Mushkin lanserar minneskit

Permalänk
Melding Plague

Mushkin lanserar minneskit

Mushkin gick igår ut med att man lanserar ett nytt minneskit bestående av två stycken moduler på två gigabyte vardera, totalt fyra gigabyte alltså. Minnet är av typ ddr2 pc-6400 och har således en klockfrekvens på 800 megahertz.

Läs nyheten: Mushkin lanserar minneskit

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, tycker fler ska göra 2giggs stickor, 2gigg börjar ju bli "standard" nu när alla datorer säljs med Vista.

Permalänk

verkade ganska dyra 177$

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
verkade ganska dyra 177$

Det är billigt för 4Gb...

Permalänk
Medlem

För att göra prestanda minnen så anser jag att Mushkin är nåt så när biliga. Jämfört mot mot Corsair i de högre klasserna kan man tjäna en rejäl hacka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Det är billigt för 4Gb...

D´OH trode det var en gig.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Mushkin gick igår ut med att man lanserar ett nytt minneskit bestående av två stycken moduler på två gigabyte vardera, totalt fyra gigabyte alltså.

Trevligt!

Hoppas att få se fler minneskit på 4 gb framöver.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Tester??? Värkar ju trevliga, snygga iaf

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
/.../ kan man tjäna en rejäl hacka.

Om det inte är nå'n av firmorna som åsyftas är nog "spara" mer rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Värkar ju trevliga /.../

Har själv haft litet ont.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoakh
Om det inte är nå'n av firmorna som åsyftas är nog "spara" mer rätt.

Haha du tog orden ur munnen på mig ^^.

Men avses priset ($177) inkl. moms eller?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
verkade ganska dyra 177$

Man jag fick köpa dem för $177 skulle jag göra det direkt men jag misstänker att de kommer kosta mycket mer i Sverige. $177 är ju inte ens speciellt dyrt om man räknar en dollar som 10kr.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Man jag fick köpa dem för $177 skulle jag göra det direkt men jag misstänker att de kommer kosta mycket mer i Sverige. $177 är ju inte ens speciellt dyrt om man räknar en dollar som 10kr.

Hur dök priset $177 upp i den här tråden? På Mushkins hemsida kostar de $479.38.

På prisjakt.se listas inte några PC6400 2GB minnen över huvud taget så någon svensk prisjämförelse är svår att göra men det billigaste PC6400 2x2GB-kittet på newegg kostar $289.99 (G.Skill) och det har latenserna 6-6-6-18.

Som jag ser det är det bra mycket mer prisvärt att satsa på 4x1GB. 2st PC6400 4-4-4-12 2x2GB för strax över 3000kr (enl prisjakt.se).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd

Billigare att köpa 4x1gb.

Fast det drar mer ström antar jag, och använder mer naturresurser vid tillverkning och skrotning, så bättre med 2x2gb.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Billigare att köpa 4x1gb.

Fast det drar mer ström antar jag, och använder mer naturresurser vid tillverkning och skrotning, så bättre med 2x2gb.

ja... fast minnerna skrotar man nog inte i första taget.. då är nog skärmar, tillbehör och alla enorma kartonger från olika företage värre.

men i vilket fall som helst, kör man separat med 4x1gb är risken att latenserna försämras.