Killer NIC till svenska återförsäljare

Permalänk
Melding Plague

Killer NIC till svenska återförsäljare

Idag ramlade det in ett pressmeddelande på redaktionen från Bigfoot Networks, kända för deras nätverkskort speciellt framtaget för datorspelare. Killer NIC som nätverkskortet heter ska enligt uppgift börja säljas i Sverige genom elektronikdistributören PCB.

Läs nyheten: Killer NIC till svenska återförsäljare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vem betalar 2500 kr (komplett)för ett nätverkskort? :O, inte jag iaf. Jag skaffar 100Mbit istället för att få laggfritt i spel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

Wtf ???
Säljer inte maxfps båda dessa sedan länge?

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=H2O-50...

Är det värt 2495:- ??!

Innovatek Cool-Matic G80-GTX (8800GTX) GPU+RAM+BRIDGE+SPG Cooler för 1 149:- och inte 2495:-

Fellänkat...

Jo men det där måste alla cs-nördar ha så de inte kan skylla på lagg.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Har inte test visat att ett intel eller 3com kort i lite klass ger samma prestanda?

Permalänk
Avstängd

?? Det har väl funnits i Svenska butiker i snart 1 månad nu..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
?? Det har väl funnits i Svenska butiker i snart 1 månad nu..

Och hur har DU fått reda på det så snabbt i så fall

(Kunde inte låta bli)

Permalänk

har sett det på maxfps under en tid.

i spel som cs och fear etc, så gjorde tydligen ingen av korten någon större skillnad, bara en eller ett par fps.

Därimot så ska kortet vara guld för alla wow nördar ;P
enligt nått test jag läste hade man tydligen ökat prestandan med 35% i wow. så antagligen är det bara såkallade massively open multiplayer games som kommer ta fördel av dessa kort.

men 2000 för killer k1 & 2700 för killer nic e lite väl att ta i tycker jag

Permalänk
Medlem

Köp ett vettigt Intel NIC för halva priset så får man likvärdig prestanda och funktioner. Dessutom slipper man all värdelös styling och skit.

KillerNic är i grund och botten ett stylat serverkort för överpris. Var länge sedan jag var såhär hatiskt mot en produkt! usch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Innovatek Cool-Matic G80-GTX (8800GTX) GPU+RAM+BRIDGE+SPG Cooler för 1 149:- och inte 2495:-

Fellänkat...

Jo men det där måste alla cs-nördar ha så de inte kan skylla på lagg.

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=KILLK1
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=KILLM1

Någon som kan berätta vad ovanstående kort gör bättre än korten jag har liggandes, kort såsom 3C905-TX, 3C905CX-TX-M eller ett HP NC7700?

Edit: Svarar på min egen fråga.. förmodligen inte ett skit.. fnys. dom testar det mot ett intergrerat nic.
http://www.pcper.com/article.php?aid=379

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Någon som kan berätta vad ovanstående kort gör bättre än korten jag har liggandes, kort såsom 3C905-TX, 3C905CX-TX-M eller ett HP NC7700?

De är långt effektivare på att förbruka dina pengar exempelvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=KILLK1
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=KILLM1

Någon som kan berätta vad ovanstående kort gör bättre än korten jag har liggandes, kort såsom 3C905-TX, 3C905CX-TX-M eller ett HP NC7700?

Nätverkskort i den högre divisionen stödjer fler saker, avlastar CPU mer- vissa fall ganska rejält. Sänker latency mellan lan och datorns minne och cpu osv... Chachar mer data än ett traditionellt NIC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
De är långt effektivare på att förbruka dina pengar exempelvis.

hehe lol.. enda gången jag märkt skillnad mellan kort är när katten la sig på ett av mina billigare kort som låg på en heltäckningsmatta.. efter det hade kortet vissa problem att vilja bli installerad med prestandaproblem som följd.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Kul med överhypade kort.

"Gamer nätverkskort", lol larvigt.

Dock coolt att kortet kör Linux.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Old news.... tycker jag har sett dem i dustins sortimente ett bra tag nu..

Permalänk
Avstängd

det enda kortet gör är att avbelasta CPU lite, lägger man 2500 kr extra på snabbare CPU eller GPU så får man ut lite mer än ett par ynka 2-3 FPS mer.

Med tanke på priset så är det alltså gränsfall till krystad idiotstöld.

Bättre ping = skaffa bättre ISP
Bättre FPS = skaffa snabbare hårdvara

I mina ögon är ett Killer NIC värt 300 kr max

Visst sedan finns det en helt annan marknad för serverdrift men nu snackar vi inte om throughput.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Nätverkskort i den högre divisionen stödjer fler saker, avlastar CPU mer- vissa fall ganska rejält. Sänker latency mellan lan och datorns minne och cpu osv... Chachar mer data än ett traditionellt NIC.

Du talar här om vanliga serverkort? Detta var hett och fränt med 3c990 och liknande, numera har alla utom de allra billigaste korten dessa funktioner.

Vad är "chachar"? Någon dans?

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig när Pelle 14 tjatar sig till ett sådant här nytt dyrt häftigt kort för att få så bra ping som möjligt och sedan när han väl får det pluggar han in det i familjens gamla sunkiga DI-604 för 300kr.. undrar om han känner skillnad.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Men det är as snyggt. Funderar på att köpa det bara för det att det är snyggt.

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk
Avstängd

Ja det ser bra ut

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Och hur har DU fått reda på det så snabbt i så fall

(Kunde inte låta bli)

Egentligen borde jag väl inte svara, men eftersom du ställer frågan så..
Per mail och vanlig post från grossist.
Sen har det varit svårt att undgå när man söker nätverkskort i webbutikerna, det är svårt att bara ögna förbi ett nätverkskort för över 2 papp utan att kika närmre på det.
Vore kul att se nån slags statistik på vad för slags folk som köper ett sånt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Har inte den dyrare varianten en funktion där man kan köra små program på bara nätverkskortet. Hörde talas om en bittorrentklient som kördes på mjukvarudelen av kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Du talar här om vanliga serverkort? Detta var hett och fränt med 3c990 och liknande, numera har alla utom de allra billigaste korten dessa funktioner.

Vad är "chachar"? Någon dans?

Som mitt HP NC7700 då? Eller dessa avlastande funktioner finns på mitt intergrerade Marvel med?

Cha-Cha..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cha-cha-cha
:D:D:D

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning på att någon mer seriös site skall ta sig tid att ordentligt testa det här kortet. Personligen tror jag inte att det kan ge någon direkt prestandaskillnad på en modernare maskin, men jag hade gladeligen blivit motbevisad.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Kan meddela att dom har marginaler på det iaf så det räcker...

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

pci?

vad faen?
vill ju ha pcie ..
jag köpte mig ett intel pcie nic för 500pix.. med kylfläns funkar toppen.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
pci?

vad faen?
vill ju ha pcie ..
jag köpte mig ett intel pcie nic för 500pix.. med kylfläns funkar toppen.

hejsansvejsan, hoppas att du känner till latencyproblemen på pcie?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hittade denna idag, tydligen gör det 7ms skillnad i Source så det är ju nästan värt 2500:- :P:P

http://www.pugetsystems.com/articles.php?id=31

Intressant hade varit att jämföra det specifikt med andra kort, t.ex. ett serverkort från intel eller 3com.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd

"After spending an evening of gaming with and without the Killer NIC and Killer K1 on both our Windows XP Pro and Windows Vista Ultimate test systems it was the unanimously agreed by all that the Killer NIC and Killer K1 is not worth the added $180-$250 cost. The Killer NIC and Killer K1 did reduce our pings and improved frame rates, but by less than 5%. The difference was so small that no one could correctly tell when the Killer NIC was or wasn't installed in our 'blind' taste test, which was rather alarming. If someone is going to spend $180-$250 on something they better be able to see and notice the difference when they game."

http://www.legitreviews.com/article/478/1/

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?