En förtitt på Asus C90

Permalänk
Melding Plague

En förtitt på Asus C90

Notebook review har varit på besök hos Asus och kollat på företagets kommande dator C90. C90 är en något speciell "bärbar" dator då den är gjord för att kunna uppgraderas lätt. Allt ifrån lcd-skärm till grafikkort ska lätt kunna bytas ut eller väljas vid köp av datorn efter eget tycke.

Läs nyheten: En förtitt på Asus C90

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan tillverkarna bara enas om en standard kommer det här nog bli framtiden för bärbara datorer.
Knepigt bara att de väljer att använda Conroe.

Permalänk
Medlem

Den lär ju sluka ström!

Men om man tänker efter så har man alltid någon form av strömkälla till hands (om man nu inte är i skogen) så egentligen behöver det inte vara mer än 2 timmars batteritid, när man åker bil/tåg så har man ström och är man hemma hos någon så är det inga problem!

Bärbar är den ju iaf.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

haha.. vilket skämt

titta, en släpbar dator.

Permalänk
Avstängd

Valet kommer att bli 2-3 olika grafikkort som bara kan väljas under tiden den tillverkas... 6 månader tills nästa "standard"?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Den lär ju sluka ström!

Men om man tänker efter så har man alltid någon form av strömkälla till hands (om man nu inte är i skogen) så egentligen behöver det inte vara mer än 2 timmars batteritid, när man åker bil/tåg så har man ström och är man hemma hos någon så är det inga problem!

Bärbar är den ju iaf.

En vanlig bärbar dator har idag en batteritid på ca 1timme. Den där datorn kanske kan köra på batteri uppåt en halvtimme på en bra dag.

Permalänk
Medlem

tycker batteri utvecklingen fortfarande är rena stenåldern idag, känns som man lever på 70 talet

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
haha.. vilket skämt

titta, en släpbar dator.

Släpbar? kollade du ens på bilderna på datorn? jag tycker det verkar vara ett bra initiativ iaf.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk

En riktig "bärbar" som ersätter en stationär utan problem - härligt!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOOOL
En vanlig bärbar dator har idag en batteritid på ca 1timme. Den där datorn kanske kan köra på batteri uppåt en halvtimme på en bra dag.

En timme??
Jag har en bärbar med 17" skärm, och jag har ca 3 timmars batteritid.
Jag kan hålla med om att batteritiden fortfarande är dåliga i bärbara. upp mot 6-7 timmar på ett standard batteri vore en dröm. Det kan jag bara få med ett tillbehörsbatteri nu.
Men mer en en timmes batteritid ger väl i stort sett alla datorer idag!?

Jag tycker det är en underbar nyhet. Jag har väntat länge på att det ska komma bärbara datorer som går enkelt att uppgradera. Skaffar man en bra skärm så kan man ha datorn många år i så fall. Hoppas att detta kommer följas upp av fler tillverkare.

Det andra som är lysande är att de börjar med E-SATA och HDMI. HDMI finns på ett fåtal bärbara datorer idag, men E-SATA har jag aldrig sett.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Avstängd

Intressant...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

det som sänker batteritiden mest i dagens bärbara är ju tydligen Vista,* skippa det så är ni hemma..

*(med runt 20%)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Släpbar? kollade du ens på bilderna på datorn? jag tycker det verkar vara ett bra initiativ iaf.

Tyckte den såg rätt stor och tung ut faktiskt. Men med tanke på det otroligt dåliga processorvalet så kommer man inte långt utan nätadaptor.