Corsair släpper robust usb-minne

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper robust usb-minne

Corsair har idag släppt en ny serie usb-minnen som är ännu robustare än den tidigare Voyager-serien. Usb-minnet har genomgått diverse tester som skall försäkra att den exempelvis är vattentät. Serien heter Survivor och kommer med två storlekar.

Läs nyheten: Corsair släpper robust usb-minne

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså helt vanligt aluminium.

Sen står det väl fel ang. minnena, det ena är på 8GB det andra på 4, men det större har högre överföringshastighet, eller så är det ett skrivfel.

Jag har tvättat mitt vanliga minne i tvättmaskinen, funkade fint efter, samma med ett flertal minneskort.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Corsair har även testat minnes funktionalitet under vatten utan problem (hur detta test utfördes nämns dock inte)

var det också 200m under ytan tro?

är mer nyfiken på den vattentäta datorn iof, men detta låter som nått jag verkligen behöver!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ok, så vad händer om jag badar med mitt minne och sen pluggar in det, funkar det trots att det är dyngsurt???

Permalänk
Medlem

Ja, själva mittet är ju vattentätt, om du nu inte har vatten i USB kontakten ^^

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

Coolt!

Undrar hur många g-krafter det klarar?
Undrar hur mycket elektromagnetisk strålning och radiostrålning, och sånt den klarar.

Undrar om den är EMP-säker?

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Coolt!

Undrar hur många g-krafter det klarar?
Undrar hur mycket elektromagnetisk strålning och radiostrålning, och sånt den klarar.

Undrar om den är EMP-säker?

Ska vi testa? xD

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

mitt gamla sandisk minne har överlevt både tvättmaskinen och tortumlaren flertalet ggr, det enda som hänt är att det börjat rosta lite lätt...annars funkar det som det ska!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det såg ruskigt stort ut för att vara ett USB-minne.. det hade varit härligt med ett litet minne som tål att agera fotboll en kort stund och tappas i en vattenpöl, det är sånt som jag kan tänka mig att mitt USB-minne kommer drabbas av

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Klarar den att tappas i 710*c Smält Aluminium ?? kanske ska köpa ett och testa på jobbet...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

ett fickminne för den Ohändige med andra ord :D:D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

"minnes funktionalitet"
Fixa, NÅGON?
Jag ser gärna att ni kollar igenom artikeln ni skriver en enda gång innan ni publicerar den?

Intressant minne förövrigt, fast vanliga minnen håller ganska bra, så det är sällan man får användning för detta superminne.

Alla minnen är dock vattentåliga, men det här minnet har vad jag förstått ett skal som håller borta vattnet, dvs. direkt efter att man dränkt minnet så kan man koppla in det i datorn då själva kontakten och så inte blir dränkt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Oh damn vad folk ska klaga... det ser coolt ut, det har rejält med minne. Så det räcker för mig, tycker ni inte om det, behöver ni inte köpa.

Och Randon-Person, no offence, men är det inte lite fånigt att klaga på lite särskrivning? Och om du nu ska vara så jäkla petig kan du ta och kolla igenom din egen mening:

"Jag ser gärna att ni kollar igenom artikeln ni skriver en enda gång innan ni publicerar den?"

Är det en fråga? Eller? Det där frågetecknet är helt ute och cyklar.

För övrigt saknar jag helt respekt för folk som skriver med capslock, speciellt en som klagar på andra över felaktigheter inom svenska språket.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

Trevligt minne. Saknas bara ett utfällbart knivblad, kompass i locket och ett fack för tandpetare mm!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
"minnes funktionalitet"
Fixa, NÅGON?
Jag ser gärna att ni kollar igenom artikeln ni skriver en enda gång innan ni publicerar den?

Intressant minne förövrigt, fast vanliga minnen håller ganska bra, så det är sällan man får användning för detta superminne.

Alla minnen är dock vattentåliga, men det här minnet har vad jag förstått ett skal som håller borta vattnet, dvs. direkt efter att man dränkt minnet så kan man koppla in det i datorn då själva kontakten och så inte blir dränkt.

Gnäll inte på hur andra skriver/stavar när du inte kan göra det själv. Komma,freak,