Intel Core 2 Extreme QX6850 i tredje kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Intel Core 2 Extreme QX6850 i tredje kvartalet

Intel planerar att släppa ett nytt flaggskepp i andra kvartalet i samband med att de lanserar sin Bearlake-styrkrestserie. Processorn heter Core 2 Extreme QX6850 och har en systembussfrekvens om 1333 megahertz.

Läs nyheten: Intel Core 2 Extreme QX6850 i andra kvartalet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jo, men vem köper en processor för 10 000?

Permalänk

Om pengarna finnes vid tidpunkten när processorn lanseras så, inte konstigare än att köpa två grafikkort för att köra SLI eller liknande.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

8MB cache. Skulle vara intressant och se lite tester mellan 2-8MB cache

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Si1ver
Jo, men vem köper en processor för 10 000?

Inte är det en vanlig knegare iaf.:P Då vore han helt uppriktigt dum. Då prollen ändå inte kommer vara top så länge. Dock skulle jag nog inte heller köpa den dyraste och nyaste prollen även om jag vore rik. Då det är att kasta pengar i sjön. Köpa nåt från undre topsegmentet är bättre för plånboken.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
8MB cache. Skulle vara intressant och se lite tester mellan 2-8MB cache

Ja du kan ju tänka dig när prestanda skillnaden är noll och intet mellan 2 vs 4MB...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Inte är det en vanlig knegare iaf.:P Då vore han helt uppriktigt dum. Då prollen ändå inte kommer vara top så länge. Dock skulle jag nog inte heller köpa den dyraste och nyaste prollen även om jag vore rik. Då det är att kasta pengar i sjön. Köpa nåt från undre topsegmentet är bättre för plånboken.

Vad spelar det för roll om det är pengar i sjön om man har oändligt med pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Vad spelar det för roll om det är pengar i sjön om man har oändligt med pengar?

det finns det väl ingen som har?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Ja du kan ju tänka dig när prestanda skillnaden är noll och intet mellan 2 vs 4MB...

"The 4MB L2 cache can increase performance by as much as 10% in some situations..."

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=4

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Bill Gates ligger då jävligt nära!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
det finns det väl ingen som har?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkstormz
"The 4MB L2 cache can increase performance by as much as 10% in some situations..."

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=4

...och så lite som 1% i rätt många situationer. Så är det alltid. Några få saker får en boost av extra cacheminne, det mesta får inte det.

Den här processorn är inte till för att säljas. Den är till för att finnas bara. Att den finns innebär att Intel har prestandakronan eftersom AMD saknar något som är snabbare. AMD skulle kunna lägga krut på att göra EN processor som klår denna, och sälja den för tio gånger priset, då skulle folk köpa mer AMD eftersom de ju är "bäst".

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
...och så lite som 1% i rätt många situationer. Så är det alltid. Några få saker får en boost av extra cacheminne, det mesta får inte det.

Den här processorn är inte till för att säljas. Den är till för att finnas bara. Att den finns innebär att Intel har prestandakronan eftersom AMD saknar något som är snabbare. AMD skulle kunna lägga krut på att göra EN processor som klår denna, och sälja den för tio gånger priset, då skulle folk köpa mer AMD eftersom de ju är "bäst".

Ja, det är nog många som slangar ut 100 lakan för att få det som är bäst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Den här processorn är inte till för att säljas. Den är till för att finnas bara. Att den finns innebär att Intel har prestandakronan eftersom AMD saknar något som är snabbare. AMD skulle kunna lägga krut på att göra EN processor som klår denna, och sälja den för tio gånger priset, då skulle folk köpa mer AMD eftersom de ju är "bäst".

Xeonversionerna för servers och workstations säljer väl inte helt kasst. Med denna kan du ju bygga dig en singelprocessor-workstation. Billigare än att köpa två 3.0 GHz Xeon DP i vilket fall.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Ja, det är nog många som slangar ut 100 lakan för att få det som är bäst?

Nej precis. Det har jag aldrig sagt att någon skulle göra heller.

Däremot kommer de ha den värsta på marknaden, och då är priset helt ointressant. Intel har inte förväntat sig att sälja speciellt många av den heller.

Man ser till att vara prestandakung genom att ha den bästa processorn på marknaden, som dock ingen ändå har råd att köpa. När alla sedan förstått att man är bäst, då säljer man billiga vanliga processorer till dem istället. I dagsläget har AMD t.ex. bäst prestanda per pris, däremot har Intel prestandakronan. Förstår du mitt resonemang nu?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

För dyr.
För hög TDP värde.
Tror inte 70 MHz gör så mycket...
Bra att de går upp till 1333 MHz FSB, men tror inte de gör så mycket (än) heller...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

skulle inte en annan quad core komma ut i som har mindre TDP etc. eller ar det nasta år?
edit: det var yorkfield jag tänkte på, är inte den 1333 och 45 nm?