AMD lanserar snabbare Opteron-processorer

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar snabbare Opteron-processorer

Eweek rapporterar att AMD lanserat två nya serverprocessorer. De två nya modellerna är Opteron 2222 SE för två vägs-system och Opteron 8222 för fyra- och åtta vägs-system. Båda modellerna kommer att ha en frekvens på 3,0 gigahertz.

Läs nyheten: AMD lanserar snabbare Opteron-processorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

sån skulle man inte tacka nej till

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

någon som vet om det finns någon jämförelse mellan amd opteron och intel xeron. Vill veta vilken som är hetast just nu.

Visa signatur

8D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
sån skulle man inte tacka nej till

Sant, skulle vara skönt att se en sådan hemma. Dock så skulle jag personligen aldrig se till att den blir flitigt använd

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
någon som vet om det finns någon jämförelse mellan amd opteron och intel xeron. Vill veta vilken som är hetast just nu.

finns hur många som helst. google ?
och Xeon (baserat på C2D) är bra mycket snabbare och energisnålare.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Kanske läge att uppgradera snart.

Permalänk
Avstängd

AMD Opteron har grym minnesbandbredd.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Avstängd

Mja nya xenon är intre bra mycket snabbare tror till och med att opteron fortfarande är snabbare iaf då flera trådar körs

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Avstängd

I stora system är fortfarande Opteron bäst. Allra helst när det ska köras mycket trådar samtidigt. Vilket man alltid gör i servrar.
En helt otrolig bandbredd till RAMet och HT-länkar är ju inte dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
I stora system är fortfarande Opteron bäst. Allra helst när det ska köras mycket trådar samtidigt. Vilket man alltid gör i servrar.
En helt otrolig bandbredd till RAMet och HT-länkar är ju inte dåligt.

Sedan är intergrerad minneskontroller oslagbar i vissa former av beräkningar där prestandan helt avgörs av accesstid och då är en extern minneskontroller sämre.

Cray skriver detta själva på deras sida varför dom kör opteron före nån annan CPU i deras superdatorer och Cray är ju världsledande inom superdatorer så iget företag som inte går av hackor inte.

Ett Xeon system är lönsamt upp till 2st Socklar efter det så fins det vad jag vet i dag iget chip från intel som tillåter mer än 2st Front Side Bus (FSB) villket gör att dom är tillbaks p ådet gammla problemet med flera processoer so mdelar minnesbanbred och bus..

Permalänk
Hedersmedlem

Jahapp, uppdaterade drömdatorn då, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=645...

Så länge jag inte känner till något riktigt "spelmoderkort" (för KFN32-D SLI är nästan det) för xeon quad core med dubbla socklar så håller jag mig kvar på AMD. Och det blir nog fint när barcelona kommer

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jahapp, uppdaterade drömdatorn då, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=645...

Så länge jag inte känner till något riktigt "spelmoderkort" (för KFN32-D SLI är nästan det) för xeon quad core med dubbla socklar så håller jag mig kvar på AMD. Och det blir nog fint när barcelona kommer

Och likt förbaskat ska du uppgradera om nåt år igen? 80000:- är ju sjukt mycket pengar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Och likt förbaskat ska du uppgradera om nåt år igen? 80000:- är ju sjukt mycket pengar

Ehum?

Det är en fantasi bara. Vad man skulle göra om typ 10 mille dök upp på kontot.
Inte så man är fattig och inte kan uppgradera efter ett år. Dessutom sälja prylarna så får man tillbaka lite.

Edit:
Jag ursäktar om det inte framgick att jag INTE äger den där datorkonfigurationen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ehum?

Det är en fantasi bara. Vad man skulle göra om typ 10 mille dök upp på kontot.
Inte så man är fattig och inte kan uppgradera efter ett år. Dessutom sälja prylarna så får man tillbaka lite.

Om du har så mycket pengar så grattis. Jag skulle nog köpa det bästa som gick att få tag i, men uppgradera speciellt ofta kommer jag inte göra. Kör fortfarande med AGP och tycker det räcker ett bra tag.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64