Ati Catalyst-problem i Windows Vista

Permalänk
Melding Plague

Ati Catalyst-problem i Windows Vista

Som bekant har många problem med drivrutiner i Microsofts nya operativsystem Windows Vista. Nyligen släppte Ati en ny Catalyst-drivrutin med versionsnummer 7.3 officiellt. Det har dock visat sig att den har en hel del buggar i Windows Vista.

Läs nyheten: Ati Catalyst-problem i Windows Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem än så länge.

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, allt funkar som det ska.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Funkar här med.

Permalänk
Medlem

SweC kanske borde övergå till att skriva artiklar om program som fungerar till Vista. Det skulle nog spara en del tid och plats.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Dom kanske borde skriva mer om hur många nvidiaanvändare som har problem med nvidias senaste drivers i windows vista:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Eller vänta ett tag med all Vista-rapportering. Vi vet redan att det inte funkar ordentligt, vi behöver inte mer bevis.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Hej, jag hade ett litet problem.

Installerade xp drivisar först. Gjorde systemåterställning. Allt såg bra ut. Tog "uppdatera" inne i installprogrammet så att det skulle uppdatera från 7.2 till 7.3. Funkade sådär. Stog att det ej hittade graifkort bla bla.

Gjorde ny systemåterställing. Ledde till, dataor kunde ej startas, kom in i nåt system recovery (fanns alernativ utan text), kunde ej hitta några fel, tryckte på något alternativ, datorn formaterades och lite granna av mitt livsverk var borta.

Efter ominstallationen gick det att installera 7.3. Är halvglad

Visa signatur

Min dator e kass nu men inte när jag köpte den

Permalänk
Medlem

7.3 fungerar bra för mig, men 7.2 var inget vidare, kundet inte starta ett enda spel då. Men nu fungerar det, det käns dock som om att många spel fungerade bättre på XP men det blir väll bättre och bättre för varje månad som går får man hoppas.

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk
Medlem

Jag fick BSOD vid ca var tredje omstart.
Men inaktiverade Ati External Event Utility i services så var det löst precis som Terry nämde på driverheaven.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Dom kanske borde skriva mer om hur många nvidiaanvändare som har problem med nvidias senaste drivers i windows vista:-))

Funkar perfekt för mig!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Det beror ju givetvis från kort till kort. Bara för någons ATI-kort fungerar, så betyder inte det att någon annans gör det Mitt X1900XT ligger under sängen på grund av detta, fast det fungerade inte bra i XP heller.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Har Radeon X1900 och har fått blåskärm ett par gånger vid uppstart av Vista...

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Har ett x1950Pro och tycker att de borde få det att fungera buggfritt till XP först...;)

mvh
Abbe

Permalänk
Medlem

Jag har 2 datorer med Windows Vista home premium (ultimate lite väll dyrt).

Välldigt snarlik hårdvara i båda.
Nvidia 7300LE i ena. Installerade vista installerade nvidas drivrutin och whola.. allt har fungerat som det skall.. dock välldigt lite funktioner för twin-view.

Andra burken har ett ATI 1950GT.
7.1, 7.2 fungerade inte alls.. Drivrutinerna hittade i huvudtaget inget grafikkort.
7.3 Då hittar den och installerar grafikkortet. Men det tar ca 15 reboots innan jag lyckas kunna logga in i vista innan bluescreen kommer. Efter den "lilla" startuppprocessesen fungerar faktiskt datorn tills nästa gång man skall starta om den.
Inte hunnit testa derasd hydraviosion än eftersom mina andra skärmar inte är inkopplade på plats än.

Permalänk
Avstängd

ATI får allt fixxa bättre drivrutiner. Buggiga drivrutiner suger.
Hört att deras drivrutiner är bloatade och att deras Linux drivrutiner suger, skärpning ATI!

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Update på tidigare utsaga.. Fått burken att boota VARJE! gång jag restartar nu

Permalänk
Medlem

fungerar fint med asus x1950pro pci-e, vista och 7.3

Permalänk
Avstängd

Verkar ju mest som att folk som har problem här inte verkar förstå nåt om hur drivrutiner funkar alls???(ser också hur gammal hårdvara vissa har)... =PROBLEM...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate