Permalänk
Medlem

Alan Wake - Nya screens

Verkar vara screens från Xbox 360 versionen! Ser sjukt läckert ut.

http://www.britishgaming.co.uk/?p=1885

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

mums. Ser ut som en lyckad blandning av Half-Life 2 och Stalker rent visuellt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Najs, bara Dx10 eller?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

För att lira det spelet med höga inställningar måste man ha quad core cpu och SLi 8800GTX samt 4gb ram

Permalänk
Medlem

Bara jag som får Twin Peaks-vibbar?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

ser snyggt ut,men jag ställer samma fundering som jag ställde angående spelet mass effect,hur väl kommer det att flyta på?

blir en lång fundering för en iaf till vilken konsoll man ska köpa det till=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Konsoll?
Det kommer väl till PC också?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

360 och PC.
PC versionen är extrem, löjligt bra grafik.
360 kommer nog inte nära det.
Men för att få ut sådan ubergrafik från en PC kräver det som sagt en också löjligt dyr PC Vilket kanske 1% har

Hoppas dom lyckas bra med storyn iaf, kan nog bli ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Äh, dom kan ju inte göra ett spel som bara 1% kommer att kunna lira...

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Konsoll?
Det kommer väl till PC också?

jorå,det stämmer,men som deffinition säger,det krävs en hyffsad bra pc för att kunna lira med ens någolunda bra inställningar,en bra pc som jag ej har.
så då är spelet till en konsoll för typ 3500 spänn ett MYCKET billigare val:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hoppas att det släpps nästa år så man hinner fixa en bättre dator.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det kommer till PS3 också (som av någon anledning inte blivit nämnt)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Det kommer till PS3 också (som av någon anledning inte blivit nämnt)

Då kan ju inte folk överhypa DX lika mycket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Det kommer till PS3 också (som av någon anledning inte blivit nämnt)

Det var något nytt, har du källa på det?
Läs på http://www.alanwake.com/ "exklusive for windows vista and xbox 360"
Står inte på några spelsidor om att alan wake gått till Ps3 också.

Permalänk

http://www.fz.se/spel/?id=2053 << Där står det faktiskt. Men det låter lite otroligt när det är Microsoft som ger ut det.

Permalänk
Avstängd

Alan Wake var "tänkt" för ps3 i början så vitt jag vet.
Men gick sedan exklusivt till 360 och PC.

Och som sagt, det är MS som är utgivare av spelet

Permalänk
Medlem

Men hallå? Vem bryr sig om vad ni har för PC nu när spelet släpps första kvartalet nästa år? Då sitter man knappast på mindre än 8800 samt många kommer nog byta till quadcore 2008.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Men hallå? Vem bryr sig om vad ni har för PC nu när spelet släpps första kvartalet nästa år? Då sitter man knappast på mindre än 8800 samt många kommer nog byta till quadcore 2008.

Det kan du se dig om i stjärnorna. Inte en chans grabben!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det kan du se dig om i stjärnorna. Inte en chans grabben!

Själv sitter jag redan på 8800GTS och dualcore. När quadcore hamnar under 2000kr 2008 då blir det kanske uppgradering om det nu kommer ge tillräckligt mycket för att vara värt de 2000 dvs.

Du får gärna skriva ner det så vi kan ta upp det när spelet släppts :). Bjuder på glass om jag har fel ;).

Just det...Ingen grabb...Snart gubbe!

Permalänk
Avstängd

Beror på vad du menar med "många" om du syftar på spelfreaks,hårdvaru nördar, jo då stämmer det nog.

Om du menar många som i flesta som använder sin pc att spela på, då nej.
Dom som uppgraderar sin hårdvara "ofta" och med dyra komponenter är en väldigt liten % av dom som kanske faktiskt spelar.

Tänk bara på alla som spelar cs Säkert 90% av svenska folket som spelar och dom sitter ofta på skräp. (Inslag av sarkasm)

Permalänk
Medlem

På PC lär du ju kunna sänka grafikinställningar också så fler kan spela det.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

min E6600 8800GTS 2gig ram tyvärr måste man ju köra vista för att spela alan wake

men för övrigt så tror jag alan wake kommer gå bra på min dator när det väl kommer.

OFT Crysis är mer osäker på om min dator palla det eller inte kanske nån ist. på hög lite mellan lite hög samt 1024x768 då kanske crysis ser ba ut och går hyfsat

men alan wake kommer bli så ballt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
min E6600 8800GTS 2gig ram tyvärr måste man ju köra vista för att spela alan wake

men för övrigt så tror jag alan wake kommer gå bra på min dator när det väl kommer.

OFT Crysis är mer osäker på om min dator palla det eller inte kanske nån ist. på hög lite mellan lite hög samt 1024x768 då kanske crysis ser ba ut och går hyfsat

men alan wake kommer bli så ballt

Så länge du har en flerkärning processor så borde det funka bra, tror jag, och med såna bra komponenter som du har så anar jag att du har en dual-core. Alan Wake kräver nämligen minst dual-core för att kunna spelas, då spelet ger olika kärnor specifika områden att hantera. Det funkar väl att köras på en kärna men tror inte spelupplevelsen blir något vidare trevlig.

Citat:

Surprisingly enough, Markus indicated that Alan Wake would pretty much not run on any single core processors, although it may be possible to run on single-core Pentium 4 processors with Hyper Threading enabled, with noticably reduced image quality/experience.

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2841&p=2

Argh, jag vill se skärmskott från 360-builden, anar att allt vi sett hittils är från en PC-build. Nåja, ska ändå bygga ihop en helt ny burk fram till jul så det lär bli PC-versionen som jag köper i vilket fall som helst. Dessa bilder som visades i tråden är förresten från en gammal build enligt en moderator på finska TV-spelsprogrammet Pelit's forum, så spelet kan se ännu bättre ut, eller sämre (:().

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Men hallå? Vem bryr sig om vad ni har för PC nu när spelet släpps första kvartalet nästa år? Då sitter man knappast på mindre än 8800 samt många kommer nog byta till quadcore 2008.

Jag antar att du inte är en student.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Eller 15 år och går på månadspeng

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Eller 15 år och går på månadspeng

ja, för med din signatur så ser den månadspengen ut att svida
(var bara tvungen)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Förstår inte hur grafiken kan rättfärdiga så höga systemkrav. Ärligt talat så ser spelet inte SÅ jävla bra ut. :/
Har dock hört att vädersystemet är fantastiskt, så det kanske är därför.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Lol, min farsa trodde den tredje bilden var ett foto. Äckligt snyggt, och jag kommer aldrig kunna spela det

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Men hallå? Vem bryr sig om vad ni har för PC nu när spelet släpps första kvartalet nästa år? Då sitter man knappast på mindre än 8800 samt många kommer nog byta till quadcore 2008.

Det finns faktiskt fattiga datoranvändare också. Finns en del som fortfarande sitter på AMD XP eller P4. Själv kör jag moderkort som har AGP, det du och sen blir ju faktiskt inte spelen bättre för att grafiken är snygg. Det kan vara roligare att spela ett spel från 1998 är det som släppts idag.

Och gubbe (med en katt som familj) har jag varit länge nu men lär aldrig sluta spela spel då man är datorskadad

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64