Ecs släpper AMD-Ati baserade moderkort

Permalänk
Melding Plague

Ecs släpper AMD-Ati baserade moderkort

Ecs har idag släppt tre moderkort som bygger på styrkretsar från AMD och Ati. De heter KA3 MVP, AMD480XM-A och AMD690GM-M2 där sistnämnda kommer i Micro-atx-format och bygger på AMD:s nysläppta 690G-styrkrets.

Läs nyheten: Ecs släpper AMD-Ati baserade moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Det kommer i Micro-atx-format och har plats för maximalt 16 gigabyte ddr2-800-minne via två stycken minnesplatser."


Skulle inte tacka nej till ett bar 8 gb moduler men den som köper det till det där systemet har nog för mycket pengar över.
(klagar inte, lite förvånad bara, för är ju inte fel att den stödjer stora moduler)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
"Det kommer i Micro-atx-format och har plats för maximalt 16 gigabyte ddr2-800-minne via två stycken minnesplatser."


Skulle inte tacka nej till ett bar 8 gb moduler men den som köper det till det där systemet har nog för mycket pengar över.
(klagar inte, lite förvånad bara, för är ju inte fel att den stödjer stora moduler)

Många stöd är mer teoretiska än praktiska. Precis som att en 64 bits processor har stöd för otroliga mängder RAM. Eller att en 386a har stöd för 4GB RAM.

Och swec? Varför besvarar ni inte enkla frågor? Att försöka tiga ihjäl kritik och frågor, och när inte det hjälper utnyttja maktposition för att tysta är väl om något ett tecken på att man inte tror på sina egna argument?
Ni tycker att jag är asjobbig. Och ni kommer tycka det tills ni förklarar hur ni tänker om ni har rätt, eller rättar om ni har fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Många stöd är mer teoretiska än praktiska. Precis som att en 64 bits processor har stöd för otroliga mängder RAM. Eller att en 386a har stöd för 4GB RAM.

Och swec? Varför besvarar ni inte enkla frågor? Att försöka tiga ihjäl kritik och frågor och när inte det hjälper utnyttja maktposition för att tysta är väl om något ett tecken på att man inte tror på sina egna argument?
Ni tycker att jag är asjobbig. Och ni kommer tycka det tills ni förklarar hur ni tänker om ni har rätt, eller rättar om ni har fel.

Exakt vem vänder du dig till om du skriver swec? Varför det inte blir ett svar på ECS angivelse om minnestöd på runt 40 min är alltså maktmissbruk? Ok det är noterat men i fortsättningen kan du kanske du kan specificera vem du vänder dig till?

Att tillverkare är glada att ange teoretiska stöd är väl ingen nyhet, vet inte riktigt vad du är ute efter. Handlar det om att nyheterna skall ingående förklara varje enskild detalj som anges? Nu har jag av självklara skäl inte 2 x 8 GB minnen att testa det stödet.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Exakt vem vänder du dig till om du skriver swec? Varför det inte blir ett svar på ECS angivelse om minnestöd på runt 40 min är alltså maktmissbruk? Ok det är noterat men i fortsättningen kan du kanske du kan specificera vem du vänder dig till?

Då jag inte vet vem som tar bort mina inlägg, helt utan att förklara sig, så kan jag inte vända mig till någon specifik.
Men angående min allmäna kritik gäller det hela redaktionen då jag aldrig får svar på frågor, och uppenbara felaktigheter får ligga kvar i nyheter och bara ignoreras av redaktionen. Det är inte så en redaktion normalt arbetar. Inte i västvärlden iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Att tillverkare är glada att ange teoretiska stöd är väl ingen nyhet, vet inte riktigt vad du är ute efter. Handlar det om att nyheterna skall ingående förklara varje enskild detalj som anges? Nu har jag av självklara skäl inte 2 x 8 GB minnen att testa det stödet.

Jag är inte ute efter nåt? Jag svarade bara på echos inlägg om stort teoretikst minnesstöd. Bara nämnde det faktum att det finns många fall då saker har stöd för situationer som aldrig kommer inträffa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Då jag inte vet vem som tar bort mina inlägg, helt utan att förklara sig, så kan jag inte vända mig till någon specifik.
Men angående min allmäna kritik gäller det hela redaktionen då jag aldrig får svar på frågor, och uppenbara felaktigheter får ligga kvar i nyheter och bara ignoreras av redaktionen. Det är inte så en redaktion normalt arbetar. Inte i västvärlden iaf.

Om du nu vet hur redaktioner fungerar i hela västvärlden så bör du veta att man har olika ansvarsområden. Tester kan du kontakta mig direkt om ifall du nu önskar det, vilket är mitt område.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Om du nu vet hur redaktioner fungerar i hela västvärlden så bör du veta att man har olika ansvarsområden. Tester kan du kontakta mig direkt om ifall du nu önskar det, vilket är mitt område.

Jag kan inte minnas att jag någonsin haft något att invända på något av dina tester. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin haft någonsomhelst negativ kritik att framföra på ditt arbete. Kan hända om du även ansvarat för nyhetsrapportering någon gång. För det är där kvalitén brustit.
Men som redaktionschef kanske du åtminstone kan meddela mig vem som ansvarar för att i hemlighet ta bort medlemmars inlägg och frågor utan att förklara sig?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag kan inte minnas att jag någonsin haft något att invända på något av dina tester. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin haft någonsomhelst negativ kritik att framföra på ditt arbete. Kan hända om du även ansvarat för nyhetsrapportering någon gång. För det är där kvalitén brustit.
Men som redaktionschef kanske du åtminstone kan meddela mig vem som ansvarar för att i hemlighet ta bort medlemmars inlägg och frågor utan att förklara sig?

För tidningar brukar redaktionschef betyda att man har hand om bland annat textredigering av tester/artiklar, men för oss innebär det tester plus frilansare. Textkorrektur är jag inte någon höjdare på utan det överlåter jag åt andra, även om jag blivit bättre på att skriva själv.

Har inte någon större koll på vad som händer i forumet längre (inklusive nyhetskommentarer), bästa är kanske att skriva i feedback forumet?
http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...
Så kanske vi kommer någon vart (alla läser inte i denna tråd). Bättre om denna tråd får handla om nyheten. Mitt förslag iaf.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Jag undrar fortfarande när AMD ska släppa 690 kretsen som skulle vara riktat mot entusiastmarknaden. Jag tror den skulle heta 690X. 690V (för value) har ju redan släppts i tysthet men finns inte ngn skymt av X kretsen. Ingen som tror på AMD/Ati på entusiastmarknaden bland tillverkarna? eller har AMD bara inte lanserat den.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Varför släppa nya moderkort utan PCI-e (förutom 16x porten då).

Permalänk
Medlem

Jag har förståelse för moderkortstillverkarna.
Utbudet för PCI-E är ju patetiskt.

Vad jag inte förstår är varför tillverkarna inte gör något åt det.

Permalänk

Men utbudet lär ju inte bli större om folk fortsätter att dissa porten.

Permalänk
Medlem

Hönan-ägget...

Men det är ju helt klart tillbehörstillverkarna som slackar...
Har funnits moderkort med många PCI-E kontakter i åratal och självklart måste även moderkorten ha PCI kontakter för att användaren ska ha någon nytta av moderkortet...

Det var ju PCI-kontrollerkort osv. som hade anledning att byta till PCI-E - trotts det var det grafikkorten - som inte hade någon anledning att byta - som ledde övergången. Och nu har det fastnat där. Bara grafikkort som folk köper till PCI-E.
Nu finns det visserligen kontrollerkort för PCI-E men det tog sin tid (helt sanslöst, här har man varigt begränsad i flera år och så när lösningen kommer sitter företagen och rullar tummarna i ett år) men allt annat är det rätt tomt med.

Även om jag själv inte är någon fan av att bara köra PCI kort så är det nog det vettigaste för dom, särskilt på ett m-atx kort.

Permalänk
Medlem

Jag har moderkortet med AMD 690V CHIPSET även om det står AMD 690V/690X CHIPSET på manualen har inte kollat under kylflänsen vilken det kan vara, har inte sett det i Sverige alls utan jag köpt det i Polen.

Men jag har nog G varianten eftersom V varianten saknar HDMI & DVI output.