Intel släpper NDA på Core 2 Extreme QX6800

Permalänk
Medlem

mediavärlden.

Permalänk
Avstängd

BORIS.

Kan inte du skriva texterna istället, så kan vi alla racka ned på allting du skriver? Typ, språkliga fel, dispositionsfel, grammatiska fel, räknefel, faktafel, etc? Det vore väl kul? Och skriver du ut typ femtio-elva värdesiffror så kan vi skriva: "jösses vilket pucko, varför avrundade han inte alla 37 decimaler?" och om du avrundar så kan vi skriva: "jösses vilket pucko, varför avrundade han för? Vet han inte att man måste vara exakt och inte ljuga?"

Hörru Boris-Snoris, vad sägs om att du författar artiklar? Det vill du väl, lika väl som att vi vill idiotförklara dina alster?

Permalänk
Medlem

kul att det går framåt, men det är nog fortfarande långt kvar tills vi ha 4-kärniga applikationer.. att gå från 2-kärniga (binära, 0a eller 1a) till 4-kärniga är väldigt mycket längre än det förra steget.

och angående att räkna ihop det till 12 ghz va ju bara fjantigt... vi mäter ändå inte processorer i hertz längre.. vi insåg ju snabbt att amds processorer va lika bra och bättre i sämre frekvenser.

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Busshastigheten. Baseras på 33.33333~ så den trots att den inte är konstant så kan man ju räkna på den.
Dålig matematik att inte ta med alla värdesiffror när man räknar om det påverkar slutresultatet.

Jag tyckte det urartade redan från början, men eftersom busshastigheten nu inte är konstant kan man inte ange en exakt frekvens, utan det blir väldigt många olika frekvenser. Alla håller sig förmodligen inom en sådan gräns att den totala frekvensen för 4 kärnor (adderad) blir 11,7GHz tillsammans, för alla möjliga standardvärden på bussen. Slutdiskuterat.

Skruvis: Det var bara ett förtydligande

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
BORIS.

Kan inte du skriva texterna istället, så kan vi alla racka ned på allting du skriver? Typ, språkliga fel, dispositionsfel, grammatiska fel, räknefel, faktafel, etc? Det vore väl kul? Och skriver du ut typ femtio-elva värdesiffror så kan vi skriva: "jösses vilket pucko, varför avrundade han inte alla 37 decimaler?" och om du avrundar så kan vi skriva: "jösses vilket pucko, varför avrundade han för? Vet han inte att man måste vara exakt och inte ljuga?"

Hörru Boris-Snoris, vad sägs om att du författar artiklar? Det vill du väl, lika väl som att vi vill idiotförklara dina alster?

Kan gå med på att jag var petig nu. Men ofta så är det grova sakfel jag angriper inget annat.
Men att inte räkna med värdesiffror när det påverkar slutresultatet luktar ändå nybörjare lång väg. Allra helst att komma på tanken att räkna ihop frekvensen för att på någotvis försöka förklara prestandan. Det förvirrar nybörjare samtidigt som det är värdelöst för oss som kan lite mer. Det fyller ingen positiv funktion.

Och ja, jag var extra petig med mening denna gången. Precis som vår gamle vän Skruvis här på forumet kan vara ibland. Man får vara det ibland.

Och för din information så är sweclockers inte intresserat av att ha en sån som mig i deras team, inte heller är jag intresserad av att jobba för dom.

Dessutom är inte personangrepp populärt på detta forumet. Du får gärna komma med saklig kritik om du vill. Men öknamn kan du spara till sandlådan.
Nu lär du ju inte få se några repressalier för att skriva dumheter till mig. inte direkt så att jag blir omtyckt på detta stället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
BORIS.

Kan inte du skriva texterna istället, så kan vi alla racka ned på allting du skriver? Typ, språkliga fel, dispositionsfel, grammatiska fel, räknefel, faktafel, etc? Det vore väl kul? Och skriver du ut typ femtio-elva värdesiffror så kan vi skriva: "jösses vilket pucko, varför avrundade han inte alla 37 decimaler?" och om du avrundar så kan vi skriva: "jösses vilket pucko, varför avrundade han för? Vet han inte att man måste vara exakt och inte ljuga?"

Hörru Boris-Snoris, vad sägs om att du författar artiklar? Det vill du väl, lika väl som att vi vill idiotförklara dina alster?

Ditt inlägg är anmält.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hum alltså frekvens är frekvens. Bara för du har två saker som går i 3Ghz så har du inte 6Ghz totalt. Annars skulle ju frekvensen för en processor gå upp med antalet som tillverkades

Snarare så att man har 4st kärnor i en frekvens om 2.93Ghz som var har en IPC på 4 villket resulterar i att du får en IPC om 16 på systemet i hop men frekvensen är fortfarande 2.93Ghz. Så de så.

Permalänk
Avstängd

Detta är den mest komiska tråden på Sweclockers som jag har sett på länge. Jag vet att IMDB är fullt med idioter men jag har åtminstone lite högre förväntningar här. Och min fråga är det tydligen ingen som kan svara på heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
130 watt tdp är lite för högt tycker jag.

10 000 kronor här i Sverige är lite för mycket tycker jag.

Det borde finnas nån ISO standard eller nånting, nån standard typ för mätning av TDP på en processor.

Du säger ordet "lite" vilket betyder att de är inte allt för högt tpd värde/dyra

*ironi*

Kan vi inte bara glömma det här tjafset om att lägga ihop 4 kärnors frekvenser och konstera att den drar mycket ström och är en snabb processor som kostar enormt mycket i sverige till förhållandeviss alla andra processorer(serier) på marknaden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Detta är den mest komiska tråden på Sweclockers som jag har sett på länge. Jag vet att IMDB är fullt med idioter men jag har åtminstone lite högre förväntningar här. Och min fråga är det tydligen ingen som kan svara på heller.

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men jag är väldigt intresserad av svaret. Men antagligen så beror det på det du sa om 8 spelare.
För en processor med 4 kärnor ska prestera identiskt som en med bara en kärna om man stänger av 3. Fast den delade L2-cachen kanske krånglar? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ditt inlägg är anmält.

Bra, hoppas polisen kommer fort. Känns obehagligt med en sådan livsfarlig hulligan på forumet.

Jag tänkte ringa själv men jag och min advokat håller på att förbereda för tingsrätten. Någon har spillt sylt på min cykel.

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Bra, hoppas polisen kommer fort. Känns obehagligt med en sådan livsfarlig hulligan på forumet.

Jag tänkte ringa själv men jag och min advokat håller på att förbereda för tingsrätten. Någon har spillt sylt på min cykel.

Med det resonemanget du tycks ha, att man ska se mellan fingrarna på personangrepp, så skulle hela forumen översvämmas av cs-fjortisfasoner där folk bara sitter och skriver personangrepp och kaxar upp sig istället för att skriva sakligt. Vi skulle få ett datorernas lunarstorm.
Man måste sätta en fast gräns för vad som är tillåtet och inte tillåtet, och antingen godtar man personangrepp eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Suck, jag pallar inte att rensa detta nu. Om vi inte hade policyn att låta bli att låsa nyhetstrådar så vore denna borta vid detta laget.

-Boris-: Du har inte tänkt på att det i många fall är dina spydiga inlägg (oftast riktade till personen som skrev nyheten i fråga) som gör att det blir en massa totalt värdelösa diskussioner i denna forumsdel?

Kort och gott, till alla: Lägg ner här nu. Tack.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ditt inlägg är anmält.

Du är inte smart du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .se
Du är inte smart du.

Blev du medlem här på SweC för att skriva skit i trådarna eller för att diskutera hårdvara? Sluta skriva personangrepp i trådarna för fan. Håll er till nyheten istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Med det resonemanget du tycks ha, att man ska se mellan fingrarna på personangrepp, så skulle hela forumen översvämmas av cs-fjortisfasoner där folk bara sitter och skriver personangrepp och kaxar upp sig istället för att skriva sakligt. Vi skulle få ett datorernas lunarstorm.
Man måste sätta en fast gräns för vad som är tillåtet och inte tillåtet, och antingen godtar man personangrepp eller inte.

Vad jag menar är att syftet med att anmäla inlägg är ju att göra muuderatorerna uppmärksamma på dumma inlägg. Men att skriva "ditt inlägg är anmält" syftar bara till att provocera fram en reaktion från motparten. Visst kan man anmäla inlägg om man tycker de stör men jag är så trött på wannabe-moderatorerna som måste skriva "jag har anmält ditt inlägg" varje gång. Det är bara provocerande.

ONTopic: När tror ni man kan få denna prollen för under 5k? Orka köpa för 11k.

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

Köp en QX6700 och höj multiplern med 1x. Voila, en QX6800.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Suck, jag pallar inte att rensa detta nu. Om vi inte hade policyn att låta bli att låsa nyhetstrådar så vore denna borta vid detta laget.

-Boris-: Du har inte tänkt på att det i många fall är dina spydiga inlägg (oftast riktade till personen som skrev nyheten i fråga) som gör att det blir en massa totalt värdelösa diskussioner i denna forumsdel?

Kort och gott, till alla: Lägg ner här nu. Tack.

Okej, jag var extra petig här jag erkänner och det var dumt att vara för petig. Ska inte upprepas. Dock kommer jag aldrig sluta när jag ser fel av större magnitud.
Många gånger har jag kommit med saklig och befogad kritik på något missförhållande i nyheter utan någon rättelse eller någon som helst förklaring. Att totalt ignorera sånt har gjort att jag blivit hårdare i min kritik.
Skulle uppskatta om ni kunde förklara eller bara ta upp en lugn diskussion om vad som är rätt eller fel nästa gång, ja helst i de gamla trådarna med.
Det närmaste jag kommit respons från er var när någon skrev en direkt lögn i en nyhet. Och svarade på min kritik med en spydig kommentar och en länk som skulle förklara. Men länken behandlade något helt annat. För att sedan återgå till den totala arrogans och ignorering som råder mot kritik och frågeställningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Vad jag menar är att syftet med att anmäla inlägg är ju att göra muuderatorerna uppmärksamma på dumma inlägg. Men att skriva "ditt inlägg är anmält" syftar bara till att provocera fram en reaktion från motparten. Visst kan man anmäla inlägg om man tycker de stör men jag är så trött på wannabe-moderatorerna som måste skriva "jag har anmält ditt inlägg" varje gång. Det är bara provocerande.

ONTopic: När tror ni man kan få denna prollen för under 5k? Orka köpa för 11k.

Då ber jag om ursäkt för att jag missförstod dig. Kan inte säga annat än att jag håller med dig till fullo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Okej, jag var extra petig här jag erkänner och det var dumt att vara för petig. Ska inte upprepas. Dock kommer jag aldrig sluta när jag ser fel av större magnitud.
Många gånger har jag kommit med saklig och befogad kritik på något missförhållande i nyheter utan någon rättelse eller någon som helst förklaring. Att totalt ignorera sånt har gjort att jag blivit hårdare i min kritik.
Skulle uppskatta om ni kunde förklara eller bara ta upp en lugn diskussion om vad som är rätt eller fel nästa gång, ja helst i de gamla trådarna med.
Det närmaste jag kommit respons från er var när någon skrev en direkt lögn i en nyhet. Och svarade på min kritik med en spydig kommentar och en länk som skulle förklara. Men länken behandlade något helt annat. För att sedan återgå till den totala arrogans och ignorering som råder mot kritik och frågeställningar...

En fråga; spelar det jättestor roll om texten innehåller lite fel? Kan det inte tänkas att författaren har fått en länk, och författaren har översatt till svenska? Det kanske är fel i länken? Vem är "lögnare" då?

Det jag försöker säga är att om man vill, så kan man alltid hitta fel i en text. Det är mycket svårt att helgardera sig och skriva totalt korrekt in minsta detalj. Jag har sett flera ggr att du idiotförklarar författaren och kallar honom lögnare, för att han fått en liten grej fel. Jag tycker sånt är irriterande. Jag vet hur svårt det är att få allting korrekt.

Vad sägs om att vi språkgranskar alla dina inlägg och kallar dig för lögnare eller imbecill eller något dylikt så fort vi hittar något fel? Grammatiskt, eller stavfel? Du skulle inte kunna skriva fler än 5 rader utan att få massa påhopp. Tro mig. Jag sätter mig här med massa böcker i språkregler o dyl och granskar dina inlägg?

Kort sagt, låt artiklarna få innehålla lite fel. Författaren kanske inte har lust att lägga ned 10h på att dubbelkolla allting (maila till chefsingejören på Intel och fråga om alla detaljer stämmer) och få allting korrekt. Författaren kanske har ett liv att leva oxå?

Vi vet att du har stora kunskaper, men låt det stanna vid det? Och måste du rätta någon, behöver du inte kalla honom lögnare. Skriv istället en inlägg med de korrekta fakta, under?