Nya Forceware för Geforce 8800-serien

Permalänk
Melding Plague

Nya Forceware för Geforce 8800-serien

I början av januari såg vi senast en uppdatering av Nvidias grafikkortsdrivrutiner för deras Geforce 8800-serie under Windows XP. Nu har Nvidia släppt en ny version av sina Forceware som har fått versionsnumret 97.94.

Läs nyheten: Nya Forceware för Geforce 8800-serien

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Taget från en tråd som jag plitat i:

3vligt.. Får se strax hur dessa ter sej då! Föregångarna hur ju varit kassa i tex Gräs texturer som i BF2. Som ex. sniper i BF2 (med föregående drivisar) fick jag ca <-- 25 fps om jag la mej ner i gräset och zooma.

Samma piss som vanligt med dessa anser jag. Kan inte fatta att dom inte kan optimera ett 8800GTX\GTS kort!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Ja det var ju inga uppdateringar som fick en att jubla direkt..

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Finns visst ingen anledning för dom flesta (inkl mig) att ladda ner denna.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem

har haft ati länge och för en månad sedan uppgraderade jag min dator med ett GTX kort. Inget att jubla över, blir helt vilsen i kontroll panelen, när bytte de gränssnitt, det var mycket enklare förut att stänga av och sätta igång olika effekter...

sedan blir jag väldigt less att de inte kan optimera korten bättre, spel som ARMA fungerar knappt att spela. Vad har hänt med kodarna på nvidias huvudkontor??

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

men de ska väll gå att ändra så de är som förut väll?

Permalänk
Medlem

Ni som vill experimentera lite kan testa dessa:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1609

Finns även flera andra att testa med. De flesta drivrutinerna brukar också diskuteras i deras forum.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

mm det går att ändra till gamla

egenskaper-inställningar-avancerat-grafikkortet

Visa signatur

C2D E4300 @ 3150Mhz | 2048MB OCZ Gold XTC 4-4-4-12 | ASUS P5N-E SLi | Albatron GeForce 8800GTS | 200GB IDE | Atrix Extreme power 520W | Antec Nine Hundred | Superpi @ 18s |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Ni som vill experimentera lite kan testa dessa:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1609

Finns även flera andra att testa med. De flesta drivrutinerna brukar också diskuteras i deras forum.

Dom du länka till testade jag för några dagar sedan och dom var också = SÄMST!

Kunde inte ens klocka med dessa.. ´= Buuu...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Kör fortfarande med 84.21 eller nåt.
Hört att de nya är mer bloatade...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Verkar inte spela nån roll hur nya drivisar som kommer till 8800, jag kan inte spela splinter cell double agent iaf. Surt som pungsvett! Om det är speltillverkaren eller graffetillverkaren som är felet vet jag ej, men jag har inga problem att spela andra spel från ubisoft. Det retar mig enormt detta och det är många som har samma problem. Får köpa mig en x box 360 o spela mitt älsklingsspel istället

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Ni som vill experimentera lite kan testa dessa:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1609

Finns även flera andra att testa med. De flesta drivrutinerna brukar också diskuteras i deras forum.

Bajs drivisar enligt mig, de som är till XP.. version 101.02 fick BSOD på direkten vid reboot. fick välja senastfungerande konfiguration efter 3 försöket för att datorn skulle starta...

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Det kanske inte direkt har med den här tråden att göra men varför kommer d inga nya drivisar till tidigare geforcekort ?

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eraakfa
Verkar inte spela nån roll hur nya drivisar som kommer till 8800, jag kan inte spela splinter cell double agent iaf. Surt som pungsvett! Om det är speltillverkaren eller graffetillverkaren som är felet vet jag ej, men jag har inga problem att spela andra spel från ubisoft. Det retar mig enormt detta och det är många som har samma problem. Får köpa mig en x box 360 o spela mitt älsklingsspel istället

Mest troligt speltillverkarens fel då spelet är väldigt buggigt, personligen kan jag inte själv klara ut spelet då det hänger sig konstant på en bana.
Förövrigt så är spelet inte mycket att hänga i julgranen jämfört med Splinter cell 1-3!
Dock är det inte värdelöst på nåt sätt men lever inte upp till samma standard som föregångarna enligt mig.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]