Ny version av Rivatuner

Permalänk
Melding Plague

Ny version av Rivatuner

Idag släpptes version 2.01 av det populära grafikkortsöverklockningsverkyget Rivatuner. Bland förbättringarna mot tidigare versioner finns bland annat stöd för nyare drivrutinsversioner och förbättrat stöd för Vista.

Läs nyheten: Ny version av Rivatuner

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt!
Det var på tiden.
De här ska testas direkt!

brb...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Funkar kanon precis som föregående version i Xp

men funkar fortfarande inte att ändra fläkthastighet på GPU 2 i ett SLI system i Vista... nån som vet hur man gör i vista?? i xp ändras ju bägge när man drar upp hastigheten.

sitter å swappar mellan Xp och vista

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

[i]
sitter å swappar mellan Xp och vista [/B]

Hur gör du för att swappa mellan xp o vista? Har köpt Vista och då känns det dumt att inte använda det. Dock skulle jag vilja se hur mitt 8600 GTS klockar med XP eftersom jag aldrig får artifrakter i Vista utan skiten bara stängs ner. Kan bero på att jag kör x64. Vill ävn kunna klra xp utan att använda partion magic. Litar inte på det programmet då det har ställt till det för mig flera gånger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beautiful_Barca
Hur gör du för att swappa mellan xp o vista?

Dubbla HD en med xp och en med Vista väljer vilket jag vill starta på skärmen när den bootar upp

Märkte att man kan styra bägge fläktarna om man inte kör korten i SLI(Vista)... men jobbit å ha 2 kort och inte kunna använda Sli pga överhettning...

funderar på att bygga en kanal från fronten till graffe flärrarna så kanske det går att köra dom på standard hastighet och ha en 120mm i fronten som hjälper till att suga in luft

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kan man klocka ati x1950pro med det här tror ni ? :/ Ska nog testa...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beautiful_Barca
Hur gör du för att swappa mellan xp o vista? Har köpt Vista och då känns det dumt att inte använda det. Dock skulle jag vilja se hur mitt 8600 GTS klockar med XP eftersom jag aldrig får artifrakter i Vista utan skiten bara stängs ner. Kan bero på att jag kör x64. Vill ävn kunna klra xp utan att använda partion magic. Litar inte på det programmet då det har ställt till det för mig flera gånger.

APCMag har en fin guide på hur man ska fixa dubbel eller trippel-bootning utan partition magic eller andra köpe-program.
The definitive dual-booting guide: Linux, Vista and XP step-by-step

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Avstängd

Den tar 2.2 MB.
Nvidias motsvarighet tar 30-40 mb.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Jag installerade programmet precis och rivatuner var anledningen till att jag bytte till vista igen från XP, fläktvarvtal reglering. Men just nu verkar det som om jag inte kan göra detta. Jag har inte denna "del". Jag använder nvidias senaste drivrutiner, 158.18. Någon som har någon aning varför?

Permalänk

Denna fungerar utmärkt på Vista Home Premium 64bit med 158.18 efter att den automatiskt (den frågar först) stängt av spärren för digitalt signerade drivrutiner (som är lite bökigt på 64bit versionen).
En liten bonus var att efter jag installerat RT så fungerade nu också ATITool

Alla funktioner verkar fungera felfritt, kan ändra fläkthastigheten, klocka mitt 8800GTS och ställa in start-up konfigurationer... helt kanon! Klart bättre än nvidias nTune där de har slagit av fläktkontrollen för de senaste drivrutinerna 158.18...

Permalänk

Hmm...verkar inte kunna låsa upp pipes på mitt 6800LE. Har ställt in det på 16/6 nu, men ingen skillnad... *?* Som som har någon idé? Sen måste jag trycka F8 när jag startar o välja "Disable Driver Signature Enforcement" varje gång jag startar datorn, kan man fixa det på något sätt?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem