Permalänk
Medlem

Började på RP servern jag med, får se om det är massor av RP Nazis som anmärker på hudfärgen, färgen på ögonbrynen bla bla bla på min dvärg. Heter Rorax iaf. Dwarf guardian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Det går att spela nu, servers har varit uppe sen 15:08 idag. Däremot ska jag byta server. Evernight har blivit den inofficiela spanska servern. Så kommer inte stanna kvar där.

Vad är det som gör att spanjorerna tvingar dig att byta server?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Verkar vara ett coolt spel, kommer det att ha månadskostnad?

Ja, det kommer att kosta - lär väl ligga på runt 120kr som alla andra MMO-spel. US Beta är fortfarande uppe om du vill testa, hela 10 dagar kvar enligt launchern till spelet.

http://www.lotro.com/worldtour

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Registrerade mig för betan nu, ska bli kul att testa lite
Kanske skaffar det här spelet, om någon vill ge bort en trial till mig senare, PMa!

Vill gärna ha!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att spanjorerna tvingar dig att byta server?

Delvis vad det skriver på forumet. Exempelvis har de gått ut med att de kommer ta över /region kanalen för att prata spanska, sen är det delvis hur de behandlat folk på sina inofficiella spanska servers i WoW. Sparkat folk ur grupperna som inte pratar spanska, skrikit åt folk som skriver annat än spanska i publika kanaler m.m.

Har absolut inget emot spanjorer. Men eftersom jag inte pratar det språket och erfarenheterna från WoW + att de tänkt ta över en kanal helt för att prata spanska på så byter jag server.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Delvis vad det skriver på forumet. Exempelvis har de gått ut med att de kommer ta över /region kanalen för att prata spanska, sen är det delvis hur de behandlat folk på sina inofficiella spanska servers i WoW. Sparkat folk ur grupperna som inte pratar spanska, skrikit åt folk som skriver annat än spanska i publika kanaler m.m.

Har absolut inget emot spanjorer. Men eftersom jag inte pratar det språket och erfarenheterna från WoW + att de tänkt ta över en kanal helt för att prata spanska på så byter jag server.

Tråkigt
Jag kommer iaf forstätta köra på Evernight, om dom chattar på spanska, finska, elle vad det nur är för språk har mindre betydelse för min del, kommer nog spela mer än chatta iaf.

Server: Evernight
Char: Alexander (Hunter/Man)
Kindship: The Ancient Syndicate

Fler som vill joina? Skicka PM 'in game'.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Synd att spansktalande aldrig får egna servers i Europa. Förstår inte, det är ett av europas mest talade språk. Varit exakt likadant med alla MMO-spel som jag lirat, att spanjorer fixar en inofficiell server för sig själva, sen tvingas icke-spansktalande emigrera tillslut.

Får se vilken server jag hoppar in i den 24:e. Hur många servers har europa förresten?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hej, undrar om jag får "Founder’s Program code" om jag beställer från play.com innan den 24/4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Synd att spansktalande aldrig får egna servers i Europa. Förstår inte, det är ett av europas mest talade språk. Varit exakt likadant med alla MMO-spel som jag lirat, att spanjorer fixar en inofficiell server för sig själva, sen tvingas icke-spansktalande emigrera tillslut.

Får se vilken server jag hoppar in i den 24:e. Hur många servers har europa förresten?

8st

Citat:

Ursprungligen inskrivet av acctr
Hej, undrar om jag får "Founder’s Program code" om jag beställer från play.com innan den 24/4?

Nej, inte från Play.com, dom slutade sälja sin den 13:e, men det finns andra som säljer det fram till den 24:e.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, inte från Play.com, dom slutade sälja sin den 13:e, men det finns andra som säljer det fram till den 24:e. [/B]

kan du ge några exempel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acctr
kan du ge några exempel?

http://www.lotro-europe.com/wheretobuy/preorder.php?pagename=...

Fråga mig dock inte varför dom inte gjort länkar av knapparna.... på dom andra sidorna har dom gjort det....

t.ex. http://www.lotro-europe.com/wheretobuy/standard.php?pagename=...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
http://www.lotro-europe.com/wheretobuy/preorder.php?pagename=...

Fråga mig dock inte varför dom inte gjort länkar av knapparna.... på dom andra sidorna har dom gjort det....

t.ex. http://www.lotro-europe.com/wheretobuy/standard.php?pagename=...

tack så mycket för första länken

Permalänk
Medlem

Nu skulle man bara haft lite mer än 1 gig minne i burken, för den tuggar bra när man kommer in i städerna där det är mycket folk.
Men jag vet inte vilka minnen som passar i min burk, gjorde ett inlägg tidigare, men ingen har svarat.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu också provat betan ett tag. Känner att det kan vara ett intressant spel som jag är lite småsugen på att köpa faktiskt. Fastnade aldrig riktigt för WoW, får se om detta kan bli bättre...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

vilka klasser finns det? lär ju bli typ samma som i wow elr?

gnomes, hober

humans

orcs

night elfs

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
vilka klasser finns det? lär ju bli typ samma som i wow elr?

gnomes, hober

humans

orcs

night elfs

?

The Classes of LOTRO kanske ger dig lite info...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Det laggde inne städerna för mig trots att jag har 2gb ram. Det laggar inte alls lika mycket nu sen jag skaffade mitt x1950pro med 512mb minne (hade ett x800XL 256mb innan).

Nåja... finns 4 saker jag stör mig på nu.
1. Pengabrist, de har nerfat trash items sen betan, de ger mindre pengar nu.
2. Craftingen suger. Går inte in på det närmare, men börjar ni pyssla med det så märker ni.
3. Repairs kostar skjortan.
4. Guardians första klassquest är mycket svårare än andra klassers quests.

Annars har det varit kul... >_<

Btw, vi spelar ju fortfarande nån slags beta.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Vid ungefär vilken level börjar man som Man att möta spelare som kör Elves och Dwarves? Har bara sett någon enstaka alv springa runt i människoområden med min level 10-karaktär.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Pengabrist, de har nerfat trash items sen betan, de ger mindre pengar nu.

Jo pengar är inte något man har gott om. Kul när det kostar en 40s att repa efter mindre än en timmes dödande + 1 "death". På sätt och vis är det ganska roligt ändå, pengar betyder något. Man tvekar lite till om man ska spendera 12s på en häst tur till ett annat ställe exempelvis.

[quote]2. Craftingen suger. Går inte in på det närmare, men börjar ni pyssla med det så märker ni.

Citat:

Vad är det som suger? Har Master apprentice forester/Prospector/armorsmith och nästan tailor. Är som inget större problem med craftingen i de yrkena iaf.

Citat:

3. Repairs kostar skjortan.

Yepp, speciellt för guardians. Är inte så positivt att vara tank när repairs kostar MASSOR. Men så länge man soloar lite då och då så kan man försöka hålla pengarna på + sidan. Men skulle jag groupa hela tiden hade jag inte ens haft råd att repa då man måste dela på looten.

Citat:

4. Guardians första klassquest är mycket svårare än andra klassers quests.

Vet inte vad de andra behöver göra, testade köra Guardians själv..fick 4 fiender på mig, dog. Skaffade 2 pers till, körde igenom det. Tog kanske 10min att totalt.

Verkar vara en mognare målgrupp i LOTRO än WoW, inte stött på någon "Fjortis". De man groupar med verkar mera seriösa eller vad man ska säga.
Hursomhelst om det är några som kör på RP servern så var inte blyga att säga hej till Rorax.

Permalänk
Inaktiv

har man bara en sida (goda) att välja?? har inte spelat men kollat efter info om det och har inte hittat nån info om en (ond) sida, är det inge pvp system i det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Det laggde inne städerna för mig trots att jag har 2gb ram. Det laggar inte alls lika mycket nu sen jag skaffade mitt x1950pro med 512mb minne (hade ett x800XL 256mb innan).

Nåja... finns 4 saker jag stör mig på nu.
1. Pengabrist, de har nerfat trash items sen betan, de ger mindre pengar nu.
2. Craftingen suger. Går inte in på det närmare, men börjar ni pyssla med det så märker ni.
3. Repairs kostar skjortan.
4. Guardians första klassquest är mycket svårare än andra klassers quests.

Annars har det varit kul... >_<

Btw, vi spelar ju fortfarande nån slags beta.

Jag kommer nog ändå skaffa mig ytterligare 2gb ram (tot. 3gb) då det syns på HD lampan att den lyser konstant när man går in i en stad med mycket folk (när den väl slutat ladda så funkar det bra).

"nerfat trash items" - Vad innebär det?

Craftingen ger inte jag heller mycket för, förutom att jag gjorde min egen pilbåge som var betydligt bättre än dom jag kunde köpa i dom första städerna, dock var den ju bara bättre ett par levlar...
vet inte om det går att tjäna nå pengar på t.ex. farming, den enda av dom crafting skills jag har som man inte behöver leta saker för att kunna skapa något.

och att repairs gör slut på alla pengar har jag märkt, på betan var det aldrig nått problem med pengar, nu har man inte äns råd att reparera allt..

Dessutom verkar saker som ligger i ryggsäckarna ta skada fast man inte använder sakerna?
(eller så var dom skadade redan när man lootade dom?)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det som suger? Har Master apprentice forester/Prospector/armorsmith och nästan tailor. Är som inget större problem med craftingen i de yrkena iaf.

Jag valde att få vara armorsmith. Fick då mining, metalworking och tailor som professions... grejen är den att metalworking (eller vad det heter) kräver saker från tailor, så långt är det bra. Men för att göra saken i tailor som man behöver i metalworker så måste man vara forester (tror jag)... vilket jag inte fick. Så jag kan i princip inte göra en enda grej.

Citat:

Vet inte vad de andra behöver göra, testade köra Guardians själv..fick 4 fiender på mig, dog. Skaffade 2 pers till, körde igenom det. Tog kanske 10min att totalt.

Ahhh, fick höra att man måste göra klassquesten själv... men isf. är det ju lungt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
har man bara en sida (goda) att välja?? har inte spelat men kollat efter info om det och har inte hittat nån info om en (ond) sida, är det inge pvp system i det?

Det finns PVP... du kan antingen lira som monster eller med din vanliga gubbe. Dock kan du bara spela på den goda sidan ute i "världen".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
"nerfat trash items" - Vad innebär det?

De har reducerat priset man får för grejer som inte är något att ha, typ canin ear osv.... vilket i sin tur medför att man får dåligt med pengar.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag valde att få vara armorsmith. Fick då mining, metalworking och tailor som professions... grejen är den att metalworking (eller vad det heter) kräver saker från tailor, så långt är det bra. Men för att göra saken i tailor som man behöver i metalworker så måste man vara forester (tror jag)... vilket jag inte fick. Så jag kan i princip inte göra en enda grej.

[...]

Finns det inga auktionshus i spelet där folk kan sälja småsaker de inte själva behöver? Riktigt uselt isånafall.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
[B]
Ahhh, fick höra att man måste göra klassquesten själv... men isf. är det ju lungt.

[/b]Hunter klassquesten går då bara köra ensam, står en 'varnings' text när man ska starta den.

Citat:

De har reducerat priset man får för grejer som inte är något att ha, typ canin ear osv.... vilket i sin tur medför att man får dåligt med pengar.

Aha, ok, då är jag med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Finns det inga auktionshus i spelet där folk kan sälja småsaker de inte själva behöver? Riktigt uselt isånafall.

Jo, det finns.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Köpa för vilka pengar då?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Kör min main som en explorer. Samlar på mig träd/metaller/hudar. Sen har jag en level 2 gubbe som kör armorsmith. Så gör jag metallbitarna till tackor. Skickar dom till min level 2 gubbe som gör dom till vad han nu behöver för att öka skill i armorsmith.

Funkar riktigt bra. Enda som är jobbigt är att blanda mellan att söka sten/träd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Kör min main som en explorer. Samlar på mig träd/metaller/hudar. Sen har jag en level 2 gubbe som kör armorsmith. Så gör jag metallbitarna till tackor. Skickar dom till min level 2 gubbe som gör dom till vad han nu behöver för att öka skill i armorsmith.

Funkar riktigt bra. Enda som är jobbigt är att blanda mellan att söka sten/träd.

Kan man skicka sakerna med posten?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Snowbourn. Förvånadsvärt lite "ni-vet-vad" personer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Kan man skicka sakerna med posten?

ja det går bra.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Har spelet släppts än? Eller hur kan ni lira?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Har spelet släppts än? Eller hur kan ni lira?

Vi spelar betan. Spelet lanseras 24/4. Du kan själv prova betan genom att gå till http://www.lotro-europe.com/index.php

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X