Vista säljer bättre än XP

Permalänk
Medlem

Vista säljer dåligt.. nej nej vi är världens största monopol-- köp våra aktier, vi säljer jätte mycket.. snacka om att ändra nyheter efter behag..

förresten kommer nästan VARJE ny dator med VISTA, så enkelt är det, de kommer sälja en helvete mycket även fast många inte vet, eller ens vill ha det så där himla mycket.

Och skillnaden mellan basic och ultimate, VAAAA??? det är ju typ 4-5 funktioner, de flesta kan man till och med andra gratis program till. (möjligtvis AERO funktionen.. som ändå är MED på skivan.. LITE taskigt.)

Permalänk
Medlem

Henkezd - En del office produkter krånglade och andra program som dem hade sedan innan.
Sedan spelar 2 av tjejerna spel lite då och då. Som jag fattade fungerade spelen knappt att starta.
Jag undersökte inte så noga exakt vad som var fel faktiskt. Jag bara gjorde det som dem frågade mig om.

Dem kan själva installera operativ och sånt sedan jag lärt dom, men att hitta drivrutiner och pussla när det
inte finns på självaste HP sida för datorn är inte något helt lätt för dem.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
beslöt du dig för att vara sarkastisk där?

Nää.. det är ju så man säger väl?

beslutar beslutade beslutat besluta(!) verb
bestämma, avgöra; stadga
<A beslutar om x; A beslutar (att) + INF; A beslutar att +S>

Men annars var jag nog sarkastisk också. Vem bryr sig om du missbrukar det svenska språket? :P... inte jag iallafall!

För att klanka lite mer på Vista igen:

Lägg ner skitet! Kör ubuntu 7.04 istället! Kommer med automatisk grafikdruvrutininstallation och XGL förinstallerat som slår vistas uppblåsta aero på alla möjliga håll och kanter i små bitar ( fattar ni skämtet?.. uppblåst.. aero. uppblåst.. aero )
7.04 finns dock bara som Beta just nu, med release nästa månad.
En annan sak som Open Source communityn gör till skillnad från MS: testar sin mjukvara INNAN release!
OpenOffice funkar grymt bra, men om man verkligen behöver MS Office så kan man köra wine genom att bara gå in i "lägg till\ta bort program" och ladda ner wine.
Men varför skulle man vilja det när man kan köra program som är minst lika lätta att använda och samtidigt inte TVINGAR sig själv på dig genom att stänga in dig i stängda format.
Dessutom kommer ett rss-läsare/mail-klient/kalender/kontaktbehållare/anteckningsblock.. etc.. -program med rss länkar förinställda till bloggar från utvecklarna inom Ubuntukretsen. Då vet man var ditt OS kommer ifrån och tillåter dig att skicka ett mejl direkt till upphovsmakarna. Hur coolt är inte det? Dessutom är vissa personer riktigt intressanta människor som håller på med mycket annat förutom att sitta i ett mörkt hörn och koda (som jag antar att MS:s utvecklare gör med tanke på hur mycket (eller snarare hur lite?) folk känner att de fått deras feedback omvandlad till faktiska lösningar)

Va fri! Använd fri mjukvara! ( Nej, inte som i gratisöl )

Och ja: statistik! Sånt slutade jag lita på när jag gick i femman ungefär. Speciellt om statistiken onekligen gynnar informationskällan

Permalänk
Medlem

Hmm, känns som ett försök att ragga företagskunder och hålla aktien uppe...

Lite läsning:
http://di.se/Index/Nyheter/2007/03/27/227024.htm?src=xlink

Permalänk

betyder det att inte en ända gamer har köppt spelet? vem vill ha 20% mindre prestanda i spel?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Men ändå kan du inte vara utan det? Vad är du för en människa att klaga på Microsofts produkter när du inte betalar för dem... Patetiskt

Det är just därför jag inte betalar fattar du väl? och Linux kommer aldrig in i min burk om det var det du ville jag skulle ha

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det är just därför jag inte betalar fattar du väl? och Linux kommer aldrig in i min burk om det var det du ville jag skulle ha

All mjukvara som är värd att använda är också värd att betala för.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
All mjukvara som är värd att använda är också värd att betala för.

precis därför alla bra linux distar är fri att ladda ner, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
All mjukvara som är värd att använda är också värd att betala för.

Beror väl på hur mycket man måste betala

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
All betalmjukvara som är värd att använda är också värd att betala för.

Kanske var det han menade? Och där håller jag med, så länge det inte gäller EA's jävla EULA-policys.

Jag skulle f.ö ha betalat för linux om det kostade en slant. Vilket vissa distar också gör.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
precis därför alla bra linux distar är fri att ladda ner, eller hur?

Det hör inte hit. Linux byggs upp till största delen av personer som uppdaterar det på fritiden. Om du får problem har du ingen att lägga skulden på, du har heller ingen stans att kräva support.

Mircosoft utveklar inte sitt OS på fritiden som "en kul grej" och de är ansvariga för deras produkter. De vill givetvis ha betalt för detta och vill man använda deras produkt får se till att slänga upp några slantar också.

Inte vara så blåögd och tycka att allting ska vara gratis. Det är inte ens realistiskt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Mircosoft utveklar inte sitt OS på fritiden som "en kul grej" och de är ansvariga för deras produkter. De vill givetvis ha betalt för detta och vill man använda deras produkt får se till att slänga upp några slantar också.

Så hur gör du för att få hjälp från MS om något strular då?
För det får ju förutsättas att du inte köpt extra supportavtal - vilket ju finsn till Linux på samma nivå för samma pengar - utan använda det ansvar MS har iom prislappen på operativssystemskartongen.
Antar att du inte heller menar KB:n för det finns ju till Linux oxå.

Så vad är det för bra "ansvar" du får för dina pengar?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Det är så otroligt trevligt för oss studenter som har förmån till subventionerade produkter. Vista Business går runt på en tusenlapp