Permalänk
Medlem

vilka drivare till nForce4 ?

tjena alla

jag ska installera om min PC men innan jag gör det tänkte jag samla lite drivare så jag snabbt kommer igång.

Det va lite drygt ett år sedan jag köpte maskinen, jag VET att det är ett nForce4 chipset på mitt MSI moderkort och en AMD 64 processor, men iom en flytt så har jag inte kvar någon dokumentation relaterad till min hårdvara, så jag vet inte vad det är för modellbetäckning på grejjerna =/

notera att det är en 64 bitars processor men jag kommer installera vanlig hederlig XP pro, inte någon 64 bitars variant.

nu till min fråga: vilken drivrutin ska jag tanka hem ?

på nvidias web finns det (som jag tolkar det) bara 1 för nforce4 och en AMD propp, är det rätt ?

finns det något sätt att kolla vad jag har för HW så att jag kan känna mig lite säkrare innan jag installerar om ?

jag vill verkligen inte installera om utan att ha rätt drivare hemma för det va omöjligt sist att få igång nätkortet (som är inbyggt på moderkortet) utan rätt drivers =/

hoppas ni förstår mitt problem.

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk

skaffa hem Everest. i det står det mesta om vad som finns i din dator.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64

Permalänk
Medlem

everest ser ut att kosta pengar, har någon ett förslag på ett liknande program som är gratis ?

vore ju kul om nvidia hade ett program för att känna igen HW och säga vilka drivare man ska ha...

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymden
everest ser ut att kosta pengar, har någon ett förslag på ett liknande program som är gratis ?

vore ju kul om nvidia hade ett program för att känna igen HW och säga vilka drivare man ska ha...

Tanka everest home-edition?

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

§ 8 - Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott. Till reglerna >>