OCZ lanserar ny serie av nätaggregat

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Happen
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av RawXcellence

Du får lägga till 50-100w för moderkortet och minnena.

[/QUOTE]

Jaa fan! det hade jag helt glömt! ja då blir det ju ännu värre siffror!

Tack!

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att vi som hävdar motsatsen, dvs att 1000W är ett totalt onödigt påhitt, vi gör det för att vi tycker att det är så kul att se folk köpa för svaga nätagg och sedan håna dem.

Det finns ingen annan anledning...

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Kom ihåg att vi som hävdar motsatsen, dvs att 1000W är ett totalt onödigt påhitt, vi gör det för att vi tycker att det är så kul att se folk köpa för svaga nätagg och sedan håna dem.

Det finns ingen annan anledning...

*ASG*

Jaa! vem fan ska man lita på i dagens PSU-djungel? THE TRUTH IS OUT THERE! .

Help!

Permalänk
Medlem

Egentligen borde man ju sluta, det är deras pengar det handlar om.

Problemet blir bara att tillverkarna sett trenden, dvs att folk går på precis vad de säger, och snart kommer vi gå från 2000W till 3000W etc, och vi som inte vill ha denna 5000%-iga överkapaciteten, vi är kort och gott rökta.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

jag lär behålla mitt hiper-r 580w tills de dönar, kostar cirka 700 spänn, ser snyggt ut, går hur stabilt som helst + knäpptyst.

mera begär jag inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
...Bättre för mycket än för lite...

En försäljare skulle ju aldrig säga nått sånt här utan några som helst baktankar, eller hur?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Jaa! det är bara en myt att man skulle behöva så där äckligt mycket kräm!

Själv så kör jag mitt " Athlon 64 FX-74 multithreaded personality" med åtta reptiler i raid femtioelva på mitt nya Mobo: "Insane Extrem" med två par " R600" prototyper som jag snodde från AMD på Cebit " LoL" - allt detta kräver max 307 & en 1/2 watt.

Hela mitt nya chassi är moddat med små självlysande ekorre-kranium från Tjernobyl som lyser upp halva min Fantomen-Grotta när jag spelar : P.S.U - S.T.A.L.K.E.R

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ekorre

Jag kör allt detta på mitt nya : IN DENIAL PSU ÜBER ALLES EDITION 367watt
och jag kan inte ens höra att fläkten snurrar! när jag "multitaskar" med en heavy load på 4 kärnor såsom följandes :

Laddar ner/tankar-fett/downloadar samtidigt:

-Livs levande Pirater!
-En väderspänd och lätt fuktig Leif Pagrotsky i naturlig storlek = 161cm http://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_Pagrotsky
-Magiska svampar från Långtbortistan!
-Tanka MILF-porr *som jag för guds skull inte får glömma att gömma för Morsan!!*

Hacka: "Haxxor" mig in i på Kamrat-Postens hemsida samtidigt som jag:

-Spelar LO's nya Counter-Strejk
-Tjattrar med "Ullis" - "Bystiga Linda15" och "Benke från Järfälla" på Lunarstorm.
-Photoshoppar nya falska "Leg" till Ullis & Linda - *puss Linda!*
-Laddar upp nya snyft-rullen: "En Script-Kiddie på rymmen möter Lassie" på Pajrate Bäj.
-Skriver morgondagens fyndiga insändare om korsriddaren Henrik Pontén.
-Kollar in det senste skvallret hos "sekten" på forumet: SilentPCR
-Modellerar och renderar nya fräcka/moddade 3D karaktärer till LO's nya Counter-Strejk.
-Räknar ut hela Canadas energiåtgång de kommande 5 åren vilket landar på 367w.

Allt detta och mycket mer klarar mitt system stabilt på I.D.P.Ü.A.E 367w.

(Överklockat 23% dessutom!)

Så debatten att man skulle behöva något annat är bara sorgligt att höra!.:rolleyes:

Brudarna tänder nog inte på högeffektiva 777 wattare och strömhungriga och snordyra(R600) grafikkort? men vad vet jag om det? min erfarenhet sträcker sig bara till
MILF-porr! :o.

(No offence till Forum-Brudar om det här skulle stämma? )

Men om ni vill imponera på Forum-Brudarna? och slänga den sparade veckopengen i sjön - så låt inte mig stoppa er.

Nää! nu måste jag nog släcka ner datorn innan Morsan stormar in igen och gormar om att jag måste ha händerna ovanför täcket!

En serie som jag laddade ner i kväll från PB och som jag verkligen varmt kan rekommendera är säsong 1:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Piff_och_Puff_-_R%C3%A4ddningspa...

Titlar på Tyska:http://www.zeichentrickserien.de/chip.htm

Tips på ett bra piff&Puff forum:http://www.chipndaleonline.com/forum/

Vi ska se den i tidigt i morgonbitti när jag och "Broushan" dricker Bailey's-spetsad O'boy och äter chips i Farsan's nya hottade&moddade hembioavdelning - så berätta inget!!

Nää nu ska vi på med lite nytankad & fet musik i lurarna så jag kan drömma mig bort från min trygga vrå i den här lugna radhusidyllen! - I mina drömmar ger jag mig i stället ut på vilda äventyr med Piff&Puff och OCZ i betongförorten.

*musik strömmar ur hörlurarna och den unge mannen sluter ögonen och ler*

-"En för förorten och två för betongen

Botkyrka PSU watt-maffia kommer alltid korrekt

Spelar getto som om du vore från där under

Shonnar baxar "strömmen" för de e´hjärndöda

Om du tar våran "PSU" kompis aaaajajajaj shonnar vet
Om du tar våra "Ampere" kompis aaaaajajjaja shonnar vet

Shonnar vet om de jiddrar me OCZ de blir aaaaajajajajaj...kompis
Shonnar vet om de krigar mot oss det blir aaaaajajjajaj...kompis

för många shonnar som sitter hemma och "runkish"
för många shonnar som sitter hemma och "pundish"
för många shonnar som sitter hemma och "strömlösa"

Edit: Sorry för OT-ironi!. Påminnelse till mig själv att jag måste sluta att skriva på Forum efter en blöt kväll på krogen! - herregud!.

Seriöst så är OCZ Psu'en rätt frän med det blå ljuset - I like it.
Men personligen väntar jag med "spänning" på Seasonic's 900w.
Hoppas att det får bra reviews och är tyst? då slår vi till på ett sådant direkt.

Ahahaha!
Oj oj oj, skönaste inlägget på SweClockers någonsin!
Längesen jag läst något så skönt!

Du är härlig!

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Sedär. xbitlabs har vaskat fram ordentliga mätresultat på 8800GTX/S.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf8800gtx-roun...

GTX drar marginellt mer än ett X1900XTX, och ett GTS drar mindre än ett GX2. Så vadan denna nätaggshets?