Intel Eaglelake andra kvartalet 2008

Permalänk
Melding Plague

Intel Eaglelake andra kvartalet 2008

Intel har tillkännagivit efterföljaren till den ännu ej lanserade generationen av styrkretsar Bearlake, Eaglelake som generationen heter kommer bland annat att stödja hdmi och display port. Pci-express 2.0-standarden kommer även att stödjas i samtliga utgåvor av Eaglelake till skillnad från Bearlake där denna standard endast stöds av kretsuppsättningen X38.

Läs nyheten: Intel Eaglelake andra kvartalet 2008

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Intressant, även om det inte kommer vara vettigt förrens om några år.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att DisplayPort har inbyggd DRM.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

När ska de presentera efterföljaren till efterföljaren på produkten som ännu inte lanserats då?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Detta är bara Intels sett att genom reklam skryta och få AMD att skita på sig....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Tråkigt att DisplayPort har inbyggd DRM.

visst, men det slår ju lätt upplevelsen av att stirra på en svart skärm iaf..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Skulle inte Intel integrera minneskontrollern i processorn istället?

Permalänk
Medlem

bryr mig inte så mycket om EFTERFÖLJAREN, väntar fortfarande på 1333 Mhz, och BEARLAKE... väntar, någon som vet vilket månad de kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Detta är bara Intels sett att genom reklam skryta och få AMD att skita på sig....

Ja någon måste dom ha lärt sig av.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
När ska de presentera efterföljaren till efterföljaren på produkten som ännu inte lanserats då?

jag satt också och undrade dom kan kanske ta det lite lungt med att lansera sakerna. snart så kan man jue se vad som kommer om tio år framåt
redan nu.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Tråkigt att DisplayPort har inbyggd DRM.

Är det här tidpunkten när IBM inför Trusted computing chipset eller sker det innan på hårdvaran??.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Är det här tidpunkten när IBM inför Trusted computing chipset eller sker det innan på hårdvaran??.
Mvh

De flesta Lenovo-thinkpads har redan ett chip som går under benämningen "TPM" (trusted platform module)

Eller menade du något annat?

Visa signatur

- J -