S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Han som ville ha tag på "The perfected suit" råkade dö, pangade ner några soldater och då blev de förbannade och kom och dödade alla i campen och nu kan jag inte göra mig av med dräkten utan kör med den istället tills vidare, är det korkat? Vad hade jag fått för ballt om jag hade lämnat dräkten till honom?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Han som ville ha tag på "The perfected suit" råkade dö, pangade ner några soldater och då blev de förbannade och kom och dödade alla i campen och nu kan jag inte göra mig av med dräkten utan kör med den istället tills vidare, är det korkat? Vad hade jag fått för ballt om jag hade lämnat dräkten till honom?

En artefact som behöver för ett annat sidequest. Alltså är det ingen stor förlust.

Permalänk

kan man reparera vapen som blir slitna? lite surt att hitta/modda ett kingigt vapen som sen kan bli oanvändbart.

edit: mindre fråga: vad betyder ikonen som ploppar upp under mini-kartan ibland? typ lysande ikon

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
kan man reparera vapen som blir slitna? lite surt att hitta/modda ett kingigt vapen som sen kan bli oanvändbart.

edit: mindre fråga: vad betyder ikonen som ploppar upp under mini-kartan ibland? typ lysande ikon

Jag tror inte varken vapen eller rustningar går att reparera, vilket i sin tur gör hela utslitningssystemet helt hjärndött! Det var ju en av sakerna som kom till i första patchen.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

hm inte? men det var väl det dom la till i första patchen.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det kommer fusk eller liknande för att slippa slitage på vapnen, jävligt surt att leta efter det man själv inbildar sig är ultimata vapnet, tre mag. senare duger den knappt som bokstöd.

Just ja, hur i helvete skiftar man mellan ammo? har basic skit och armorpiercing.. men likförbannat är det vanliga dyngan man spottar mot kevlarförsedda pirogerna, säkert pissigt simpelt jag missat

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

t och y tror jag... jag använder y.. AP med den snabba AK:n gör mos på allt

Permalänk
Medlem

jag har problem med att spela stalker, ser igenom alla texturer och föremål så det syns bara himmel.
Stänger man av dynamic light så funkar det dock. Vad e problemet? Kortet ska väl inte ha något problem med dynamic light
det va dock inte såhär från början utan har bliviit nu :S Nån som vet vad det kan vara för fel. Någon inställning?

Specifikationer:
Grafikkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3
Processor:Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
Moderkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX,
Minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
Näraggregat: Hiper Nätaggregat ATX 530W

datorn har vista

Permalänk
Medlem

Har typ stora problem att få spelet att flyta bra på min dator...

För det första får jag ha inställningarna på low i full dynamic och för det andra crashar spelet titt som tätt. Har hänt att spelet hängt sig när man sparat vilket har resulterat i att alla min sparfiler gick åt skogen (av någon skum anledning). Därefter kunde jag inte starta ett nytt spel eller ladda något så det vara bara att göra en ominstallation av spelet.

Börjar bli lagom trött på att typ inte kunna göra fler än typ de första uppdragen innan något förstör sparfilerna (först patchen sedan kraschen).

Har inte inte orkat läsa igenom alla de 24 sidorna för att ta reda på om någon har haft liknande problem hoppas att ni har överseende med detta.

Vad kan man göra för att bli av med all skit (förutom att bränna upp spelet eller kasta det i soptunnnan) och äntligen kunna sätta sig ner och börja spela utan avbrott?

Dator i sign.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur folk kan misslyckas med att hitta drivrutiner till nvidia kort hela tiden, sett massor med trådar där folk frågar hur och även efter de får en länk till nvidia.com eller tom driver sidan så hittar de fortfarande inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Välkommen till klubben, nVIDIA är väldigt svåra att förstå sig på..
Väntar på ATI kort snart, ingen strul där inte

Knappast lättare att hitta på ati's sida.
ati: drivers&software--->find a driver--->välj os--->typ av kort--->modell
nvidia: Download drivers--->download drivers--->typ av driver (graphic eftersom vi snackar grafikkort)--->typ av kort--->os

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananBoris
Har kollat men mitt grafikkort fanns inte med, står bara från 7800... Pröva laddaned den i alla fall och instalera men då kom det error medelande att det inte fanns någon "komitabel"(nånting ) mjukvara att instalera ifrån...

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Graphics driver--->Geforce and TNT2--->Ditt Os (troligtvis xp eller vista)

Edit
Om det nu inte är så att du har ett 7600go (eller nåt sånt). I så fall borde du skrivit det, men om detta är fallet är du nog fast med drivrutinen som laptop tillverkaren gjorde, du kan ju kolla tillverkarens sida men de brukar inte updatera drivrutiner ofta om ens alls.

hittade denna
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=72290
verkar som det går fixa senaste nvidia drivern till go grafikkort.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

AMD 2200+ (2.0GHz, smått överklockad alltså:))
1024Mb RAM PC 3200(om någon vart intresserad)
nVidia Geforce 6600GT 256Mb GDDR3(Gainward <3)

det är vad jag kör, flyter perfekt med High, och avstängd dynamic lightning. Jag är mer än nöjd, trodde aldrig det skulle flyta så bra.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag har pprecis nått Arenan efter Turn off scorcher-questen. Det spelas upp en liten sekvens där man ser massa snipers och kärnkraftverket i bakgrunden sen hackar det till och jag e helt plötsligt utanför kraftverket?? Hur fanken gick det till? Bugg eller vad?

Sen undrar jag om det e långt kvar på spelet efter det?

Jag fick exakt samma sak, efter det kunde jag inte hitta mig själv på kartan längre men spelade vidare och allt verkade funka som det ska fram till och med slutsekvensen

Permalänk
Medlem

Heh, det här spelet var ju rätt bra när man väl spelat en stund. Fruktansvärt stämmningsfult ibland, man blir ju rädd. Jävla osynliga mutanter.:/

Men nu till själva frågan, för att få bloom, måste man köra med dynamic lightning? För jag skriver in bloom kommandot och det blir inge mer/mindre bloom för det.

Permalänk
Avstängd

amen. Jag blev besviken på slutet =/

Permalänk
Avstängd

Angående drivare till grafikkort, jag hittade nVIDIAS senaste drivare men när jag installerar så avbruts det... Jag har redan det senaste
Men jag är helt 100 på att jag inte har uppdaterat drivrutinerna själv och ingen annan heller (i denna dator alltså).. Windows update kanske gör det?

En liten fråga om spelet, kan man gå till andra områden direkt från början för att hämta vissa vapen? eller måste man göra vissa uppdrag för att komma vidare?
Hade lite problem med kass vapen när man hade mest fienden, så jag tänkte att jag undviker dom områderna och skaffar bätre vapen för att få det mer balans på mina vapen och mängden FI..
Kanske bara tar och kör om spelet och testar, men ville bara höra efter om någon visste det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Heh, det här spelet var ju rätt bra när man väl spelat en stund. Fruktansvärt stämmningsfult ibland, man blir ju rädd. Jävla osynliga mutanter.:/

Men nu till själva frågan, för att få bloom, måste man köra med dynamic lightning? För jag skriver in bloom kommandot och det blir inge mer/mindre bloom för det.

Bloom är en renderer r2-funktion, så det är dynamic lighting som är det du ska köra på. Jag rekommenderar dig dock att prova köra med detta istället:

Först ny user.ltx
sedan HDRMOD (instruktioner längre ned om user.ltx)
till sist påslagen motionblur

På min skärm blir det kanonbra, men sedan är ju smaken som baken.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
amen. Jag blev besviken på slutet =/

Det finns flera st slut. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konung
jag har problem med att spela stalker, ser igenom alla texturer och föremål så det syns bara himmel.
Stänger man av dynamic light så funkar det dock. Vad e problemet? Kortet ska väl inte ha något problem med dynamic light
det va dock inte såhär från början utan har bliviit nu :S Nån som vet vad det kan vara för fel. Någon inställning?

Specifikationer:
Grafikkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3
Processor:Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
Moderkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX,
Minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
Näraggregat: Hiper Nätaggregat ATX 530W

datorn har vista

Precis samma problem med dig med det så jag väntar på att det ska
komma ny patch till spelet och hoppas det löser sig då!!

Visa signatur

Zalman Fatal1ty Champ1on/Evga 680Sli/Core2duo x6800/Zalman CNPS9700NT/Ocz ddr2 8500 Sli 4G/Asus 8800GTX Sli/Scythe Kamameter/74 raptor+500 sata 300/ThermalTake850w Nu med asus 20 widscreen tft skärm,tagan 900w aggregat

Permalänk
Medlem

"Motionblur", enda gången jag har det är då jag är full som satans. En enkel lösning om man vill ha "motionblur" av någon anledning är ju att gå ut och köpa en 40ms lcd-skärm så får ni "motionblur på köpet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Bloom är en renderer r2-funktion, så det är dynamic lighting som är det du ska köra på. Jag rekommenderar dig dock att prova köra med detta istället:

Först ny user.ltx
sedan HDRMOD (instruktioner längre ned om user.ltx)
till sist påslagen motionblur

På min skärm blir det kanonbra, men sedan är ju smaken som baken.

Motionblur är djävulens avkomma och måste bekämpas på alla sätt och vis.;)

Provade din user.ltx fil och hur drar man ner på huvudguppandet? Det är lite väl mycket för mig.:)

Tack för hjälpen förresten.

Permalänk
Medlem

vet inte om någon frågat detta innan men jag har fastat nåt skumt underjordiskt ställe. Det är massa eldgrejer som hoppar runt och burkar och lådor anfaller en.

Dörren man kom in igenom är låst, och med eld runtomkring, det står att någon håller den på andra sidan.

man gick ner där för att hämta några dokument.

hur kommer man ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

vet inte om någon frågat detta innan men jag har fastat nåt skumt underjordiskt ställe. Det är massa eldgrejer som hoppar runt och burkar och lådor anfaller en.

Dörren man kom in igenom är låst, och med eld runtomkring, det står att någon håller den på andra sidan.

hur kommer man ut?

Skjut på eldgrejjerna ett par gånger så dör dom efter ett tag och dörren öppnas.

Permalänk

Är det verkligen ingen som är intresserad av moddar till Stalker här? Jag tycker folk mest gnäller här över alla missar i spelet som är hur lätta som helst att fixa själv. Det finns ett antal realism moddar ute dessutom som även fixar allt med underhåll av vapen och armors som tar skada. Det finns hur mycket som helst att ladda ner som gör spelet sjukt mycket bättre.

Spana in officiella forumet för mer info. Jag kan verkligen rekomendera Realism Pro modden där dom har gjort om alla vapen (Inkl ljud), ammo, utrustning, underhåll, omgivning, AI, etc, etc. Gigantisk mod.

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

hur kommer man ut?

Herregud det där är liksom den 2000 gången någon frågar det.
Hur kan folk ha problem med det? Samma grej som de 10 fienderna innan bara det att den lyser rött istället för blått...

Permalänk
Avstängd

Någon som har problem med att spelet "semi-krashar"? typ går jag in i inventariet och ut igen så blir skärmen helt gult och allt är extremt segt.. 30sec senare är man på skrivbordet igen.. hinner dock spara spelet innan det skiter sig helt.
Så det måste vara grafiskt problem, har senaste drivrutinerna och låga temps på kortet, kör jag lägre än allt på High så krashar spelet helt oväntat när som helst.. så jag är tvingat att köra allt på "high", men inget hack eller skit utan det flyter lite halvsnabbt/segt ibland
Har dock inte uppdaterat spelet, väntar till nästa patch

Hur installerar man MOD till spelet?

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk

Jag håller på att få psykbryt. Jag har kommet till själva kraftverket men vill spela om ifrån staden innan (pripryat eller vad den heter). Kan någon bjuda på en Save game editor eller ett save game till den opatchade versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Motionblur är djävulens avkomma och måste bekämpas på alla sätt och vis.;)

Provade din user.ltx fil och hur drar man ner på huvudguppandet? Det är lite väl mycket för mig.:)

Tack för hjälpen förresten.

Huvudguppandet kan du stänga av om du vill med en liten minimod som finns här: http://www.stalker-game.se/07forum/viewtopic.php?t=435 (BOBmod)

Vill du konfigurera den själv så är det i filen effectors.ltx och värdena:

[bobbing_effector]

run_amplitude
walk_amplitude
limp_amplitude

run_speed
walk_speed
limp_speed

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ENJOI
Skjut på eldgrejjerna ett par gånger så dör dom efter ett tag och dörren öppnas.

ok tack

Permalänk
Avstängd
Citat:

hur kommer man ut?

Jag testade lite snabbt och fatta inte ens hur man kommer igång. spelet börjar ju med att man är i något rum med en gubbe och längre än så kom inte jag

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Jag testade lite snabbt och fatta inte ens hur man kommer igång. spelet börjar ju med att man är i något rum med en gubbe och längre än så kom inte jag

Hahahaha

Prata med gubben sen öppna dörren.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm