Samsung utvecklar nya 2,5"-hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Samsung utvecklar nya 2,5"-hårddiskar

Förra veckan rapporterade vi om att Samsung lanserat en ny serie av tysta hårddiskar, Spinpoint S166. Idag har företaget gått ut med att man har två nya 2,5"-hårddiskar under utveckling, SpinPoint M5 med en lagringskapacitet på 160 gigabyte och SpinPoint MP1 med en lagringskapacitet på upp till 200 gigabyte.

Läs nyheten: Samsung utvecklar nya 2,5"-hårddiskar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så nu har de alltså lyckats utveckla en 160GB hårddisk. Spinpoint M80 finns ju redan i 160GB, lite bättre får de allt försöka.

3-400GB och 7200RPM samt till vettig strömförbrukning, det vill jag ha!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

3-400gb är nog lite att ta i, men 200-250gb skulle jag tycka om Gärna 5400rpm pga mina känsliga öron.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Längtar efter prisuppskattning på någon av dem här

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

200gb låter trevligt om man vill uppgradera hårdisken i sin Playstation 3.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Längtar efter prisuppskattning på någon av dem här

160GB 5400RPM-versionen bör inte vara allt för dyr, med tanke på att M80 160GB går att få för under 1100kr för tillfället.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.