Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ghostie
jag håller kameran helt stilla...

tomtom funkar fint med n73, kör det själv.

ett annat program jag kan tipsa om är
"rotateme"

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=60631

en bild till:
http://cdb.deny.se/~klippo/nokia/10042007076.jpg

Jag var nästan på väg att skicka tillbaka min N73 då kameran verkade helt sjukt fel

Men en viktig sak jag inte tänkt så mycket på var att man måste hålla kameran still ända till bilden sparats på telefonen vilket tar några sekunder. Sen blir bilderna bättre utomhus, det är enorm skillnad. Tagit några riktigt bra bilder utomhus, på stora hus och liknande. Även på någon blomma faktiskt.

Dock får jag inte kanonbild på saker inomhus ännu samt så blir inte alla bilder bra utomhus, så jag tror man måste lära sig mer om kameran när det gäller inställningar samt måste man bli bättre på att hålla den stilla.

Jag ger den några dagar till innan jag kontaktar säljaren för att se om det ev är något fel på kameran!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Det är en trevlig idé, dock dyrt för den att kolla upp numret varje gång.
och samtalet hinner kopplas ifrån innan den fått framnumret..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Jag sprang över följande.

Kommer inte ihåg om det varit uppe i tråden förut,
http://www.adressboken.se/

Väldigt intressant.

fick hem mina nokia ad-49 idag, och gjorde om telefonen till en n73ME hoppas dom fixar stöd för 4gb minisd snart bara

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

hmm ingen som vet hur fan man kommer in bakom glaset vid kameran alltså.. hmm

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hmm ingen som vet hur fan man kommer in bakom glaset vid kameran alltså.. hmm

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=998729

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ghostie
http://www.howardforums.com/showthread.php?t=998729

Tackar

hittade den här länken i den posten
http://www.adam.com.au/digisnacks/Nokia%20N73%20Housing%20Rem...

Herrejävlar vad drygt bara för att rengöra glaset framför linsen.
Kom så långt att jag fick bort fronten, sen tog de stutt (inga verktyg)

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

jag ska byta min W880i mot en N73 snart,

hur är mp3 spelaren i N73? blir det stor skillnad om man flashar om till en MusicEdition om man flashar om blir det nån skillnad på kameran då?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ghostie
Det är en trevlig idé, dock dyrt för den att kolla upp numret varje gång.
och samtalet hinner kopplas ifrån innan den fått framnumret..

fick hem mina nokia ad-49 idag, och gjorde om telefonen till en n73ME hoppas dom fixar stöd för 4gb minisd snart bara

Den stödjer väll redan 4gb om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

någon som vet var jag kan få tag i ny front till n73? har repat displayn

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
jag ska byta min W880i mot en N73 snart,

hur är mp3 spelaren i N73? blir det stor skillnad om man flashar om till en MusicEdition om man flashar om blir det nån skillnad på kameran då?

Jag tycker att mp3-spelaren är överlägsen. Har ersatt den med min iriver U10 (även om U10 har lite bättre ljud, men jag nöjer mig med ljudet från N73).
Köpte en adapter och ett par nya hörlurar då jag bytte till N73 ME, vilket blev ett riktigt lyft.

Har inte märkt skillnad på kameran iaf...

Permalänk
Medlem

sådär har min N73 nu ^^

men jag undrar, kan man inte sortera musiken eller likande, alla ljudfiler hammlar ju i en lista

måste jag flsha om den till N73ME för att det ska funka?

är det "rekomenderat" att flasha till "ME", är ME bätre än orginalet ?

hur kan man se villken version man har? för om man kollar på bilderna som trådskaparen laggt upp så ser min bakgrund ut som på "efter" bilden...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
sådär har min N73 nu ^^

men jag undrar, kan man inte sortera musiken eller likande, alla ljudfiler hammlar ju i en lista

måste jag flsha om den till N73ME för att det ska funka?

är det "rekomenderat" att flasha till "ME", är ME bätre än orginalet ?

hur kan man se villken version man har? för om man kollar på bilderna som trådskaparen laggt upp så ser min bakgrund ut som på "efter" bilden...

Räckte inte din fråga i den tråden? Annars så ja, med ME mjukvaran så kan man sertera dem efter album, genre, artist, spelista och alla filer i en lista. Sen så hittas albumen efter id3taggs inte efter vilka mappar de ligger i. Sen varför kolla du inte detta innan du köpte mobilen? Ett tips är ialla fall att flasha till ME mjukvaran om du vill ha en bättre mediaspelare till din n73.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Räckte inte din fråga i den tråden? Annars så ja, med ME mjukvaran så kan man sertera dem efter album, genre, artist, spelista och alla filer i en lista. Sen så hittas albumen efter id3taggs inte efter vilka mappar de ligger i. Sen varför kolla du inte detta innan du köpte mobilen? Ett tips är ialla fall att flasha till ME mjukvaran om du vill ha en bättre mediaspelare till din n73.

ok men jag har kollar, jag har ett "musikbibiliotek"

hur kan man se om det är en ME???????

de mest skumma nu är

i Musikbibilioteket - finns ju alla låtar, artister, album etc etc...

jag la in 5 album med H.I.M... sen när jag går in där så stod det på Artister att albumen låg uppdelade i artister som hete

him
H.I.M
H.I.M.

så det låg inte under samma, så jag tog ut mineskortet satt i den i datorn ändrade alla så alla hade samma grupp, men när jag satt i den i telefonen, står det fortfarande

him
H.I.M
H.I.M.

men jag har ändrat, har dubbel kollat i datorn till och med.

---------------

om man flashar den till ME, kan man ha den som ME, fast med sin egen produkt nyckel?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
någon som vet var jag kan få tag i ny front till n73? har repat displayn

finns mängder på ebay

kan också meddela att 4gb minneskort inte fungerar på n73an

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

hmm jag har 2gb sandisk eller vad det heter, fungerar bra, dock har jag lite problem, jag vet inte om det ska vara så men tycker att mobilen är lite slö ibland, tex, när man ska starta kameran.

och det blev en bugg så batterimätaren och mottagningsmätaren försvan, så jag fick starta om den....

finns det 4gb minen nu??? varför fungerar inte det?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
ok men jag har kollar, jag har ett "musikbibiliotek"

hur kan man se om det är en ME???????

de mest skumma nu är

i Musikbibilioteket - finns ju alla låtar, artister, album etc etc...

jag la in 5 album med H.I.M... sen när jag går in där så stod det på Artister att albumen låg uppdelade i artister som hete

him
H.I.M
H.I.M.

så det låg inte under samma, så jag tog ut mineskortet satt i den i datorn ändrade alla så alla hade samma grupp, men när jag satt i den i telefonen, står det fortfarande

him
H.I.M
H.I.M.

men jag har ändrat, har dubbel kollat i datorn till och med.

---------------

om man flashar den till ME, kan man ha den som ME, fast med sin egen produkt nyckel?

Ändra du i id3 taggen eller bytte du bara namn via högerklick och byt namn?

Kör högerklick, egenskaper, sammanfattning, avancerat. Byt alla där så ska telefonen hitta dem som H.I.M

Sen är albumen taggade i låtarnas id3tagg?

Sen så har du köpt mobilen helt ny så är alla ME's helt svarta.

Helt underbart snygg, också därför som jag äger en.

Sen har du flashat en vanlig n73 till ME så borde du veta det själv;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

jag fixade min begangnad men i ett otroligt finnt skick

min är ju dock silver så är väll då ingen ME, jag försökte med de programet som skaparen har länkat...

fungerade inte på min dator, när man tryckte på förstorings glaset kom "svarar inte" kanske för jag använder Vista?

tästade även på min Laptop fick en Error när man trcker på " read"...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
någon som vet var jag kan få tag i ny front till n73? har repat displayn

www.mytrendyphone.se där finns det delar till n73

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
www.mytrendyphone.se där finns det delar till n73

dyrt.

kolla cnn.cn eller ebay

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

Nån som har haft samma probs?

Problemen började igår kväll med min N73 ME. Helt plötsligt så kunde jag inte använda pil uppåt, då hände nån skum dubbeltryckning åt höger istället. Ajaa somnade iaf efter en omstart o tänkte inte mer på det. Imorse skulle jag ringa, nepp gick inte. Gröna svars-knappen betydde ett nytt sms och jag började koka! 4 månader gammal lur o strul redan, aldrig mer Nokia, nu blir det en K810 istället.
Ajaa kom hem och kollade upp serviceställen osv.....men så tänkte om man skulle uppdatera mjukvaran, hade inte nyaste. Efter uppdateringen funkar telefonen än så länge utan probs! Gillar N73:an skarpt men frågan är om det är läge o göra sig av med luren medans den funkar?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Nån som har haft samma probs?

Problemen började igår kväll med min N73 ME. Helt plötsligt så kunde jag inte använda pil uppåt, då hände nån skum dubbeltryckning åt höger istället. Ajaa somnade iaf efter en omstart o tänkte inte mer på det. Imorse skulle jag ringa, nepp gick inte. Gröna svars-knappen betydde ett nytt sms och jag började koka! 4 månader gammal lur o strul redan, aldrig mer Nokia, nu blir det en K810 istället.
Ajaa kom hem och kollade upp serviceställen osv.....men så tänkte om man skulle uppdatera mjukvaran, hade inte nyaste. Efter uppdateringen funkar telefonen än så länge utan probs! Gillar N73:an skarpt men frågan är om det är läge o göra sig av med luren medans den funkar?

Jag upplever min lur med senaste ME mjukvaran som stabil enda stora nackdelen jag har med just n73 är joysticken... jag har redan bytt den 2 gånger på garantin och börjar känna nu att det är på gång igen. Jag försöker i högsta möjliga mån att undvika använda joysticken om man kan bläddra runt med knapparna men likförbannat håller den inte.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Det där med joysticken är ett riktigt irriterande problem. Min har inte strulat (ta i trä) än men det är väl en tidsfråga....
Jag uppdaterade min och den funkade kanon i en 24 timmar ungefär, sen var samma problem där. Nu har jag uppdaterat den igen och då funkar den men vet ju att den kommer lägga av snart igen. Får skicka in den och efter dom fixat den så överger jag tyvärr N73:an, trots att jag är grymt nöjd med den annars men orkar inte med dessa småprobs och kan inte vara utan lur heller för den delen. Det blir SE igen....frågan är vilken, antingen W880 eller K810!?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

Köp inte SE om du vill undvika joystick problem. Har 4 SE kadaver liggande som visar det.

Permalänk
Inaktiv

Har inte fått joystick problemen ännu, men med min SE K700i var det problem redan den dagen jag köpte den. Fick dock inte byta den av någon anledning.

Permalänk

Men om man har problem med sin lur ,hårdvara eller mjukvara, så är det ju bara att lämna in den på garantireparation! ALLA lurar har tyvärr fel tyvärr. Så ock SE:s lurar kan jag garantera!

Och det där med joysticken på N73- jag har fått min bytt på garanti och det har andra också. Det är bara att stå på sej. Vi gjorde, tidigare i denna tråd, jämförelsen med en bils växelspak: Om växelspaken lossnar på din nya bil så får du den naturlugtvis utbytt eller hur? Samma resonemang funkar ju på mobiltelefoner. Både växelspak och joystick är en väldigt central och grundläggande funktion så dessa saker måste funka och tåla flitig användning!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Absolut så är det papphammar så som du säger men mer eller mindre. MEN jag har jobbat på SE och haft en mängd av deras telefoner, tex T610, T630, K750, W800, W810 och K800 och jag har INTE haft ett endaste problem! Har kanske haft tur men så är det! Dock så har jag inte haft telefonerna i evigheter, utan sålt dom vidare inom 1 år ungefär.
Tycker att telefonerna ska hålla minst 1 år utan minsta lilla problem vare sig med joystick eller speciellt med mjukvara! Ajaa den ska skickas iväg på garantirep, dock så måste jag hitta en lur o ha under tiden.....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd

som ni säkert vet så är det inte samma joystick platta på k800i som på k750i. k800i joystick platta är förbättrad och håller mycket bättre. har läst om väldigt få k800i ägare som har problem med joysticken. däremot fick jag byta joystick på min k750i. men vad gör det, kostade mig inte en krona. SE har 2år full garanti på sina lurar. ofta har man inte en mobil längre en 2 år. (inte jag i allafall).

edit. (vad jag menar med joystick platta, så menar jag "plattan" som "pinnen" sitter på. har glömt bort vad den heter. det är nämligen just den som slits ut på en del k750i)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

På min SE W800 lade joysticken av i alla fall och fick bytas. Jag är övertygad att i princip nästan alla telefonmärken har ganska rejäla problem med just joysticks.

Kolla in esato.com så finns där mängder av vittnesmål om joysticksproblem med SE:s lurar. Så det är ett ganska så generellt problem som sagt.

Jag har också jobbat på SE och vet att det är mycket som kan gå fel.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Håller med, joysticks på mobiler är ett otyg. Gäller inte bara SE, tex min Qtek 8310 har pajad joystick, 1 månad efter garantins utgång

Permalänk
Avstängd

vet inte om det gäller andra, men min N73 joystick lossna. har läst att joysticken har gått sönder, men det här tar priset. sen att mobilen är slö och tar dåliga inomhusbilder gör inte saken bättre. köpte min N73 för att den var snygg och trodde den hade en bra allround kamera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arne99
vet inte om det gäller andra, men min N73 joystick lossna. har läst att joysticken har gått sönder, men det här tar priset. sen att mobilen är slö och tar dåliga inomhusbilder gör inte saken bättre. köpte min N73 för att den var snygg och trodde den hade en bra allround kamera.

Den har ingen riktig blixt, har du tänkt på det när du fotar? Det går att ta alldeles utmärkta bilder inomhus om man har lite hum om hur man använder sin kamera. Visst-vid väldigt dåligt med ljus så är det svårt att få vettiga bilder om man är mer än 80 cm från motivet, men som sagt: Den har ingen blixt. Får man inte till bra bilder beror det på fel på telefonen eller att man ej vet hur man ska göra när man fotar.

Och om din lur är slö så är det fel på den. Min är precis lika snabb som min förra lur, och då var den inte en smartphone.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy