge

OT, undrar hur många som sitter tjackade på DH ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Onödigt när du kan göra som jag, utbilda dig till robottekniker och jobba i din hemstad och tjäna mer än de som jobbar i norge

OT, undrar hur många som sitter tjackade på DH ?

Ehm.. palla o jobba i sin hemstad?? blää!

OT: Jepp, några stycken.. Som jag vet iaf haha

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

På DH Summer är ju alla småglin där, fy

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Onödigt när du kan göra som jag, utbilda dig till robottekniker och jobba i din hemstad och tjäna mer än de som jobbar i norge

Fniss. Tänk vad en likadan robottekniker tjänar i norge då?

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
På DH Summer är ju alla småglin där, fy

Instämmer, DH Summer blir mer likt ett dagis för varje år som går. Hårdare regler måste sättas upp om det ska få mig att åka dit igen. Missköter man sig ska man ut och vet man inte hur man uppför sig så får man skylla sig själv.

Förra året var det väl matkrig också? Raida statoil, sovsal? Skrika Hallå? Ja det är ju det som förknippas med DH idag.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Instämmer, DH Summer blir mer likt ett dagis för varje år som går. Hårdare regler måste sättas upp om det ska få mig att åka dit igen. Missköter man sig ska man ut och vet man inte hur man uppför sig så får man skylla sig själv.

Förra året var det väl matkrig också? Raida statoil, sovsal? Skrika Hallå? Ja det är ju det som förknippas med DH idag.

Ja, tyvärr är det ju så..

Vart är den där LAN känslan hos folk? Hur gör folk på LAN hemma hos polarna? Skriker de hallå en gång i minuten? Kastar de mat och väcker den/de som försöker att sova?

Jag ska visserligen till DH nu i sommar.. men jag åker dit för att kolla montrar, spela spel och dela semesterfilmer.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Dreamhack 2006 Winter var mitt första och mitt sista dreamhack!

Så jävla tråkigt och irriterande.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep

Vart är den där LAN känslan hos folk?

Den försvann när party:t togs bort från "LAN-party".

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

näe, blir hultsfred istället för dem pengarna, DH är inget kul längre.

Permalänk
Medlem

Blir inget mer DreamHack för min del.. blir alltid sjuk när jag kommer hem

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
näe, blir hultsfred istället för dem pengarna, DH är inget kul längre.

Ses där!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
Ses där!

Rock on!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Besväret att släpa ner datorn dit ner är inte värt. Kul om det skulle råka bli fel med nåt, så har man inte Windows skivan med sig

Jag tror säkert du kan få låna en windowsskriva av någon om du ber snällt.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Åker kanske dit igen, om man hamnar på en bättre plats. Jag var i sal B på senaste, VÄLDIGT nära högtalarna. Finns det inte regler för hur hög volym de får ha där? Fattar inte, jag tror jag fått tinitus efter jag varit där, iallafall lite för det märks på natten nä man försöker sova hur det tjuter lite i öronen...
Var iallafall kul de första dagarna, men mot slutet önskade jag att jag var hemma. Fick förstoppning av allt sittande + all cola man drack, och det var INTE kul XD Det gjorde ONT!

Iallafall som sagt, åker dit nu i sommar ifall jag får bättre platser. Dessutom om det är fler än bara jag + en kompis som åker dit (inte räknat med andra som man känner man mött där) så ska jag dit.

kan man inte komma överens om typ en "sweclockers"- hörna där de flesta från SweC sitter? Bara försöka boka platser på samma rad så ordnar det sig XD

Permalänk

Fattar inte hur alla kan klaga så mycket på dreamhack. Vist att nivån har sjunkit och det är skrikit, men vem märker det? Jag har hörlurar på mig hela tiden när jag sitter vid datorn och därmed filtreras de flesta halåen bort. Att folk håller på och raidar statoil och liknande är förjävligt, jag vet, men vad spelar det för roll för dig? Du kan ju alltid välja att avstå. Jag tycker det som är mest avskräckande med dreamhack är allt gnäll månaderna innan. Varför utsätta mig och alla andra med denna stress? Ni kan väll istället tänka över hur det egentligen är, om ni nu har varit där någon gång. Och ni som inte har varit där, uttala er inte om det, ni behöver inte välja sida! Ni kan i alla fall ge det en chans, tror de flesta som har varit på dreamhack håller med om att man i alla fall behöver åka dit en gång, så man vet hur det är. Hoppas att ni tar chansen, biljetterna är inte slut än! Peace//Axel

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk

De gånger jag varit på DH så har det varit en kul upplevelse. lite väl låg åldersgräns men annars så finns de tinget värt att klaga på (folk kommer ändå inte att sluta sätta alarm på sina mobiler i sovsalen.
fanns mycket grejer att göra där också, nåra var där med 2 dansmaskiner och höll på med smycken elelr nåt, en snubbe gjorde logos på "svett armband", t-shirts och mössor. i bottenvåningen kunde man lira soft air gun (helautomatiska bössor, kul om man inte provat det, aptråkigt ifall man har en egen) och det fanns en massa montrar att gå och titta i. FZ var där, dit kunde man gå å slappa i nån riskudde å lira bilspel gratis och vinna priser. dom kastar ut musmattor från scen vilekt är otroligt underhållande om man står en bit därifrån, att se 30 nördar röra sig mot den där musmattan är riktigt hilarious. Fatal1ty var där och smiskade röv, det var lite coolt. '

så om man vill åka och spela dataspel i 4 dygn är kanske inte dreamhack det bästa stället, men vill man spela dataspel, dela med sig av familjealbumet (skönt att ha typ 3 gigabits uppkoppling till sånt, för att inte nämna nätverket) eller försöka få hela stället att starta sina datorer samtidigt så är det definetivt värt ett besök.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Jag har varit där två gånger, DHS03 vilket var väldigt kul med tanke på hur det utvecklats sedan dess. Synd att inte så många företag ställer ut då bara. Sedan var det DHW05 och visst man hade blivit två år äldre men medelåldern hade garanterat rasat på de två åren.

Det är så fruktansvärt enkelt för DH Crew att få bort alla moment som folk tycker är störande. Sätt upp stora plakat med ordningsregler (som exempelvis kan läsas när man hämtar ut sitt band, köar för mat och visas en stund 1 gång i timmen på scenens projektor) och lägg ner en utskriven A4-sida i påsen.

På detta papper kan du uppmana deltagarna att de ska tänka på vad de gör och att störande uppförande kan leda till att deras band blir klippt. Om man som deltagare blir störd av andra deltagare så ska man rapportera detta till crew istället för att ta det i egna händer. På sätt kan crew märka datorplatser som missköter sig och enkelt se om någon har en förmåga att störa andra väldigt mycket.

Iof tror jag aldrig det behöver gå så långt för om deltagarna uppmanas till att sköta sig och de riskerar att få deras band klippt (eventuellt banlyst från framtida dreamhack) så kommer dessa ungdomar inte våga.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Skulle dom inte haft en IRC-kanal så skulle det varit lugnt. Det är där småttingarna tar kontakt med varandra. Dreamhack är kul trots alla "hallå", finns ju alltid nått att göra.

ps. IRC-kanalerna är ju alltid roliga att idla i, alltid nötter som försöker ragga brudar och annat skojjsigt

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
på natten nä man försöker sova hur det tjuter lite i öronen...
Var iallafall kul de första dagarna, men mot slutet önskade jag att jag var hemma. Fick förstoppning av allt sittande + all cola man drack, och det var INTE kul XD Det gjorde ONT!

Du får ursäkta mig men jag sitter och fnissar trots min ålder. Jag vet hur det är att få förstoppning, jag fick det när jag var yngre då jag körde crosscart hela dagarna. Jag har aldrig varit på dreamhack, kan tänka mig att det är en häftig upplevelse. Men jag åker nog aldrig dit då jag har sjuka tvångstankar om hur min dator kan förolyckas på tusen olika sätt. Hade varit bra om de lånar ut dator, något som är omöjligt i realiteten om man skulle vilja ha något med prestanda i.

Permalänk

För dyrt, för 690kr + mat och resa kan man ha mycket roligare för.

Meningen med snabbt nätverk har också minskat allteftersom fler själva får snabba internetuppkopplingar. Det enda som är kvar är gemenskapen, men dreamhack består mest av ungdomar som en annan inte umgås med.
Hade det varit ett elitehack istället för dreamhack, där bara "grymma" personer hade fått varit med så hade det varit roligare. Då att lamers, som en själv, skulle få gå och se vad de har byggt för något roligt.

*edit* hultsfred som krill3 sa verkar mycket bättre, mer brudar och bättre stämning.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit på DH och frågan är om det är dags att börja nu. Jag har fått höra av vänner att det bara blir sämre för varje år som går, mer folk och lägre snittålder leder allt som allt till sämre stämning och ett tråkigare LAN. Jag minns med glädje LAN-partyn i min ungdom då man var max 15-20 personer som samlades i en lokal/källare någonstans och luktade svett. Nä, jag säger som ett antal har gjort här innan; vi ses på Hultsfred istället!

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme3 | i5 4670K | Corsair 1600 MHz 8 GB | ASUS GTX770DC2-OC | Asus Xonar D1 | Samsung EVO 860 250 GB + ~ 3,4 TB lagring | Corsair HX750 | Antec P280 | Func KB-460 + QPAD 5K LE | Sennheiser PC360 G4ME | BenQ XL2411Z + BenQ G2420HDBL

Permalänk
Medlem

Det bär iväg till lava och västervik i påsk istället

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

har aldrig gillat dreamhack. för mycket wow och nördar där.

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D