Iomega släpper ny Storcenter-enhet

Permalänk
Melding Plague

Iomega släpper ny Storcenter-enhet

Tillverkaren Iomega har idag släppt en ny nas-enhet i Storcenter-serien. Den nya modellen heter 450r och har många nyheter jämfört med tidigare nas-enheter i 400-serien.

Läs nyheten: Iomega släpper ny Storcenter-enhet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

1U är sexigt.

PS. Dålig PR-bild.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta

PS. Dålig PR-bild.

Förmodligen mjukvaran till nyhetsrapporteringen som är kass på att skala om bilder.

Men vad har de all platsen bakom diskarna till? Edit: Bah, det var en hel server...

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

säg efter mig, detta är ett playstation. duktigt. nu köper du en till mig ok.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Dyra är dom med!
1TB kostar US $3,999.00 (ca 28k)
2TB kostar US $4,999.00 (ca 35k)

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Medlem

Dagens problem med sådana här enheter och liknande produkter är ju mjukvaran. Dom bygger in en hel pc som i stort sett skulle kunna köra vilket os som helst. Men iställe begränsar man sig till företagets egna mjukvara med deras fördelar och brister.

Produkterna vore så fruktansvärt mycke bättre om företagena mer inrikta sig på att göra en bra enhet för att sedan släppa källkod öppet och låta flera få göra mjukvara. Iställe för enbart en inhemsk mjukvara.

Då får de vanlige svenssons ut sitt behov av vanlig mjukvara som hänger med som standarn. Samt nördarna som får sinna pill, mek och optimerings behov tillgodosedda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garfi
Dagens problem med sådana här enheter och liknande produkter är ju mjukvaran. Dom bygger in en hel pc som i stort sett skulle kunna köra vilket os som helst. Men iställe begränsar man sig till företagets egna mjukvara med deras fördelar och brister.

Produkterna vore så fruktansvärt mycke bättre om företagena mer inrikta sig på att göra en bra enhet för att sedan släppa källkod öppet och låta flera få göra mjukvara. Iställe för enbart en inhemsk mjukvara.

Då får de vanlige svenssons ut sitt behov av vanlig mjukvara som hänger med som standarn. Samt nördarna som får sinna pill, mek och optimerings behov tillgodosedda.

Medelsvenson köper väl inte ett storagecenter för 28k?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Dåligt exempel maybe men tror ni förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att de kör Windows 2003 i grunden, det är helt enkelt en vanlig PC-server med 4 SATA platser.

Inte särskilt mycket "NAS" över det, enligt mig. Rätt löjlig produkt, och ett ännu löjligare pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garfi
Dagens problem med sådana här enheter och liknande produkter är ju mjukvaran. Dom bygger in en hel pc som i stort sett skulle kunna köra vilket os som helst. Men iställe begränsar man sig till företagets egna mjukvara med deras fördelar och brister.

Produkterna vore så fruktansvärt mycke bättre om företagena mer inrikta sig på att göra en bra enhet för att sedan släppa källkod öppet och låta flera få göra mjukvara. Iställe för enbart en inhemsk mjukvara.

Då får de vanlige svenssons ut sitt behov av vanlig mjukvara som hänger med som standarn. Samt nördarna som får sinna pill, mek och optimerings behov tillgodosedda.

Det är inget som hindrar dig från att installera vad du vill på den. Jag fick själv en Iomega NAS P400m (dvs föregångaren till den i artikeln) från ett företag som skulle kasta den.

Hårdvaran var inga märkvärdigheter, ett ABIT ITX-moderkort med en intrigerad 2-kanals Highpoint IDE-raid kontroller.

Kör Linux på min, fungerar utmärkt som filserver / tankdator, dock som det redan nämns så är de knappast prisvärda. Problemet som med all hårdvara som riktar sig till företag är ju att det ska vara enterprise support på skiten också och där faller de flesta öppna alternativ på mjukvara.

Annars är det ju inte så många vanliga 1U serverar som har utrymme för 4st 3,5 disk.