Nyinförskaffad MacBook vilken torrentklient?

Permalänk
Avstängd

Nyinförskaffad MacBook vilken torrentklient?

Tjenamoss!

Jag inskaffade en MacBook i förrgår och efter att ha tittat igenom Mac-FAQen efter användbara program skulle vilja ha lite smakråd av en van Mac-användare.

Vilken torrentklient ÄR verkligen bäst?
Har alltid kört uTorrent i Windows och rTorrent i Linux.

Hittade massa olika klienter, någon som testat Tomato torrent? eller vilken föredrar ni?

Då jag föredrar fri mjukvara skulle det vara en fördel om den är släppt under GNU / GPL.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk

Jag använder Transmission (enda jag känner till, fick typ den först via en Google-sökning )

http://transmission.m0k.org/screenshots.php

Permalänk
Medlem

transmission som man vill ha GUI. Annars rtorrent, ev torrentflux lokalt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Det enda jag har hört om torrent-klienter till OSX är att Azureus är den enda klienten som inte gör fel / är elak mot trackern på diverse sätt.
Hurvida detta stämmer eller inte är jag inte säker på men transmission var en av de (har jag för mig) som skickade konstig data till trackern.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Inaktiv

Transmission om du vill ha GUI, tänk på att ladda ner den senaste builden av 0.7. Annars är det rtorrent som gäller.

http://chucker.mystfans.com/opensource/transmission/

Permalänk

Transmission skulle inte jag rekommendera, det händer alldeles för ofta att den räknar hashen fel så att man blir sittandes med korrupta filer.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

Själv kör jag rtorrent från darwinports.
Fungerar på alla trackers och har alla funktioner man önskar.

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Transmission skulle inte jag rekommendera, det händer alldeles för ofta att den räknar hashen fel så att man blir sittandes med korrupta filer.

hmm.. även med senaste builden?

johannordholm, jag håller på att ladda ner senaste xCode så jag kan köra darwinports

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
hmm.. även med senaste builden?

Jag körde igår ner senaste builden och fick korrupta fel på den första torrentfilen jag prövade.
Men sen heter det ju beta av en anledning, 0.7 släpps nog snart och då kommer troligen detta problem vara borta.

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johannordholm
Jag körde igår ner senaste builden och fick korrupta fel på den första torrentfilen jag prövade.
Men sen heter det ju beta av en anledning, 0.7 släpps nog snart och då kommer troligen detta problem vara borta.

Har aldrig haft det problemet själv, och då tankar jag tämligen mkt. Min röst lägger jag på Transmission.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Transmission funkar nu bra, och är numera godkänd hos "stora" trackers också, där den var bannad förut.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Du hade ju redan kört rtorrent i linux. Så fortsätt på det spåret tycker jag. Kör rtorrent i OS X också.

Permalänk

Jag hade stora problem med tidigare versioner av Transmission. De var instabila och om de kraschade, vilket tyvärr var rätt ofta, så försvann det som den hade laddat ner senaste körningen.

Men i de senaste versionerna är det hur stabilt som helst för min del.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4