Iriver lanserar mp3-spelare

Permalänk
Melding Plague

Iriver lanserar mp3-spelare

Tillverkaren Iriver har idag släppt tre stycken mp3- och media-spelare. Två av dem är klassiska mp3-spelare med Irivers prisma-design och ett par ljudfunktioner för att förbättra exempelvis bas. Den tredje heter Clix2 vilket är en media-spelare med amoled-monitor som stödjer upp till 30 bilder per sekund.

Läs nyheten: Iriver lanserar mp3-spelare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt och grymt prisvärda, iallafall 4gb för drygt 2000 kr. Undrar dock hur bar ljudkvalitet det är på dessa? Snart måste man kunna beställa dessa..

Permalänk
Medlem

Dom ser snygga och fräscha ut

Permalänk

Hmm, tyckte T50/T60 såg rätt märklig ut på den där datorrenderade bilden, tror nog min gamla iFP-120? (silvrig trekantsformad spelare) tilltalar mig bättre.
Men är höljet i metall eller plast tro?

Verkar väldigt prisvärda i vilket fall som helst. Jag blir helt klart sugen, sitter med en 128MBs-mp3spelare som nästan aldrig används nu.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Clix2 ska jag defenitivt införskaffa. Var nära att köpa en vanlig Clix för nån månad sen. Nu är jag glad att jag väntade.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Tycker deras S10 är den bästa att köpa idagsläget om man är ute efter en bra MP3 spelare!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Aaaah ooooo weeeee waaah! Jag har sett fram emot en 4GB T50/60 sedan CES i Januari!
Då T50 introducerades för nån vecka sedan och det klargjordes att den bara skulle komma i 1GBstorlek drog jag ögonbrynen åt mig, men nu lyser solen igen.

Gillade T-modellerna som vita trekanter till och med, men som svarta är de grymt läckra )

Jag kanske är dum, men jag såg ingen källa? Var finns mer att läsa om detta? (Hittade inget nån annan stans)

Kanske värt att nämna att T60 går på AAA, och därmed har kortare batteritid och är mindre.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famok
Coolt och grymt prisvärda, iallafall 4gb för drygt 2000 kr. Undrar dock hur bar ljudkvalitet det är på dessa? Snart måste man kunna beställa dessa..

Ljudkvalitén på de irivers jag har haft är otroligt bra, läs om ljudkvalité på irivers spelare och det finns väl knappt någon missnöjd. Kör iFP790 nu, hade en U10 innan, båda spelare låter i princip likadant, riktigt bra. Deras ljud var en överträffelse sedan många år tillbaka. iaudio och iriver är väl mest kända som bäst ljud i mp3/media-spelare.

Vad menar du med "snart måste man kunna beställa dessa?" Båda finns väl på lager hos irivers egna butik, Directman, eller "ser jag fel"? Står ju nämligen inte lagerstatus.

Clix2 verkar vara en otroligt grym spelare, att jämföra med iPod enligt mig är bara helt och hållet fel. Den har ett utséende som är riktigt modernt dessutom, solklart först i topp i design-väg.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lossah
Ljudkvalitén på de irivers jag har haft är otroligt bra, läs om ljudkvalité på irivers spelare och det finns väl knappt någon missnöjd. Kör iFP790 nu, hade en U10 innan, båda spelare låter i princip likadant, riktigt bra. Deras ljud var en överträffelse sedan många år tillbaka. iaudio och iriver är väl mest kända som bäst ljud i mp3/media-spelare.

Vad menar du med "snart måste man kunna beställa dessa?" Båda finns väl på lager hos irivers egna butik, Directman, eller "ser jag fel"? Står ju nämligen inte lagerstatus.

Clix2 verkar vara en otroligt grym spelare, att jämföra med iPod enligt mig är bara helt och hållet fel. Den har ett utséende som är riktigt modernt dessutom, solklart först i topp i design-väg.

Jepp, nu finns dem. 1990 kr inkl frakt för en 4gb spelare - bra pris?

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra i-river spelare och jag är otroligt nöjd, utmärkt ljud, liten och stilren! Om jag hade haft behov av en ny mp3 hade jag def. köpt en ny i-river

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Oj oj! Jag har haft min E10 nu ett tag, finns det bättre ljud? Så enormt bra ljud mot alla andra Mp3or där ute jag testat. Clix2 är mycket intressant! Någon som vet hur mkt förstärkaren är på i den?

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Aaaah ooooo weeeee waaah! Jag har sett fram emot en 4GB T50/60 sedan CES i Januari!
Då T50 introducerades för nån vecka sedan och det klargjordes att den bara skulle komma i 1GBstorlek drog jag ögonbrynen åt mig, men nu lyser solen igen.

Gillade T-modellerna som vita trekanter till och med, men som svarta är de grymt läckra )

Jag kanske är dum, men jag såg ingen källa? Var finns mer att läsa om detta? (Hittade inget nån annan stans)

Kanske värt att nämna att T60 går på AAA, och därmed har kortare batteritid och är mindre.

Vi erhöll pressmeddelandet tidigare idag, och det verkar som om spelarna är så pass nya att inte ens Irivers sajt i USA har uppdaterats med informationen kring de nya spelarna. Därav den något bristfälliga informationen om vilka format som spelarna stödde exempelvis. Det lär publiceras inom kort på Irivers nordiska sajt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Hittade den infon på directman.com angående clix2 4GB. (http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=75)

Filtyper MP3, WMA, ASF, OGG Q10, WMV9 SP, MPEG-4 SP, Macromedia Flash Lite 2.1, TXT, non-progressive JPEG
Bit rate (MP3) 8Kbps~320Kbps och VBR (Variable Bit Rate)
Bit rate (Ogg Vorbis) Q1-Q10
Bit rate (WMA) 8Kbps~320Kbps
Info tags ID3 V1. ID3 V2 2.0, 3.0 och 4.0
Filtransport USB2.0 Media transfer protocol
Överföringshastighet
Max speltid (musik) ca 24 timmar (MP3, 128kbps, EQ Normal, Vol 20, Display Off)
Max speltid (video) ca 5 timmar (AVI, 320x240@15fps, Video 384kbps, Audio 128kbps/44.1kHz)
-
S/N Ratio 90dB
Frekvensomfång 20Hz~20KHz
Hörlursuteffekt 17mW+17mW vid 16 Ohm
- -
FM radio 87.5 MHz-108 MHz
S/N Ratio 60dB
Antenn Hörlurar/Öronsnäckor-sladd
- -
Drivs med Inbyggt Li-Ion batteri
Mått 80.3x46.8x12.8mm
Vikt 55g

Väntar nu bara på 8gb versionen sen är det dags för ny mp3-spelare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Vi erhöll pressmeddelandet tidigare idag, och det verkar som om spelarna är så pass nya att inte ens Irivers sajt i USA har uppdaterats med informationen kring de nya spelarna. Därav den något bristfälliga informationen om vilka format som spelarna stödde exempelvis. Det lär publiceras inom kort på Irivers nordiska sajt.

Ah.

Hoppas det blir standard mini-usb kontakt ..annars får jag försöka hitta en kabel som inte är svart, lest jag lyckas mörda en till spelare på samma sätt

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

köpte en iriver u10 för ca ett år sedan och är väldigt nöjd, den har aldrig gått sönder eller kronglat på något sätt, den bara tuffar på, perfekt på bussresan när man tröttnat på musiken då är det bara dra på en film.
nästan att man blir sugen på en clix2 men jag gillar fortfarande min u10 så den får duga tillsvidare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kramar min E10 och klickar vidare...

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Hej!

Några svar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT] Men är höljet i metall eller plast tro?

Svart matt hårdplast.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av radiuz Någon som vet hur mkt förstärkaren är på i den?

17 mW.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt Hoppas det blir standard mini-usb kontakt

Det är det.

Information nu uppdaterad både på www.iriver.se och www.prisjakt.se.

Permalänk
Medlem

iRiver kom och demade spelarna för oss för ca 2 veckor sedan, måste säga att Clix2 har riktigt bra ljud och även bilden är riktigt vass! Även T50 och T60 låter kanon... Men som sagt, är jävligt sugen på Clix2

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av optimuz
iRiver kom och demade spelarna för oss för ca 2 veckor sedan, måste säga att Clix2 har riktigt bra ljud och även bilden är riktigt vass! Även T50 och T60 låter kanon... Men som sagt, är jävligt sugen på Clix2

Jo, jag också. Och gratis frakt från Directman är det också.

Permalänk
Medlem

För den som inte är SÅ beroende av att ha den allra senaste modellen så finns iriver E10 (6GB microdrive) att köpa för 1490 på t.ex. Expert nu.
Kostar 2299 på t.ex. Directman.

Ett riktigt fynd till det priset!!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xealman
Enligt Iriver så ska det inte tas in någon 8gb version på Clix2

Vart har du hört det? Vi, irivernordic, kommer i alla fall att ta in 8GB versionen av Clix2. Så det så