Moderkort som pajjar 5 gånger ett halvår?

Permalänk

Moderkort som pajjar 5 gånger ett halvår?

Tjena!

Har datorn i speccen nedanför och nu börjar jag fan tröttna på att moderkortet går hela jävla tiden.Det är mycket konstigt att moderkortet har pajjat 5 gånger på ett halvår. Jag har aldrig överklockat i hela mitt liv. Håller inte på att rota och hålla på i datorn utan. Jag har plockat ihop delar så vitt jag kan se på papprena ska matcha varandra bra. Men endå så händer det att den pajjar.
Exakt så här har det gått till varje gång. Har suttit och surfat å msnat lite. Plötsligt så fryser datorn. Försöker stänga ner lite rutor och msn men det går inte. Efter ett tag tröttnar man och stänger av datorn med on/off-knappen. Sätter på den igen och moderkortsloggan kommer, windows inloggen ska komma men det blir svartskärm då. Startar om igen och då blir det svartskärm direkt. Det slutar med att jag skaffar ett nytt moderkort och allt är frid och fröjd ett par månader. Det är ju helt absurt att det är på det viset. Vad jag kan se är allt installerat rätt, alla drivisar är som dom ska. Vad kan vara felet?

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Körv?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Hedersmedlem

Är det samma moderkortsmodell du köpt varje gång?
Har du inte försökt få ut nytt på garantin?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Körv?

Har du inget vettigt att tillföra så skriver du inget. §1 &§4.

Fortsätter du tramsa och spamma på forumet kommer det leda till varning. alt avstängning.

Permalänk
Avstängd

Om du bytt moderkortet 5 ggr och får samma problem åter, så är det med all säkerhet inte moderkorted det är fel på iaf.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

nätagget förstörde två av mina moderkort, men sen sa återförsäljaren att jag inte fick byta.

Kolla med en multimeter och kolla så att spännings värdena stämmer

Permalänk

Har kört samma moderkort alla gånger och jag har fått ett nytt varje gång men det är så jävla omständigt att byta moderkort hela tiden.
Det skulle vara om mitt nättagg är trasigt för jag kör på ett hipper powersupply M535. Det ska ju vara ett kvalitetsagg.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

gôtt med Körv

Nätagget kan ställa till med en hel del bekymmer så prova med något annat. M535 är det typ på 500W?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Körv?

SIR_HanZen = Sweclockers mest korkade medlem ?

Kolla hur spänningarna ser ut om nätagget ger alleldes för mycket spänning.