Komplett släpper Direct X 10-dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Det jag funderar på är.

Ponera att apple köper banner plats av sweclockers, skall sweclocker då sluta raportera om allt i mac och ipodväg som släpps, bara för att apple är sin egen distrubitör och återförsäljare? Det blir så rubbat om man inte kan göra en nyhet om senaste ipodlanseringen bara för att det ses som en reklam.

"Apple släpper ny Ipod-modell" är intressant för många och är helt ok att skriva om tycker jag, även om ni får in bannerpengar från Apple. Så länge ni hade skrivit om det även utan Apples annonsering givetvis.

"Köp den senaste modellen på Apple Store: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS..." är däremot inte ok att skriva, eftersom ni då utan motivering favoriserar Apples butik framför andra återförsäljare.

"Vi har testat köpa den senaste Ipoden från flera olika butiker. Vi rekommenderar Apple Store eftersom de hade snabbast leverans och lägst pris." Här rör det sig enligt om fördjupande konsumentupplysning och helt ok, ifall ni nu väljer att göra ett sådant test.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Det är ok så länge ni värderar den information ni får (nackdelar, fördelar). Ni brukar göra det ibland. I det här fallet finns det många nackdelar med det här paketet, man får det man betalar.

Vi skriver inget om för och nackdelar om vi inte recenserar (vad jag vet) Ren produktpresentationsnyhet visar bara upp produkten och informerar läsarna om att den släppts/ska släppas osv.

Direkt den dag en ny ipod släpps kommer vi ju rapportera nyheten, men inte skriva för och nackdelar om den, det är ju upp till nyhetsläsaren att bedöma. Recention därimot...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
"Apple släpper ny Ipod-modell" är intressant för många och är helt ok att skriva om tycker jag, även om ni får in bannerpengar från Apple. Så länge ni hade skrivit om det även utan Apples annonsering givetvis.

"Köp den senaste modellen på Apple Store: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS..." är däremot inte ok att skriva, eftersom ni då utan motivering favoriserar Apples butik framför andra återförsäljare.

"Vi har testat köpa den senaste Ipoden från flera olika butiker. Vi rekommenderar Apple Store eftersom de hade snabbast leverans och lägst pris." Här rör det sig enligt om fördjupande konsumentupplysning och helt ok, ifall ni nu väljer att göra ett sådant test.

De du syftar på är då alltså att det faktum att komplett har lanserat ett system med ett DX10 kort i mittensegmentet inte skulle ha tillräckligt stort nyhetsvärde för våra läsare och därför inte vara trovärdigt som nyhet utan snarare som reklam? Jag är inte säker på att jag följer med resonemanget bara.

(Notera även att jag skriver i egenskap av moderator, jag är inte medlem av nyhetsredationen, jag finner bara diskutionen intressant)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Vi skriver inget om för och nackdelar om vi inte recenserar (vad jag vet) Ren produktpresentationsnyhet visar bara upp produkten och informerar läsarna om att den släppts/ska släppas osv.

Direkt den dag en ny ipod släpps kommer vi ju rapportera nyheten, men inte skriva för och nackdelar om den, det är ju upp till nyhetsläsaren att bedöma. Recention därimot...

Det viktigaste är att texten inte är formulerat på ett säljande sätt. Ett sätt att inte göra texten säljande är att vara lite kritisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Det jag funderar på är.

Ponera att apple köper banner plats av sweclockers, skall sweclocker då sluta raportera om allt i mac och ipodväg som släpps, bara för att apple är sin egen distrubitör och återförsäljare? Det blir så rubbat om man inte kan göra en nyhet om senaste ipodlanseringen bara för att det ses som en reklam.

Ja, det hade faktiskt varit anmärkningsvärt om ni rapporterade att ipod var enda alternativet för folk som vill ha en bärbar mp3-spelare. Man skulle kunna tro att ni hade rent ekonomiskt intresse av att hävda det....

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Bra det här, reklam eller inte så kanske det blir 5000 mindre nya trådar med "köpa ny dx10 data billit gjerna mä Vitsa!one"

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Vad är inte reklam nuför tiden? orka bry sig.

Permalänk
Medlem

Börjar likna fragbite när ni whinar som småungar för en nyhet som kanske ses som reklam. Skit i att gå in i nyheten då.

Ni kan inte säga att det inte är en nyhet så det är inget att tjafsa om.

btw så fattar jag inte varför dom gör dx10 grafikkort som är kassa. Ett 8600GT kommer aldrig palla nya spel. Då kan man lika gärna ha kvar ett 7600GT typ. Man lär inte se någon skillnad eftersom man måste köra på kass grafik ändå.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

Nu gillar jag både komplett och swec så det vore väl fel att klaga. Tycker ändå att det är för mycket uppenbar reklam över det hela, även om ni inte menade att nyheten skulle bli på det viset.

Komplett har nog ändå rätt bra business från oss swecare så dom behöver inte direkt någon extra push för att klara sig.

Nåja, no biggie, inget som spelar roll om två dagar ändå. Mina 0.02$.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Det jag funderar på är.

Ponera att apple köper banner plats av sweclockers, skall sweclocker då sluta raportera om allt i mac och ipodväg som släpps, bara för att apple är sin egen distrubitör och återförsäljare? Det blir så rubbat om man inte kan göra en nyhet om senaste ipodlanseringen bara för att det ses som en reklam.

Skillnaden är den att komplett PC inte märker ut sig på något vis. Det är en vanlig hemmabygges PC med GF8 i. En ipod är unik och det är mer av ett produktsläpp. Nyhetsvärdet är därmed noll då det är något det finns tusentals av. Och att plocka ut en i mängden av alla dessa och sen belysa den på ett sånt okritiskt och säljande vis luktar reklam jäkligt mycket.

Hade den varit unik på någon punkt, att den var specialutrustad eller något. Eller att ni tog upp flera och påpekade att det kommit GF8 i datorer på marknaden. Och framförallt inte pratat så säljande. Ni låter mer som försäljare än nyhetsredaktörer.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Eftersom det är jag som sålt 99% av den reklam som ni användare blir exponerade för varje gång ni besöker oss så kändes det aktuellt att kommentera denna tråd.

Sälj och Nyhetsredaktion på SweClockers är helt separerat. Vi säljare sitter i Göteborg och de flesta i vår nyhetsredaktion sitter i Stockholm, med undantag för vissa frilansare som sitter lite överallt runtom i Sverige.

Nyhetsredaktionen har INGENTING med sälj/reklam m.m att göra. De rapporterar nyheter utifrån pressreleaser som skickas till oss, egna journalistiska undersökningar m.m.

Är det något som SweClockers i alla år har varit oerhört nogranna med så är det att vara oberoende. Det enda sättet som våra redaktörer kommer i kontakt med den reklam som säljs och exponeras på SweClockers är precis som för er, via de banners som ligger på siten. Herman som skrivit nyheten har inte den blekaste aning om hur länge Komplett.se har köpt annonsering hos oss, till vilket pris, om dem skall sluta imorgon eller om 2 år.

Han har därför ingen som helst press någonstans ifrån organisationen att rapportera en nyhet som denna och han själv tjänar inget extra på att skriva om det här.

Visst kan jag förstå till viss del att folk kan reagera över att Komplett är en av våra annonsörer och att vi skriver en nyhet om ett produktsläpp ifrån dem. Men skulle vi sluta rapportera nyheter om de företag som annonserar/annonserat hos oss, då skulle vi snart inte ha så mycket att skriva om.

För de flesta av er är väl här för att läsa om hårdvarunyheter?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo

Visst kan jag förstå till viss del att folk kan reagera över att Komplett är en av våra annonsörer och att vi skriver en nyhet om ett produktsläpp ifrån dem. Men skulle vi sluta rapportera nyheter om de företag som annonserar/annonserat hos oss, då skulle vi snart inte ha så mycket att skriva om.

För de flesta av er är väl här för att läsa om hårdvarunyheter?

Ingen av oss har väl sagt att man inte kan rapportera nya släpp från enskilda tillverkare eller andra aktörer. Problemet är att just den här rapporterades som något speciellt och efterlängtat, vilket är rent nys. Det är en helt vanlig dator, till ett helt vanligt pris, varken mer eller mindre. Inte heller är det något direkt nytt med konceptet, då det länge funnits möjlighet att köpa paket med t.ex. 8800GTS 320.
Dess DX10-kapacitet är troligtvis överreklamerad, efter vad vi sett om 8600-kortets recensioner, och dess Vista-anpassning som kompletts representant talar om klart tveksam. Oavsett om ni skulle fått betalt för den här sortens produktplacering eller inte, så är det klart tveksam journalistik.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Ingen av oss har väl sagt att man inte kan rapportera nya släpp från enskilda tillverkare eller andra aktörer. Problemet är att just den här rapporterades som något speciellt och efterlängtat, vilket är rent nys. Det är en helt vanlig dator, till ett helt vanligt pris, varken mer eller mindre. Inte heller är det något direkt nytt med konceptet, då det länge funnits möjlighet att köpa paket med t.ex. 8800GTS 320.
Dess DX10-kapacitet är troligtvis överreklamerad, efter vad vi sett om 8600-kortets recensioner, och dess Vista-anpassning som kompletts representant talar om klart tveksam. Oavsett om ni skulle fått betalt för den här sortens produktplacering eller inte, så är det klart tveksam journalistik.

Då jag själv inte är utbildad inom journalistik eller speciellt kunnig inom området har jag svårt att argumentera angående det. Hurvida produkten är intressant/ointressant låter jag vara osagt, det är nästan upp till betraktaren att avgöra.

Det jag däremot inte kan hålla med om är att texten är så säljande som det talas om. Den del av nyheten som kan ses som säljande i mina ögon skulle i så fall vara citatet ifrån Kompletts anställde, som förövrigt är just ett citat. I övrigt ser det iaf för mig ut som en ren informativ text angående ett produktsläpp.

I mina ögon ( som läsare ) så betraktar jag kompletts byggda datorer som hårdvara. Likväl som jag hade betraktat Dells eller HPs. Jag tror också att det finns flertalet läsare som skulle kunna uppskatta denna typ av nyhet. Kanske inte den kategorin läsare som du själv troligen hamnar i, utan de lite mer novisa användarna som oftast köper färdigbyggt.

Oavsett så var min intention med min post att belysa de fakta angående hur vi jobbar med sälj/reklam kontra den redaktionella delen. Sedan hur man väljer att tolka det, tro på det osv är även det upp till den inskilde individen såklart.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Då jag själv inte är utbildad inom journalistik eller speciellt kunnig inom området har jag svårt att argumentera angående det. Hurvida produkten är intressant/ointressant låter jag vara osagt, det är nästan upp till betraktaren att avgöra.

Det jag däremot inte kan hålla med om är att texten är så säljande som det talas om. Den del av nyheten som kan ses som säljande i mina ögon skulle i så fall vara citatet ifrån Kompletts anställde, som förövrigt är just ett citat. I övrigt ser det iaf för mig ut som en ren informativ text angående ett produktsläpp.

I mina ögon ( som läsare ) så betraktar jag kompletts byggda datorer som hårdvara. Likväl som jag hade betraktat Dells eller HPs. Jag tror också att det finns flertalet läsare som skulle kunna uppskatta denna typ av nyhet. Kanske inte den kategorin läsare som du själv troligen hamnar i, utan de lite mer novisa användarna som oftast köper färdigbyggt.

Oavsett så var min intention med min post att belysa de fakta angående hur vi jobbar med sälj/reklam kontra den redaktionella delen. Sedan hur man väljer att tolka det, tro på det osv är även det upp till den inskilde individen såklart.

Jajamän, det är helt rätt att betrakta det som vilken annan STANDARD hårdvara som helst. Men några andra nyheter angående standard hårdvara ser vi ju inte här, eller hur ? Hur skulle det se ut som om det blev en nyhet av att t.ex. Dell har ett 4:e grafikkortsalternativ i deras konfigurator för en specifik serie, eller liknande... ? Och alla andra nyheter av samma nyhetsvärde... Vi skulle ju då inte få läsa så mycket annat än just sådant. Du nämner ju Dell och HP och likställer Komplett med dem, men några nyheter om nya grafikkort eller andra nya konfigurationsalternativ hos dessa brukar vi ju inte få läsa om, eller hur ? En annan sak där vi får läsa om att t.ex. Dell har återigen börjat erbjuda XP med vissa av sina datorer, det belyser ju mer faktumet med Microsofts misslyckade då en av världens största datortillverkare väljer bort Vista, än just köpalternativet hos Dell!

Det man annars bruka skriva om, och bör skriva om, är sådant som är helt nytt eller inte är som resten, som t.ex. en bärbar dator med helt utbyttbara komponenter, minne med vattenkylning osv. annat som på något sätt särskiljer från resten av produkterna på marknaden.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är särskilt många som verkligen tror att det handlar om smygreklam för Komplett. Jag tror det i alla fall inte och har definitivt inget minskat förtroende för SweC's nyheter.

Däremot är det intressant hur man uppfattar en text av det här slaget. Det är många som reagera att det är en lite väl "säljande" text även om det inte var tanken bakom den. Om man hade tagit bort stycke tre och fyra så tror jag ingen ens hade reagerat över den men man hade ändå fått fram det väsentliga i nyheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik
Jag tror inte det är särskilt många som verkligen tror att det handlar om smygreklam för Komplett. Jag tror det i alla fall inte och har definitivt inget minskat förtroende för SweC's nyheter.

Däremot är det intressant hur man uppfattar en text av det här slaget. Det är många som reagera att det är en lite väl "säljande" text även om det inte var tanken bakom den. Om man hade tagit bort stycke tre och fyra så tror jag ingen ens hade reagerat över den men man hade ändå fått fram det väsentliga i nyheten.

För mig var det väl främst två saker jag reagerade över.
Först att man rapporterade om kompletts dator som första möjligheten att köpa en DX10-maskin i mellansegmentet. Det är helt fel, då det under månader har funnits alternativ med 8800GTS 320 för en spottstyver mer, och vilket fortfarande är ett betydligt bättre alternativ för "gamern" i gemen. Att komplett sedan anser att den är Vista-anpassad, känns inte direkt bättre.
För det andra reagerar man på herr Kr^PacMans inlägg om att det här skulle vara en
-"pik till övriga återförsäljare att uppmärksamma oss när de släpper sina motsvarande modeller så vi kan rapportera om dem".

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk

Hehe jo det där om att det skulle vara en "pik till andra försäljare" var ju lite roligt. Hur troligt är det att alla andra försäljare med liknande produkter kommer nu uppmärksammas ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rn72
Vill gärna se en Swec artikel om egen ihopplockad dator/komponenter med DirectX10 kompabilitet som "går att spela på"

Vad säger ni?

Låter bra. Speciellt för de som inte är riktigt hemma på datorer men ändå vill ha en PC som går att spela på.

Den där komplett-PC:n var rätt kass tycker jag. 8600 kunde ju ha varit bättre och 1 GB RAM är på tok för lite. Även om den har DX10-stöd så spelar det ingen roll om prestandan inte räcker till i spelen. Jag skulle ha valt andra, bättre komponenter, t ex bättre grafikkort (GF8800 eller ATI's motsvarighet eller ett billigt x1950pro), minst 2 GB RAM (nåt hyffsat billigt), bättre nätagg (Seasonic) och ett bra moderkort. Sen kan man ju ta nån super-billig opteron/a64 om man vill snåla lite på priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Intressant dator, men hur fasen kunde de välja så fult chassi?
Men, men, smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Skillnaden är den att komplett PC inte märker ut sig på något vis. Det är en vanlig hemmabygges PC med GF8 i. En ipod är unik och det är mer av ett produktsläpp. Nyhetsvärdet är därmed noll då det är något det finns tusentals av. Och att plocka ut en i mängden av alla dessa och sen belysa den på ett sånt okritiskt och säljande vis luktar reklam jäkligt mycket.

Hade den varit unik på någon punkt, att den var specialutrustad eller något. Eller att ni tog upp flera och påpekade att det kommit GF8 i datorer på marknaden. Och framförallt inte pratat så säljande. Ni låter mer som försäljare än nyhetsredaktörer.

Håller helt med. Det är ingen unik produkt, ändå uppmärksammas den och återförsäljaren i en "nyhet".

Att Kr^PacMan kallade det för en "pik till övriga återförsäljare" tycker jag låter som att de också tycker att det inte var en särskilt objektiv nyhet. (För om det hade varit en normla, objektiv, nyhet så hade det ju inte blivit någon pik mot övriga ÅF...)

Nej, jag tycker inte att Sweclockers ska hålla på med något slags hämndaktioner mot datoråterförsäljare som inte vill/bryr sig om att samarbeta med Swec. genom att lägga upp mer eller mindre ren reklam för de återförsäljare som väljer att samarbeta. (Ser ju än värre ut när det är en av de större annonsörerna.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej,

Olyckliga ordval kan göra att nyheten sett vinklad ut - vilket förstås inte har varit meningen. Det är inte upp till SweClockers att bedöma om en produkt är prisvärd/överkomlig eller inte, om vi inte testat produkten och jämfört med andra. Vi går igenom detta internt nu för att det inte skall hända igen, men vi rapporterar gärna om nya produkter som vi tror kan vara intressanta för datorentusiaster i fortsättningen med, även om det rör sig om återförsäljare som tillhandahåller dessa.

Vi gynnar heller inte parter som "väljer att samarbeta", här skall vi vara helt oberoende i vår rapportering.

Vi säljer inte nyheter eller redaktionellt material, endast annonsutrymme på fasta annonsplatser och vi skiljer väl på dessa delar.

Tips välkomnas till nyhet@sweclockers.com.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Hej,

Olyckliga ordval kan göra att nyheten sett vinklad ut - vilket förstås inte har varit meningen. Det är inte upp till SweClockers att bedöma om en produkt är prisvärd/överkomlig eller inte, om vi inte testat produkten och jämfört med andra. Vi går igenom detta internt nu för att det inte skall hända igen, men vi rapporterar gärna om nya produkter som vi tror kan vara intressanta för datorentusiaster i fortsättningen med, även om det rör sig om återförsäljare som tillhandahåller dessa.

Vi gynnar heller inte parter som "väljer att samarbeta", här skall vi vara helt oberoende i vår rapportering.

Vi säljer inte nyheter eller redaktionellt material, endast annonsutrymme på fasta annonsplatser och vi skiljer väl på dessa delar.

Tips välkomnas till nyhet@sweclockers.com.

Tack för klargörandet. Det var väl inte någon som misstänkte några större mutskandaler på Swec, men ibland kan det vara positivt att få en tankeställare också.
Keep up the good work.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Nyheten är lyckad iaf efter allt efterforskande av alla nu. LoL

(Ser fortfarande inget fel med nyheten utan spred vidare nyheten till bekanta som ville köpa en någorlunda men inte dyr dx10 dator till sin 14åriga son som han skall använda för enklare spel i windows vista. )

Visa signatur

SCooBY.4ever - /\TL/\S - eXtremeFX.
MB: ASUS eXtreme Striker (Bios 1401) | CPU: Intel Core2 Duo E6600 @3.3Ghz | MEM: 2x1Gb OCZ SLI Edition (1067Mhz) | GFx: Gainward 8800GTS GoldenSample 640Mb. | Chassi: Thermaltake Armor SLi Edition. | PSU: Hiper 580W Type-R Modular SLi Edition. | Http://www.3degs.net/fa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3degs
Nyheten är lyckad iaf efter allt efterforskande av alla nu. LoL

(Ser fortfarande inget fel med nyheten utan spred vidare nyheten till bekanta som ville köpa en någorlunda men inte dyr dx10 dator till sin 14åriga son som han skall använda för enklare spel i windows vista. )

Vad är det för vits att ha ett DX10-kort till enklare spel ?
Det känns som att när väl DX10 spel kommer ut så är även 8800 serien föråldrad.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Hej,

Olyckliga ordval kan göra att nyheten sett vinklad ut - vilket förstås inte har varit meningen. Det är inte upp till SweClockers att bedöma om en produkt är prisvärd/överkomlig eller inte, om vi inte testat produkten och jämfört med andra. Vi går igenom detta internt nu för att det inte skall hända igen, men vi rapporterar gärna om nya produkter som vi tror kan vara intressanta för datorentusiaster i fortsättningen med, även om det rör sig om återförsäljare som tillhandahåller dessa.

Vi gynnar heller inte parter som "väljer att samarbeta", här skall vi vara helt oberoende i vår rapportering.

Vi säljer inte nyheter eller redaktionellt material, endast annonsutrymme på fasta annonsplatser och vi skiljer väl på dessa delar.

Tips välkomnas till nyhet@sweclockers.com.

Tack.
Den förklaringen jag ville ha ungefär. Så ska det se ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Vad är det för vits att ha ett DX10-kort till enklare spel ?
Det känns som att när väl DX10 spel kommer ut så är även 8800 serien föråldrad.

Till enklare spel då han programerar och inte är i behov av något annat. Men ville ha dx10 stöd hårdvaru mässigt till sina speldemo tester. Det borde förklara det mesta.

Du har nog rätt it det, men 8800 serien är inte bara optimerad för dx10 spel utan även den äldre generationens direcx funkar mycket bra.

Visa signatur

SCooBY.4ever - /\TL/\S - eXtremeFX.
MB: ASUS eXtreme Striker (Bios 1401) | CPU: Intel Core2 Duo E6600 @3.3Ghz | MEM: 2x1Gb OCZ SLI Edition (1067Mhz) | GFx: Gainward 8800GTS GoldenSample 640Mb. | Chassi: Thermaltake Armor SLi Edition. | PSU: Hiper 580W Type-R Modular SLi Edition. | Http://www.3degs.net/fa