Resident Evil Wii - Umbrella Chronicles

Permalänk
Medlem

Resident Evil Wii - Umbrella Chronicles

Kanske någon som postat tidigare.. men tycker ni inte att Resident Evil ser överraskande bra ut på Wii?

Trailer http://www.capcom.co.jp/bio_uc/ (tryck på 32sec/1,7mb)

Någon som vet när det kommer btw?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Aningen bortkasstat då det är en titel som verkligen skulle kunna ta sig till en ny nivå med någon av de andra två konsollerna. Men Men

Permalänk

En ny nivå? Det beror väl helt på vad man vill åt?

Permalänk
Medlem

så illa var det ju inte, men visst är FMV i den där vad man förväntar sig snarare än resten nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Aningen bortkasstat då det är en titel som verkligen skulle kunna ta sig till en ny nivå med någon av de andra två konsollerna. Men Men

Bara för att du skulle gifta dig med din PS3a om det var lagligt att göra så så behöver du ju inte förpesta andra trådar med att försöka visa det. Vi vet det redan.

Och jodå, nog ser det läckert ut allt, det måste jag erkänna! RE4 remaken ser f.ö också rätt snygg ut.

Permalänk
Medlem

jag vart lite besviken på att det kommer att vara sådär gun survivor spel. men får väll hoppas att capcom vet va dom gör, vilket dom brukar veta.

och att det kommer nått riktigt resident evil spel till Wii med.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd

Ser ungefär ut som en mix av 1an och zero tycker jag, synd bara att det kommer till wii!

Permalänk
Medlem

OnT:
Mums, ge mig
Jag tycker mig känna lite ReMake-atmosfär, och det känns underbart.
Om jag inte hade en anledning till Wii innan så har jag det nu.

OfT:
Jag har lite svårt att bestämma mig för vad som är mest underhållande. Ett nytt RE eller att se hur det blir per automatik dissat för att det inte kommer till de "coola" konsollerna. För i ärlighetens namn, hade det stått PS3 i slutet så hade det vart jubel hela vägen till affären, men nu är det istället "ny nivå med någon av de andra två konsollerna" och "synd bara att det kommer till wii". Sen kan jag inte annat än sitta och skratta åt hur någon så fort man är negativ om PS3 eller 360 stammar fram "men ... men ... men, <insert spel-serie här> då!?!", bara för att sen få se hur det blir en klackvändning av det hela när det kommer ett potentiellt dragplåster till nintendos maskin. Det är nästan så jag har tårar i ögonen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen
Bara för att du skulle gifta dig med din PS3a om det var lagligt att göra så så behöver du ju inte förpesta andra trådar med att försöka visa det. Vi vet det redan.

Och jodå, nog ser det läckert ut allt, det måste jag erkänna! RE4 remaken ser f.ö också rätt snygg ut.

Äger inte en PS3a, spelar på PC. Sa bara att jag tyckte det var onödigt då skräckelementen skulle kunna tas mycket längre på någon av de andra TVÅ, och då syftar jag även på 360. Men visst gifta sig med en PS3a istället för en flicka skulle nog bjuda på både fördelar och nackdelar, men krogen finns ju alltid om man blir sugen på tillfälliga bekantskaper...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Äger inte en PS3a, spelar på PC. Sa bara att jag tyckte det var onödigt då skräckelementen skulle kunna tas mycket längre på någon av de andra TVÅ, och då syftar jag även på 360. Men visst gifta sig med en PS3a istället för en flicka skulle nog bjuda på både fördelar och nackdelar, men krogen finns ju alltid om man blir sugen på tillfälliga bekantskaper...

Och varför skulle de kunna tas längre på de andra två?
De erbjuder ingenting mer än Wii utöver lite smaskigare grafik, och även om bra grafik alltid är trevligt att ha, så tror jag inte att "skräckelementen" och stämningen är så beroende av enbart grafik att 360 och PS3 skulle ha några direkta fördelar av det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och varför skulle de kunna tas längre på de andra två?
De erbjuder ingenting mer än Wii utöver lite smaskigare grafik, och även om bra grafik alltid är trevligt att ha, så tror jag inte att "skräckelementen" och stämningen är så beroende av enbart grafik att 360 och PS3 skulle ha några direkta fördelar av det.

Tror konceptet kan tas betydligt längre med deras prestanda än med wiis kontroll.. sådanna här spel bygger mycket på det visuella och på dynamiskt ljud. De andra två har betydligt mer att ge på den fronten. Miljöer, effekter, ljud, fysik osv bidrar väldigt mycket till stämningen i sådanna här spel. Annars är jag inte grafik-kåtast i stan direkt men det känns som hela konceptet Resident Evil, om det så är en äkta uppföljare eller bara en "rail shooter" skulle må bra av lite förnyelse.

Permalänk
Medlem

Ready, set, GO!

Begun the flamewar has.

Kan bli hur tufft som helst på Wii! Hade nog sugit på PS3 och 360, har dock inga vettiga argument för detta påstående.

Permalänk
Avstängd

Varför skulle RE suga på dom andra konsollerna, bara för man viftat blir upplevelsen inte direkt bättre. Inget jag tycker iaf
Är väll bra att wii också får ett "vuxet" spel imo, bästa spelet på GC där också spelutbudet inte var någon höjdare.

Sen kommer RE5 ändå sen, så chilla. Ps3,360 får spela RE också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Tror konceptet kan tas betydligt längre med deras prestanda än med wiis kontroll.. sådanna här spel bygger mycket på det visuella och på dynamiskt ljud. De andra två har betydligt mer att ge på den fronten. Miljöer, effekter, ljud, fysik osv bidrar väldigt mycket till stämningen i sådanna här spel. Annars är jag inte grafik-kåtast i stan direkt men det känns som hela konceptet Resident Evil, om det så är en äkta uppföljare eller bara en "rail shooter" skulle må bra av lite förnyelse.

Nu bryr jag mig egentligen inte så mycket i vad du har skrivit, förrutom en sak. Du säger att såna här spel bygger på det visuella och på dynamiskt ljud. Nu har jag viserligen bara nött RE1 och RE2 men där var allt annat än dynamiskt, snarare statiskt. Kameran var låst, och kom man till en trigger så hände det fasansfulla saker.

Jag tror snarare att Wii har fördel på de andra konsolerna iochmed sin styrning. Som någon annan sa i en annan tråd så ger den slöa styrning i såna här spel en förhöjd skräckkänsla, av panik och etc. Således så tror jag att man kan få rätt sjysta panik attacker så att man bara vill gömma sig bakom sina kontroller.

EDIT: Förövrigt tror jag det kommer bli smut "på de andra konsollerna" också.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Avstängd

Sega kontroller förhöjer känslan av panik ja.
Därför skräckspel oftast suger på pc då man kan vända sig 180grader på en bråkdel av en sekund.
Skillnad på en konsoll då man inte kan titta runder lika enkelt hela tiden.

Permalänk
Medlem

härligt att det börjar komma lite sköna 3epartsspel till wii.

Det är ju ett argument för wii-konsollen, man kan bara bli positivt överraskad av grafiken. Inget slår ju ps3 eller Xbox 360 men inte ser det dåligt ut för det. Det är snyggare än på ps2 och den gick ju att spela på en gång i tiden, right?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

nja, det är helt ok, men ser ju knappt "bättre" ut som en blandning av RE (till Playstation) och remaken till DS på sina håll i den videon ju.

men det är ju fri kamera till skillnad mot frsta verkar det åas, och åas igen så kan jag hålla med definition om att en fast kamera är obehagligare, först en sån där otrevligt placerad uppe i taket så man känner sig observerad (av sig själv förvisso..) och sen att man hör nått stå och flåsa nånstans längre bort i hallen man kan inte se vad det är men man måste gå dit..

CV, R4 osv var ju ok för all del, men de förlorade nått av sin kamera bla.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ser att de har flyttat om videon på sidan + lagt till en ny..

Eftersom det är flash så kan jag inte länka, men tryck på knappen i mitten så får ni fram två nya knappar som länkas till videorna. Den åt höger är ny.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Aningen bortkasstat då det är en titel som verkligen skulle kunna ta sig till en ny nivå med någon av de andra två konsollerna. Men Men

Haha, vilket fanboyuttalande...
Hur kan man påstå något så dumt att ett ljuspistolspel (Ja, visst, den benämningen är väl uråldrig idag, men det är det man brukar kalla genrén, inte sant?) skulle vara bättre till PS3 eller 360 än till Wii... Kom ihåg att det inte finns några ljuspistoler till PS3 eller 360 (Och nästan inga kan använda sådana ändå, sålänge man inte sitter med en CRT-tv).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Har ni sett det här då, en Wii-version av RE4: http://www.capcom.co.jp/wii_bio4/index.html

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Har ni sett det här då, en Wii-version av RE4: http://www.capcom.co.jp/wii_bio4/index.html

de har ju en trailer (eller vad man nu ska kalla det) för den på sidan du länkade också. fruktansvärt rolig. blir nog att skaffa - köpte det aldrig till GC

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
de har ju en trailer (eller vad man nu ska kalla det) för den på sidan du länkade också. fruktansvärt rolig. blir nog att skaffa - köpte det aldrig till GC

Håller med, den där traliern var riktigt kul
Jag gillar RE4 men har det redan till GC, fast frågan är ju om det inte är värt det till wii också...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Tycker inte om "on rails" spel.
Att skjuta lite när karaktären automatiskt tar sig framåt tycker jag är ett steg bakåt i utvecklingen. Samma sak med Dragon Quest Swords.

Det finns Gameplay footage på www.IGN.com

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Tycker inte om "on rails" spel.
Att skjuta lite när karaktären automatiskt tar sig framåt tycker jag är ett steg bakåt i utvecklingen. Samma sak med Dragon Quest Swords.

Det finns Gameplay footage på www.IGN.com

Håller inte med. Jag ser det som en homage till alla gamla härliga arkadhalls-lir. Borde fungera utmärkt med wii-kontrollen också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Aningen bortkasstat då det är en titel som verkligen skulle kunna ta sig till en ny nivå med någon av de andra två konsollerna. Men Men

Tillåt mig att skratta.. haha...

ett pangpangspel gör sig säkert mycket bättre när man siktar och skjuter med en tumknapp än med en sån här:

http://img147.imageshack.us/img147/1625/lightgun9nn.jpg

Jag måste säga att jag aldrig i min vildaste fantasi kunde tänka mig att skaffa mig en wii innan jag provade min kompis..... garvade åt honom och önskade honom lycka till med "alla pokemonspel" men wii är verkligen den konsollen som återfört spelglädjen till tv-spelsscenen...

Men o andra sidan.... mäter man glädje i gigaflopp och antal pixlar så bör man kanske satsa på en PS3:a...

Permalänk
Medlem

Såg att "RE5" skulle knyta ihop RE1,2,3 och 4. Har aldrig spelat något RE-spel... kommer jag att fatta nada om jag köper "RE5"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Äger inte en PS3a, spelar på PC. Sa bara att jag tyckte det var onödigt då skräckelementen skulle kunna tas mycket längre på någon av de andra TVÅ, och då syftar jag även på 360. Men visst gifta sig med en PS3a istället för en flicka skulle nog bjuda på både fördelar och nackdelar, men krogen finns ju alltid om man blir sugen på tillfälliga bekantskaper...

Varför skulle man kunna ta den till nya nivåer på andra konsollerna? Är väl tvärtom? I wii är du mycket mer närvarande än du är på någon av dom andra konsollerna. Det är bara den otroligt löjliga grafikjakten som skulle vinnas av dom 2 konsollerna.

Permalänk
Medlem

Detta ser ju ut att bli bra, synd bara att man har ett sikte då jag tycker det förstör lite, skulle varit som dom gammla Virtua Cop eller vad dom nu hette men detta blir helt klart ett solklart köp ändå.

MooDHooDs: Ja jag tror faktiskt det men i vilket fall som så får du antagligen ett bra spel iallafall, annars tror jag detta spel till Wii kommer att dra igenom de viktigaste delarna av storyn.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

jag tycker att spelet ser väldigt lamt ut och mer lamt kommer det nog att bli om man ej får styra gubben själv utan det bara är nån slags rullande film där man bara får styra siktet på vapnet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Såg att "RE5" skulle knyta ihop RE1,2,3 och 4. Har aldrig spelat något RE-spel... kommer jag att fatta nada om jag köper "RE5"?

svårt att veta nu, men om det är som du säger så förmodligen ja

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc