Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Har ni som mig fått ett mail och frifrakt av dem för de tyckt de inte levererat som det ska på sistone..

och sedan har de där i lovat att skynda på frakten..

tycker ni att de har lyckats bli snabbare?

På ordrar lagda innan 14.00 ska ju packas/levereras samma dag står det tilloch med..

I och med detta så beställde jag en produkt på morgonen torsdag för jag tänkte ta ut det via kolliid på fredagen...
som min smabo då skulle kunna få i helgen på sin födelsedag...

men tror du paketet gick att hämta dagen efter?

nehhe, det gick det inte.

utan idag tisdag, veckan efter helgen gick det fåtag i mitt kära paket.

hur upplever ni datorbutikens nya löfte, funkar det för er?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Ibland är det ju "posten" (dvs ombud) som inte vill lämna ut paket utan avi men jag har alltid fått ut mina paket och det kommer jag alltid att få också *skratt*

Jag vet inte så mycket om datorbutiken och deras leveranser just nu men har alltid varit nöjd med dom men visst är det irriterande om dom inte packar och skickar som lovat. Senast blev komplett en dag sena när jag beställde där men saker kan faktiskt ske men det är alltid lika tråkigt varje gång om det är något man verkligen längtar efter.

Dock gör vi alla fel ibland... även på arbetet =()

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Ibland är det ju "posten" (dvs ombud) som inte vill lämna ut paket utan avi men jag har alltid fått ut mina paket och det kommer jag alltid att få också *skratt*

Jag vet inte så mycket om datorbutiken och deras leveranser just nu men har alltid varit nöjd med dom men visst är det irriterande om dom inte packar och skickar som lovat. Senast blev komplett en dag sena när jag beställde där men saker kan faktiskt ske men det är alltid lika tråkigt varje gång om det är något man verkligen längtar efter.

Dock gör vi alla fel ibland... även på arbetet =()

kolliid är inga proiblem här på ICA Kvantum där jag hämtar paketen..
men paketet hade ju inte kommit dit, så jag behövd eju inte ens försöka..
följer alltid via www.posten.se , så jag kan springa direkt till Ica Kvantum och hämta mitt kära paket!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag tror de menar att det skickas från datorbutiken samma dag. Inte att det kommer fram till dig samma dag direkt. Det beror lite på hur du bor. Där jag bor tar det alltid 3 dagar innan något kommer, även om det skickas omedelbart. Enda gången saker kommer fram snabbare är om jag beställer från andra sidan jordklotet, då verkar det gå in i något svart hål eller så (helt seriöst, det går ofta fortare för mig att beställa från USA, england och kina. De skickas nämligen inte med svenska posten...).

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag tror de menar att det skickas från datorbutiken samma dag. Inte att det kommer fram till dig samma dag direkt. Det beror lite på hur du bor. Där jag bor tar det alltid 3 dagar innan något kommer, även om det skickas omedelbart. Enda gången saker kommer fram snabbare är om jag beställer från andra sidan jordklotet, då verkar det gå in i något svart hål eller så (helt seriöst, det går ofta fortare för mig att beställa från USA, england och kina. De skickas nämligen inte med svenska posten...).

Jag får alltid mina varor dagen efter när jag köper av komplett.se

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför datorbutiken går ut med massa garantier när de ändå inte kan hålla dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Jag förstår inte varför datorbutiken går ut med massa garantier när de ändå inte kan hålla dem?

tycker oxo det är skummt.

och de gav mig fel kolliid oxo!!

vilke tjag påpekade, men de sa , det är o stockholm, men stog till BÅLSTA, jag bor ej i bålsta så jag påpekade det..

de skylde då på posten.

fick maila posten.se

fick detta i svar i mail:

Hej,

Tack för ditt mail. Om det är en försändelse från Shoppingsajterna Svenska AB som du väntar på, så får du kontakta dem. Det verkar som dom har gett dig fel kollinummer för den här försändelsen är adresserad till Bålsta.

Med vänlig hälsning
Britt-Marie Anderberg

-------------------------------------------

Posten Meddelande AB
Kundtjänst Privat
105 00 Stockholm

Telefon 020-23 22 21
Fax 08-288161

orginal mailet av db.com:

Hej

Vet dessvärre inte vad posten gör, vi har gett ditt paket ett kolli och vad jag kan se så är det påväg till dig.

Med vänlig hälsning
Rikard/Kundtjänst
datorbutiken.com

vilket skämt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

lustigt att många ofta skyller på posten, butiker som privatpersoner. T.ex. Dustin lyckas till ~99% få fram leveranserna dagen efter och de använder posten som många andra. Varför klarar då inte datorbutiken det? kan väl knappas vara postens fel alla gånger?

Såg i någon artikel att svenska posten var bland de bättre i världen(punktlighet/leverans/etc), men trots det hade ett betydligt lägre anseende hos befolkningen än motsvarande "sämre" post i annat land.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Posten är ruskigt säkra här, men snabba är de inte.

Brev tappas oerhört sällan bort här, och det läggs ned mycket tid, pengar och energi på att 100% ska komma fram, inte 99%. Har flera kompisar som jobbar på posten.

Vissa "privata" aktörer må gå snabbare, men de har inte den här "yrkesstoltheten" som posten har.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

alltid fått vad jag ska ha men leverenstiderna har inte varit bra innan när jag beställt....

T.o.m när jag skulle hämta det på lager så gick det nästan en vecka, mailade ett par ggr 3 dar efter o de sa att det va OK o komma o hämta det, men fick varken mail eller ändring på mitt konto hos dem, lite skumt.

Fick också deras mail om gratis frakt och snabbare leverans...... Får väl testa beställa nåt o se vad som händer

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Jag fick gratisfrakt-erbjudandet, och la en order igår morse.. Fick kollit klockan 4 igår eftermiddag.
Så i mitt fall höll de då sitt löfte.

Permalänk
Medlem

Har åsså beställt ett paket från DB nu bara för att kolla hur dom sköter sej, det va flera år sen jag beställde nått av dom. Beställer jag från Komplett eller dustin har jag alltid sakerna dagen efter om jag beställer på förmiddagen. Dustin kan man beställa sent på kvällen åsså å endå få det dagen efter

Iallafall la min beställning igår morse få se om jag kan hämta ut det idag då via kollinummer. Kan jag göra det kommer DB att få fler beställningar. Om inte så blir det dusitn och komplett forsätiningvis ochså

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Beror ju mer också var man bor..
Bor man i Stockholm så lär ju man få grejerna dag efter..
Nu beställde jag en Vaio slip cover från dustin home, tog ca 3 dar.. Hade jag vart hemma i Stockholm, skulle jag säkert få den dag efter :). Bor man i en små stad får man ju räkna med en dag extra minst

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Ännu ett sätt från DB att lura till sig köpare.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Senast jag beställde från DB (2-3veckor sedan) gick det ruggit snabbt jag hade grejerna dagen efter även om jag tycker deras frakt var lite väl dyr...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Ännu ett sätt från DB att lura till sig köpare.

de har ju även bonus poäng numera

har 51 själv.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Kolliid: 83347105855SE Kundnr: *********
Kund: Shoppingsajterna Svenska AB Referens: 73167694014
Tjänst: Postpaket (25) Status: Utlämnat
Vikt: 0.2
Postnr: 82041 Ort: FÄRILA
Avsänt: 2007-04-25 Utlämnat: 2007-04-26

Status
2007-04-26 15:36 ICA Delins Mottagaren har hämtat försändelsen
2007-04-26 14:47 ICA Delins Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2007-04-26 12:30 Posten Företag Ljusdal Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe
2007-04-26 03:17 Örebro Försändelsen har sorterats
2007-04-25 17:10 Posten eBrevsavisering har skickats till mottagaren
2007-04-25 16:38 Malmö Försändelsen har sorterats
2007-04-25 16:26 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

DB har skäpt till sej lite som det ser ut kommer helt klart få fler beställningar av mej nu.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Kolliid: 83347105855SE Kundnr: *********
Kund: Shoppingsajterna Svenska AB Referens: 73167694014
Tjänst: Postpaket (25) Status: Utlämnat
Vikt: 0.2
Postnr: 82041 Ort: FÄRILA
Avsänt: 2007-04-25 Utlämnat: 2007-04-26

Status
2007-04-26 15:36 ICA Delins Mottagaren har hämtat försändelsen
2007-04-26 14:47 ICA Delins Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2007-04-26 12:30 Posten Företag Ljusdal Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe
2007-04-26 03:17 Örebro Försändelsen har sorterats
2007-04-25 17:10 Posten eBrevsavisering har skickats till mottagaren
2007-04-25 16:38 Malmö Försändelsen har sorterats
2007-04-25 16:26 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

DB har skäpt till sej lite som det ser ut kommer helt klart få fler beställningar av mej nu.

bara lotto..

såfort din frifrakt är använd så blir det segt igen..

jag fick brev med avi att hämta paketet till och med frifrakt gången där det stog hämtad efter 16.00,. men det var bara den gången det

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
bara lotto..

såfort din frifrakt är använd så blir det segt igen..

jag fick brev med avi att hämta paketet till och med frifrakt gången där det stog hämtad efter 16.00,. men det var bara den gången det

jag hadde ingen fri frakt?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Avstängd

Jag beställde MB, CPU + minnen där strax efter att ha fått mailet om dessa garantier, det visade sej emellertid att MB (I lager vid beställningstillfället.)måste tagit slut precis när jag beställde iom att jag väntade 1 1/2 vecka och 2 mail angående att de skulle få hem den och den dagen..
Lessnade och avbeställde dessa grejjer och tog ifrån komplett ist, vilket som vanligt tog bara 2 arbetsdagar.
Förmodligen bara en tillfällighet, eftersom dom skött leveranser utan problem tidigare. Jag kommer med stor säkerhet att handla fler ggr av dom framledes trots detta..
Dock hamnar nog huvuddelen av ordrarna på komplett, liksom tidigare.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

beställde igår ifårn db.com, får se hur det går denna gång

köpe rju ofta där ifårn.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Hej allihopa!

Det har varit påtagligt tyst kring oss de senaste månaderna vilket vi får se som positivt då det visar att de åtgärder vi genomfört och diskuterade med er kring årsskiftet fungerat bra! Alla kunder som handlade av oss under hösten/vintern och som kan ha drabbats av de problem vi hade då erhöll för några veckor sedan ett tidsbegränsat erbjudande om fri frakt vilket gäller april månad ut.

Vi har under de senaste månaderna effektiviserat och trimmat logistiken och kände att nu var tiden mogen att gå ut med en leveransgaranti, detta dels för att kunder i allmänhet vill veta vad de kan förvänta sig - inte bara av oss utan av alla man beställer från, och dels för att vi klarar av att hålla den! Hos oss gäller att beställer man varor som finns i lager (grön leveransindikering) vid beställningstillfället senast 14:00 en vardag packar vi dem samma dag, och de skall givetvis också lämna vårt lager samma dag. Beroende på var i vårt avlånga land man bor skall man därmed också kunna hämta sitt paket på ICA/Konsum/Postcenter redan nästa dag...

Allmänt gäller att vi inofficiellt har kört enligt leveransgarantin vardagar 14:00 under ett antal månader innan vi gick ut med detta officiellt. Visst kan det undantagsvis bli fel ändå av olika skäl och då bjuder vi på frakten på nästa beställning!

Barry - maila mig med referens till ordernummer och kollinummer du erhållit från oss så skall jag ta en titt på vad blivit fel. Vi skall inte skylla på Posten, lika lite som de skall skylla på oss, i vart fall inte innan vi funnit felkällan. Då alla kollinummer är fullt spårbara med en tidsangivelse för varje händelse bör det vara snabbt utrett var felet skett. Ser fram emot ditt mail!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Vad har ni fått för mail om gratis frakt hos datorbutiken? Fick bara det vanliga nyhetsbrevet. Står och väger mellan dem och en annan butik och gratis frakt gör att det blir lätt välja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Vad har ni fått för mail om gratis frakt hos datorbutiken? Fick bara det vanliga nyhetsbrevet. Står och väger mellan dem och en annan butik och gratis frakt gör att det blir lätt välja.

Det kom ett mail för ett tag sedan om deras poängsystem och att
de bättrat sig med leveranser och därför bjuder på en frakt fram till 30/4 -07.

Det är ingen kod, utan den har lagts in automatiskt i "mitt konto".
Ser ut så här:

Kundnummer: 12345678 (En fri frakt tillgodo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det kom ett mail för ett tag sedan om deras poängsystem och att
de bättrat sig med leveranser och därför bjuder på en frakt fram till 30/4 -07.

Det är ingen kod, utan den har lagts in automatiskt i "mitt konto".
Ser ut så här:

Kundnummer: 12345678 (En fri frakt tillgodo)

Ok tack för svaret. Inget sånt för mig, men men. Drog på ordentligt och tog ett annat kort än det jag tänkt ändå som var billigare på annat håll.

Permalänk
Medlem

Vill bara tilllägga att det kan ta upp till 24h för posten att uppdatera orderstatus.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Det gäller inte i vårt fall längre då vi har en EDI-koppling mot Posten. Detta i sig ger att de kan visa när paketet förväntas ankomma terminal etc innan de faktiskt omhändertagit paketet, då vi EDI-mässigt (elektroniskt) berättat detta för dem. Kan man lita på detta då? Ja, vi skickar ingen EDI på paket som inte erhållit kollinummer, dvs packats av oss. Detta ger också följden att avin produceras och skickas ut av posten samtidigt som de har kännedom om detta, vilket gör att avin kommer i kundens (mottagarens) brevlåda samma dag och inte dagen efter som paketet finns att hämta på utlämningsstället.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Det gäller inte i vårt fall längre då vi har en EDI-koppling mot Posten. Detta i sig ger att de kan visa när paketet förväntas ankomma terminal etc innan de faktiskt omhändertagit paketet, då vi EDI-mässigt (elektroniskt) berättat detta för dem. Kan man lita på detta då? Ja, vi skickar ingen EDI på paket som inte erhållit kollinummer, dvs packats av oss. Detta ger också följden att avin produceras och skickas ut av posten samtidigt som de har kännedom om detta, vilket gör att avin kommer i kundens (mottagarens) brevlåda samma dag och inte dagen efter som paketet finns att hämta på utlämningsstället.

den kom dagen efter till mig.

men hämtade dne via kolliid.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Barry - när var det? Nyligen?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

30-April

skickade ni försändelsen.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz