IBM presenterar supersnabb optisk krets

Permalänk
Melding Plague

IBM presenterar supersnabb optisk krets

På Optical Fiber-konferansen som just nu pågår i Anaheim, Kanadan visade IBM upp en optisk krets som är åtta gånger snabbare än dagens optiska tekniker. IBM är övertygade om att optiska länkar är framtiden jämfört med elektroner som sänds via kopparledningar.

Läs nyheten: IBM presenterar supersnabb optisk krets

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

den skulle jag vilja se

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

haha! skulle inte förväna mig om USA förbjuder tekniken, den kommer ju att göra att man kan ladda ner ännu mer o ännu snabbare om man pysslar me sånt, och den sortens användande kommer förmodligen att öka isf, vilket gör att farbror blå kommer att få ett helvete att jaga alla fildelare:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

LOL, Pirater tar över....

Permalänk
Avstängd

Bandbredd åt folket!

Kommer nog bli mer Internet TV och sånt...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Med det nya lagförslaget om att det skulle bli förbjudet att underlätta piratkopiering så bör ju detta bli förbjudet. Man är skyldig till motsatsen är bevisad. Ibland är man skyldig trots motsatsen är bevisad.

Det känns så vidrigt att när man har en licencerad kopia av Windows *** så ska man varje dag måsta upp till bevis att man inte är en bandit. Kan man någonsin slippa denna övervakning? Snart är det ju mer olagligt med piratkopiering än mord. Man måste varje dag bevisa att man inte är pirat, får man snart gå till polisen varje dag för att lämna urinprov för att visa att man inte är drogpåverkad?

Åter till artikeln så låter det spännande. Kan man göra transistorer som leder fotoner istället för ljus (ja det kan man) och kan man göra dem lika små som dagens (där är problemet)? Fotonerna måste ju komma någonstans ifrån, där tror jag man blir begränsad. Fotoner kan ju inte ge upphov till fotoner bara sådär, något måste ju initiera kedjan.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Snart är det ju mer olagligt med piratkopiering än mord.

Gee... you don't say? Ge det ett par år till och ett lika lättlurat gäng politiker samt missbrukande av ordet terrorist så är vi nog snart framme.

Ang: tekniken, fan vad nyttig den skulle vara om IBM lyckas få till det fungerande. Undrar hur mycket ström/värme det skulle spara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Med det nya lagförslaget om att det skulle bli förbjudet att underlätta piratkopiering så bör ju detta bli förbjudet. Man är skyldig till motsatsen är bevisad. Ibland är man skyldig trots motsatsen är bevisad.

I hear ya... En av grundpelarna i Demokratin håller på att erodera bort. Tyrannin känns inte så avlägsen.

Sen har vi alla biometriska kameror osv.... Det kommer väl bli som i Starship troopers att Demokrati är nått som man bara pratar om på historialektionerna.

Permalänk
Medlem

ja detta kan behövas! Billiga linjekort ! 160Gbit istället för 10Gbit ethernet som används nu

more UL to the people!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Bojkotta SONY kan ju vara steg 1, ett mer skadat DRM-/kopieringsskyddsföretag får man ju leta efter..

Det kommer bli deras undergång.. Åtminstone nedgång..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

håller med Mor5ives undrar om hur det blir med effektutvecklingen i kretsarna om den blir betydligt mindre har de ju löst ett stort problem

Visa signatur

Let the Slatte power be with you :-)

Permalänk
Medlem

Det viktiga med denna nyhet är att kretsen tillverkas med cmos! det ger billig och enkel integration !

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Det som var intressant med artikeln var att de skulle gå att byta ut kopparkretsarna mellan enheter på kretskort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det känns så vidrigt att när man har en licencerad kopia av Windows *** så ska man varje dag måsta upp till bevis att man inte är en bandit. Kan man någonsin slippa denna övervakning? Snart är det ju mer olagligt med piratkopiering än mord. Man måste varje dag bevisa att man inte är pirat, får man snart gå till polisen varje dag för att lämna urinprov för att visa att man inte är drogpåverkad?

Det finns tredje-part program man kan ladda ner som avinstallerar eller deaktiverar WGA (Windows Genuina Advantage).
Eller så kan du byta till ett operativ system utan inbyggd "phone home" funktion, tex. GNU/Linux, Mac OS X, *BSD, etc.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!